בחירת המיקום הנכון לעסק

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

כאשר רוני ובעלה אבי, עברו דירה הם תהו איזה סופר לאמץ לעשיית הקניות. הסתמכות על פרסומות היא דבר שלא בא בחשבון אז הם עשו מסע דילוגים של ניסוי ותהייה בין מספר רשתות מזון הקרובות לביתם. המחירים – פחות או יותר בשיעור זהה, מגוון המוצרים המוצאים בהם – אין הרבה הבדל, ובכל אחד יש את הדוכן גבינות ובשר ההכרחיים, הבעיה הייתה כשזוג הלקוחות ביקש להחנות את הרכב בחניון הסופר וגילה כי הוא גדוש עד אפס מקום.

המיקום

בין אם הלקוחות המאוכזבים יכנסו בכל זאת לסופר או ימשיכו ליעד הבא, כנראה שלסניף הזה הם כבר לא יחזרו. בחירת המיקום הנכון לעסק החדש היא פקטור מרכזי וחשוב במערכת השיקולים של כל הקמת עסק. בבתי עסק המבוססים על תנועה של הולכי רגל או של מבקרים המגיעים בכלי רכב, ישנה חשיבות רבה לתכנון המיקום עוד בשלב של כתיבת תכנית עסקית. בעולם התחרותי של היום, בו קרוב לוודאי שלסוג העסק שלך קיימים דופליקציות רבות מסביב, אין זה מספיק להשקיע הררי כסף בפרסומות ועיצוב המקום, כל עוד לא חשבת על כל הפרטים הקטנים, שעלולים להבריח את הלקוח בפוטנציאל למתחרים.

שירותי תשתית

בכל מקום בו אתם מתעניינים לפתיחת העסק, בין אם זה במרכז מסחרי שוקק או חור נידח, ודאו כי כל שירותי העירייה שמגיעים למשלמי הארנונה ניתנים למקום, ושהעירייה אכן מספקת את כל השירותים עליהם היא מחויבת, כמו מים, חשמל, ביוב, איסוף אשפה ועוד. עם פתיחת העסק וניהולו השוטף בעיקר בימיו הראשונים הוא תובעני מאוד, הדבר האחרון שתרצו להתמודד מולו יהיה בירוקרטיה עירונית, אסלה שלא מורידה את המים, או אשפה שנערמת בכניסה.

התאמה לאופי הסביבה

הרצון לפתוח עסק במקום בעל אוכלוסיה עמידה הוא מובן, אך חשוב יותר מכיסיהם הגדושים, הוא אופי האוכלוסייה שסובבת את העסק. למשל, עסק של חנות אופניים סביר יותר להניח שיפתח בתל אביב מאשר ירושלים בעלת העליות המשופעות. כמו כן, מסעדה באזור בני ברק, עיר המעורבת באוכלוסיה חרדית וחילונית, רצוי שתהיה בעלת תעודת כשרות, ויותר מכך כדאי לבעל העסק להבין קצת יותר לעומק מה המשמעויות של הוצאת תעודה שכזו, ואילו סוגי כשרות קיימים. תחקיר שכזה לעומק לא רק יכול למנוע פשיטת רגל וסגירת עסק (רחמנא ליצלן) אלא להעלות באופן משמעותי את הרווחים עסק יכול לגרוף. זאת על מנת לאפשר לכמה שיותר סוגי אוכלוסייה להתיישב במסעדה ולא להבריח ממנה את השכבה הדתית האדוקה יותר.

בדיקה של אופי העסקים השכנים

אלא אם כן ידוע לכם על שכונה בעלת צביון מובהק כמו תושבים שאוכלים פיצה שלוש פעמים ביום, כל יום, או אוכלוסייה בעל אובססיה בלתי מוסברת לליקוק גלידה מספר פעמים ביום, אין ספק שלא תרצו למצוא את העסק החדש שלכם, בו השקעתם כל-כך הרבה כסף, בשכנות לעסק או שניים בעלי אותו אופי או שמוכרים את אותו המוצר. יפה ככל שיהיה עיצוב החנות או המשרד, כמות הלקוחות בפוטנציאל ירד באופן דרסטי והמפסיד יהיה אתה.

בטיחות מעל הכול

לפני שאתם ממהרים לרכוש את האדמה או המבנה, בדקו מהן דרישות ההקמה של המקום והאם חוקי העזר העירוניים אכן קולעים לצרכי המקום. כמו למשל: אם יש מרפסת יש לוודא שהמעקה עומד בסטנדרטים הבטיחותיים, אם העסק הוא גן ילדים פרטי, חשוב לוודא שעל השקעים ויציאות החשמל השונות בטיחותיים, ושהמבנה לא מכיל הפתעות לא נעימות כמו פינות חדות ושפיצים מסוכנים. חשוב לעשות את הבדיקה הזו לפני רכישת המקום לפתיחת העסק, אחרת אתם עלול למצוא את עצמך משלם על תיקון או התקנה שהוצאתם תפגע ברווחים שלך ובתכנון התקציבי שייעדת לתקופה הראשונה של העסק.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן