מציאת קרנות השתלמות

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

קרנות השתלמות הן אפיק חיסכון פופולארי מאוד בישראל, עבור שכירים ועצמאים כאחד.

זהו אפיק החיסכון לטווח בינוני היחידי שנותר פטור ממס ובנוסף הוא מקנה הטבות מס איכותית לעצמאים הרבים המפרישים מדי שנה כספים.

בשנים האחרונות קרנות השתלמות הציגו תשואות איכותיות מאוד הן ביחס לביצועי השווקים והן ביחס למוצרי חיסכון אחרים לטווחי זמן דומים.

אך כחלק ממגמה כוללת של כספים אבודים בחסכונות הפנסיוניים ובגופים הפיננסיים השונים, גם קרנות השתלמות עוללות סכומים מרשימים מאוד המוגדרים אבודים או ללא דורש. מציאת קרנות השתלמות בדגש על איתור הכספים בקרנות אלו היא משהו שכדאי לכל שכיר או עצמאי לעשות, כאשר גם קרובי משפחה ומוטבים של אנשים שכבר נפטרו יכולים וכדאי שיבצעו תהליך מסודר של מציאת קרנות השתלמות.

מציאת כספים בקרנות השתלמות – לחצו לברור

דווקא בגלל העובדה שמדובר על אפיק חיסכון לטווח בינוני, דווקא בגלל שמעסיקים שונים פותחים לעובדים קרן השתלמות כהטבה איכותית ודווקא בגלל שעצמאים רבים פותחים קרנות רבות כדי ליהנות במלואן מהטבות המס קיים סיכוי סביר בהחלט שגם לכם או לקרוביכם יש כספים אבודים שפשוט מחכים שתדרשו אותם או שתכירו בהם ותמשיכו לחסוך, אך הפעם באופן מודע.

הערכות רשמיות מדברות על כספים אבודים בהיקף אדיר של כ-20 מיליארד ש"ח בחסכונות הפנסיוניים, בקרנות ההשתלמות , בקופות בגמל ומוצרי ביטוח חיים.

הרפורמה של משרד האוצר – מנוע חיפוש לאיתור קרנות השתלמות

לאחר שנים של גרירת רגליים והעברת אחריות בין גורמים ממשלתיים שונים בנושא של מציאת קרנות השתלמות ואיתור כספים אבודים בכלל, השיק משרד האוצר מנוע חיפוש יעיל ונגיש במיוחד המוקדש בדיוק למטרה זו.

בסוף הרבעון הראשון של 2013 הושק השירות לאיתור כספים אבודים בחסכונות הפנסיוניים ובביטוחי החיים. בראשית הדרך השירות מאפשר לאתר כספים רדומים בלבד עבור אנשים שעודם בחיים – קרי חשבונות שלא נעשתה בהם כל פעולה במשך לפחות שנה – וחשבונות רדומים ופעילים של אנשים שנפטרו בתקופה של 4 השנים האחרונות.

בהמשך המאגר ומנוע החיפוש שלו יתמכו באיתור כספים גם מחשבונות פעילים. הנתונים הם לגבי קיום כספים וחשבונות ולא לגבי סכומים כמובן והמערכת מגבילה את השימוש לכמה שאילתות כדי למנוע שימוש לא הולם.

על פי הנתונים שעולים מחיפוש במנוע החיפוש הממשלתי החדש ניתן לפנות ישירות ורשמית לגופים המוסדיים המנהלים את קרנות ההשתלמות בבקשה של מציאת קרנות השתלמות ולדרוש את הכספים המגיעים לכם מחיסכון עצמאי או של קרוב משפחה שנפטר או לקרוביכם בגין חסכונות.

אך למרות שמדובר ללא ספק על פיתרון יעיל, מבורך ונגיש ביותר של מציאת קרנות השתלמות, הוא עדין אינו מושלם כפי שאומרים במשרד האוצר עצמו. זאת מכיוון שהשירות מבוסס על טבלאות נתונים שהועברו על ידי הגופים המוסדיים וחלקן לא מלאות או לא מעודכנות כראוי. כך שעד שיושלם התהליך המורכב של טיוב הנתונים יכול להיות שהשירות לא יציג את כל המידע לגבי כל אדם.

פנייה לגופים המנהלים את קרנות ההשתלמות

אם החלפתם מקומות עבודה ואולי יש לכם קרנות השתלמות שונות שאתם לא יודעים עליהן, אתם מאבדים את הדרך בין עשרות הקרנות הקיימות והמסמכים שצברתם לאורך השנים או אתם רוצים לבדוק האם למי מקרוביכם (חיים או שנפטרו) יש קרן השתלמות אבודה/רדומה – אפשר כמובן לפנות ישירות לגופים המנהלים את הקרנות עם הפרטים הרלבנטיים ולברר.

קרנות ההשתלמות מנוהלות כיום על ידי חברות הביטוח ובתי ההשקעות, לכן יש לפנות לכל גוף כזה עם בקשה רשמית, שם מלא, תעודת זהות, פרטים אישיים אחרים וכן הלאה בבקשה לבירור חשבון קיים, פעיל או רדום.

כמובן שניתן לבצע מציאת קרנות השתלמות באמצעות גורם מקצועי המתמחה באיתור כספים וגובה עמלה מהכספים שנמצאים – כך נמנעים מהבירוקרטיה ו"כאב הראש" אך תמורת תשלום מסוים במידה שמוצאים משהו.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

שיטות שונות למציאת בעל מקצוע בתחום הבנייה – כך תמצאו בעל מקצוע אמין ובטוח

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן