שני עשורים בלבד עברו מהיום שבו נפתח האינטרנט לציבור הרחב וכבר אי אפשר להיזכר מה עשו בלעדיו, ה”מִרְשֶתֶת” (אינטרנט בעברית) החדירה את קוריה לכל פינה בחיים. עד מהרה זוהה הפוטנציאל העסקי הגלום באינטרנט וכיום כמעט ואין עסק שאינו מעורב בצורה זו או אחרת בגלישה על גלי הרשת.
בניית אתר עסקי, מה חשוב לדעת?
עולם האינטרנט מורכב משני מישורים מרכזיים, פנימי וחיצוני, הפנימי הוא החלק הנסתר של התכנות על שפותיו השונות, אותו נשאיר למומחים בו. המישור החיצוני הוא החלק הגלוי לכולם, הייצוגי, אשר אינו שונה מהותית משאר צורות המדיה כמו טלוויזיה, עיתונים וכדומה, אך חשוב לדעת מהם האפיונים הייחודיים לחשיפה באינטרנט בכדי להפיק מהם את המירב. כחלק מהצעדים בהקמת עסק חדש, חשוב לקחת בחשבון את השימושים והיתרונות הברורים שיש לאתר עסקי.
מהותה של חשיפה דרך חיפוש
ראשית מבחינת התוכן, כאשר אדם מחפש מידע או אפשרות רכישה בתחום מסוים, הוא לא דומה למי שיושב על הספה ונחשף לאותו מידע דרך הטלוויזיה או העיתון בשעות הפנאי שלו. המחפש בא לעבוד ולהגיע למטרה שהציב, והוא נחוש לעשות זאת ביעילות ובמהירות, מצב כזה אינו משופע בסבלנות.
מיקום טוב בתוצאות החיפוש
שנית, צריך לדעת כי מנועי החיפוש מציגים בדרך כלל מספר עצום של תוצאות הפרוסות על עמודים רבים, באופן שבלתי אפשרי להגיע לכולן. המחפש ברשת מתמקד בעיקר בתוצאות הראשונות, ולכל היותר מגיע לעמוד השלישי ברשימה. בשל כך קיימת תחרות גדולה בין ענקיות החיפוש על הצגת התוצאות האופטימאליות לטובת המחפש בעמודים הראשונים, כדי שהוא ישתמש במנוע שלהן ולא של המתחרות. לשם כך עמלים מתכנתי החיפוש על בניית קריטריונים לזיהוי אתרים איכותיים, מצד התוכן ומצד התוכנה.
השגת יתרון במיקום בראש הרשימה הינו תהליך המורכב מכמה גורמים, הן מהבחינה הטכנית והן מהבחינה השיווקית. קיימות חברות רבות שעיקר התמחותן הוא בקידום אתרים והתחרות ביניהן רבה, אולם כבר בשלבי בניית האתר חשוב ואף הכרחי להתאים אותו לאופטימיזציה בעולם החיפוש. רצוי להיפגש עם כמה חברות העוסקות בתחום, לא רק לשם בחירת החברה הטובה ביותר, כי אם גם על מנת לדעת, מתוך הצלבת המידע בין הצעות המחיר, מהם הקריטריונים העדכניים אותם צריך לדרוש מבוני האתר, המתכנתים והמעצבים.
לא רק חיפוש
אנו ממליצים לפנות לייעוץ עסקי לפני שמקימים אתר אינטרנט לעסק.