smart& Better
  • יעוץ עסקי
  • אודותינו
  • הקמת עסק
    • אחסון אתרים בחינם
    • אימון עסקי
    • מימוש זכויות העובדים שלך – איך לפעול לפי החוק
    • אירועי חברה: רעיונות מדליקים לעובדים מרוצים
    • בחירת המיקום הנכון לעסק
    • גיוס עובדים – מהן השיטות המקובלות ולמי הן מתאימות?
    • הלוואות למגזר הערבי
    • הלוואת גישור לעסקים
    • הליך פירוק חברה – מה זה אומר?
    • הקמת חברה – פתיחת חברה
    • הקמת עסק באינטרנט מהבית
    • התמודדות עם חובות של העסק
    • חשבוניות לעסקים
    • מהן שירותי סליקה באינטרנט?
    • מימון להקמת עסק – ליסינג
    • ניקיון משרדים
    • צ’אט וירטואלי – נציג וירטואלי לאתרים
    • קשיים בהקמת עסק ודרכי התמודדות
    • שירותי בניית אתר סלולרי
    • בניית אתר אינטרנט לעסק
    • הוזלת דיו לעסק – איך תצליחו להוזיל בעלויות ולהוריד מחירים?
    • שירותי מוניות לעסקים
  • פיתוח עסקי
    • איתור כספים בקופות גמל
    • בדיקת היתכנות
    • תשלום זכויות עבור השמעת מוזיקה בבתי עסק
    • טלמרקטינג לעסקים
    • יעוץ ותמיכה עסקית לנשים
    • כיצד מקבלים החזרי מס לשכירים?
    • ליווי עסקי
    • מהו אימון מנהלים?
    • מציאת קרנות השתלמות
    • שפת גוף בעולם העסקים
    • תוכנית עסקית
    • חשיבות ייעוץ פנסיוני למעסיק ולעובדים
    • מיקור חוץ ומציאת פרילנסרים
  • יזמות עסקית
    • חשמל סולארי – השקעה למטרת תשואה
    • איך הופכים חלום לעסק עצמאי מצליח?
    • תמ”א 38 – הסכמת השכנים
  • קמפיין פרסום לעסק
    • פרסום ברדיו – ערוץ פרסום משתלם במיוחד
    • התאמת השיווק לעסק ולקהל הלקוחות
    • ניהול קמפיין פרסום במנוע חיפוש
    • ניהול קמפיין פרסום בשלטי חוצות
    • שיווק באינטרנט
    • כלל דרכי השיווק לעסקים
    • תווי שי: המתנה המומלצת של מעסיקים לעובדים שלהם
    • ניהול קמפיין פרסום ברשתות חברתיות
    • ניהול קמפיין פרסום במקומונים
    • ניהול קמפיין פרסום בעיתונים המרכזיים
    • PPC פרסום ממומן בגוגל
    • ניהול קמפיין באינסטגרם ובפייסבוק
    • בחזרה לאופנה: תמונה GIF ככלי שיווקי
    • פרסום אורגני בחו”ל
    • גלובס – לאנשים שמבינים בכלכלה
  • גביית שיקים חוזרים
    • מהם שירותי גבייה באינטרנט?
  • גישור
    • הלוואות סטודנטים
    • הסכם ממון
    • מהו עורך דין לפירוק חברה?
  • פורקס
  • צור קשר
  • יעוץ עסקי
  • אודותינו
  • הקמת עסק
    • אחסון אתרים בחינם
    • אימון עסקי
    • מימוש זכויות העובדים שלך – איך לפעול לפי החוק
    • אירועי חברה: רעיונות מדליקים לעובדים מרוצים
    • בחירת המיקום הנכון לעסק
    • גיוס עובדים – מהן השיטות המקובלות ולמי הן מתאימות?
    • הלוואות למגזר הערבי
    • הלוואת גישור לעסקים
    • הליך פירוק חברה – מה זה אומר?
    • הקמת חברה – פתיחת חברה
    • הקמת עסק באינטרנט מהבית
    • התמודדות עם חובות של העסק
    • חשבוניות לעסקים
    • מהן שירותי סליקה באינטרנט?
    • מימון להקמת עסק – ליסינג
    • ניקיון משרדים
    • צ’אט וירטואלי – נציג וירטואלי לאתרים
    • קשיים בהקמת עסק ודרכי התמודדות
    • שירותי בניית אתר סלולרי
    • בניית אתר אינטרנט לעסק
    • הוזלת דיו לעסק – איך תצליחו להוזיל בעלויות ולהוריד מחירים?
    • שירותי מוניות לעסקים
  • פיתוח עסקי
    • איתור כספים בקופות גמל
    • בדיקת היתכנות
    • תשלום זכויות עבור השמעת מוזיקה בבתי עסק
    • טלמרקטינג לעסקים
    • יעוץ ותמיכה עסקית לנשים
    • כיצד מקבלים החזרי מס לשכירים?
    • ליווי עסקי
    • מהו אימון מנהלים?
    • מציאת קרנות השתלמות
    • שפת גוף בעולם העסקים
    • תוכנית עסקית
    • חשיבות ייעוץ פנסיוני למעסיק ולעובדים
    • מיקור חוץ ומציאת פרילנסרים
  • יזמות עסקית
    • חשמל סולארי – השקעה למטרת תשואה
    • איך הופכים חלום לעסק עצמאי מצליח?
    • תמ”א 38 – הסכמת השכנים
  • קמפיין פרסום לעסק
    • פרסום ברדיו – ערוץ פרסום משתלם במיוחד
    • התאמת השיווק לעסק ולקהל הלקוחות
    • ניהול קמפיין פרסום במנוע חיפוש
    • ניהול קמפיין פרסום בשלטי חוצות
    • שיווק באינטרנט
    • כלל דרכי השיווק לעסקים
    • תווי שי: המתנה המומלצת של מעסיקים לעובדים שלהם
    • ניהול קמפיין פרסום ברשתות חברתיות
    • ניהול קמפיין פרסום במקומונים
    • ניהול קמפיין פרסום בעיתונים המרכזיים
    • PPC פרסום ממומן בגוגל
    • ניהול קמפיין באינסטגרם ובפייסבוק
    • בחזרה לאופנה: תמונה GIF ככלי שיווקי
    • פרסום אורגני בחו”ל
    • גלובס – לאנשים שמבינים בכלכלה
  • גביית שיקים חוזרים
    • מהם שירותי גבייה באינטרנט?
  • גישור
    • הלוואות סטודנטים
    • הסכם ממון
    • מהו עורך דין לפירוק חברה?
  • פורקס
  • צור קשר

בדיקת היתכנות

בדיקת היתכנות נועדה בדיוק כדי למנוע מראש כניסה למצבים שנועדו לכישלון וכמו כן, בדיקת היתכנות מאפשרת ליזם העסקי להתכוונן מחדש ולשנות את הרעיון כך שיתאים למציאות השוק ויוכל להצליח במתכונת שונה. גם רעיון מעולה לא חייב להצליח ויש לבחון אותו מבחינה מקצועית.

ביצוע בדיקת היתכנות הוא עניין שמצריך מקצועיות וניסיון לצד יכולת הבנת שוק טובה, לכן לא כל אדם או יזם יכול לבצע בדיקת היתכנות איכותית, בנוסף, רצוי שלא היזם עצמו או בעל עניין אחר יבצע בדיקת היתכנות כי מן הסתם היזם או בעל העניין מגיע “משוחד” לבדיקה ועשוי לא לספק תוצאות אובייקטיביות.

מבוא של בדיקת היתכנות

חלקה הראשון של כל בדיקת היתכנות מקצועית הוא מעין סקירה ממבט על של הרעיון העסקי שאותו בוחנים, חלק זה של הבדיקה נועד להבהיר מה מהות הרעיון, השירות או המוצר, מה הוא נועד להשיג וכדומה. שלבי המבוא לרעיון העסקי בבדיקת היתכנות הם:

  • הקדמה כללית ותמציתית לגבי הרעיון עצמו, איך עלה הרעיון, סיבות לצורך, שוק וכדומה.
  • תיאור השירות או המוצר שלגביו מבצעים בדיקת היתכנות, כולל ירידה לפרטים טכניים כל פי מהות השירות/מוצר.
  • על איזה צורך הרעיון עונה בקרב הציבור והלקוחות הפוטנציאליים.
  • תכונות ספציפיות ורלבנטיות של הרעיון העסקי שנבחן.
  • מצב הרעיון בעת ביצועה של בדיקת היתכנות – קונספט, אב טיפוס, לאחר ניסויים וכל סטטוס אחר.

ניתוח ההזדמנות העסקית במסגרת בדיקת היתכנות

לאחר שהובן מהו הרעיון העסקי עצמו ומדוע הוא עשוי להועיל, מגיע השלב הפרקטי של בדיקת היתכנות, בחינה כלכלית מקצועית שנועדה ללמד על מהות ההזדמנות העסקית שקיימת ברעיון, כוללת את המרכיבים הבאים, כאשר יש בחינה של הדברים בהיבט המיקרו-כלכלי וגם מהיבט מאקרו-כלכלי.

מיקרו-כלכלי:

  • בחינת התחרות הקיימת בשוק הרלבנטי – מוצרים, שירותים או רעיונות דומים שכבר קיימים או נמצאים בפיתוח.
  • סקירת לקוחות פוטנציאליים – האם יהיה מי שישלם עבור יישום הרעיון העסקי, מהו קהל היעד וכדומה.
  • בחינה של מקרים ותגובות עם כניסת מתחרים חדשים לתחום העסקי הרלבנטי.
  • בדיקה של קצב השינוי והפיתוח הטכנולוגי במקרים של בדיקת היתכנות לגבי מוצרים או שירותים שתלויים בטכנולוגיה.

מאקרו-כלכלי:

  • ניתוח הסביבה הפוליטית בשוק היעד והשפעת מצב זה על יישום הרעיון.
  • ניתוח של הסביבה הכלכלית – חלק מהותי בכל בדיקת היתכנות מקצועית, למשל האם מצב הכלכלה מאפשר כניסת רעיון עסקי חדש בשלב זה.
  • בחינת הסביבה החברתית לגבי הצלחת הרעיון.
  • ניתוח הסביבה הטכנולוגית, בדיקת היתכנות בודקת האם שוק היעד יכול לקבל רעיונות חדשניים או שמא הם ייתקלו במחסום טכנולוגי-פסיכולוגי למרות היותם טובים בבסיסם.

בחינת אסטרטגיות השיווק במסגרת בדיקת היתכנות

חשוב לבחון את דרכי השיווק של הרעיון העסקי, כי ללא שיווק אין סיכוי להצלחה. מנתחים את האסטרטגיה על פי מודלים מקצועיים (SWOT או BCG), בוחנים את קהל היעד, מהות המוצר, מחירו, תדמית ושאר היבטי שיווק.

שלבים נוספים

חשוב לבצע בדיקת היתכנות שכוללת גם בדיקה שיש ליזם יכולת תפעולית וארגונית לנהל את הרעיון העסקי בשלב היישום וכן לבחון האם ניתן ליישם את הרעיון מבחינה טכנולוגית (למיזמי טכנולוגיה בלבד).

בדיקת היתכנות פיננסית

כמובן שחשוב, כאשר בודקים את האפשרות של הקמת עסק חדש,  לבחון מראש את מקורות המימון ליישום הרעיון העסקי, אם הכל מוצלח אבל אין כסף ליישם זאת היזם נמצא בבעיה. בוחנים את המימון, נתוני המכירות הצפויים ובדיקה של גיליונות כספיים.

בדיקת היתכנות מסתיימת בשלב המסכם שכולל המלצות מקצועיות רלבנטיות ולעיתים גם נתונים סטטיסטיים רלבנטיים. מומלץ גם לשקול פנייה לייעוץ עסקי לקבלת ייעוץ והכוונה.

השארת תגובה

ביטול



יעוץ עסקי חכם
נוכחות ברשת היום היא לא פחות מחובה. אם אתה לא שם, אתה לא קיים. צוות "ייעוץ עסקי חכם" מתמחה במתן יעוץ עסקי ליזמים בתחום האינטרנט. מקימים אתר אינטרנט? זקוקים לשירותי יעוץ? אנחנו נעזור לכם בכל התחומים: בחירת חברת בניית אתרים, קידום אתרים, כתיבת מאמרים, שיווק באינטרנט - פנו למומחים!
מאמרים חשובים
  • הקמת עסק באינטרנט מהבית
  • בדיקת היתכנות
  • פיתוח עסקי
  • מציאת קרנות השתלמות
  • קרנות מימון פילנתרופיות
מידע חשוב
  • אחזקה וניקיון
  • חברת ניקיון
  • כתיבת מאמרים
  • פורקס – מסחר
חיפוש באתר
תנאי שימוש
כל הזכויות שמורות לבעלי האתר. אין לעשות כל שימוש בתוכן | המידע באתר אינו מהווה או מחליף ייעוץ משפטי
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס