גביית שיקים חוזרים

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

ישנן אפשרויות שונות לגביית שיקים חוזרים. כאשר אדם נתקל במצב בו השיק שקיבל לידיו הוא ללא כיסוי והוא מעוניין לקבל תמורה כספית עבור השיק שחזר הוא רשאי לפנות לסיוע בלשכה להוצאה לפועל.

מהי הלשכה להוצאה לפועל?

הלשכה להוצאה לפועל הוקמה לאחר חוק ההוצאה לפועל. תפקיד הלשכה הוא לממש את פסק דין הקובע ולהסדיר את החוק. הלשכה מחויבת לבית המשפט, שבראשה עומד ראש ההוצאה לפועל. ללשכה יש יכולת להטיל סנקציות שונות על החייב כמו צווי עיקול מהארץ, קנסות ואפילו מאסרים. ניתן לפנות אליהם בכל עת כשלאחר מילוי טפסים והגשת בקשה מסודרת ניתן להיעזר בהם לגביית חובות כספיים.

כתיבת מכתב לאדם החייב

רצוי לפני שפונים ללשכה להוצאה לפועל לפנות לאדם החייב במכתב אישי בו יש דרישה להסדרת החוב. מכתב זה יכול להיות תקף לאחר מכן בלשכה להוצאה לפועל ולסייע בהליך המשפטי במידה ויעלה הצורך. בנוסף, לעיתים פניה בכתב יכולה להפחיד את האדם החייב ולגרום לו לשלם באופן מידי וללא סיבוכים נוספים את החוב. בנוסף, לעיתים האדם החייב אינו מודע כי השיק שנתן הוא ללא כיסוי ומכתב כזה יכול ליידע אותו ולגרום לו לשלם באופן מידי את החוב.

הליך הבקשה בלשכה להוצאה לפועל במקרים של פנייה לסיוע בגביית שיק חוזר

שיקים חוזרים משמעם הפסד כלכלי. ניתן לפנות להליכי גבייה בלשכה להוצאה לפועל ולהיעזר בשירותם בהסדר החוב. על מנת שיהיה ניתן לחסוך בזמן ולייעל את מערך הגבייה, ניתן להגיש שיק לגבייה בכל מקום בארץ ואין צורך לפנות ללשכה מסוימת.

על מנת שיהיה ניתן לפתוח תיק יש צורך להמציא מסמכים מסויימים. בניהם הצגת השיק עצמו, תצלום השיק משני הצדדים, רכישת טופס לפתיחת הליך בלשכה להוצאה לפועל ותצלום מכתב הדרישה במידה ונכתב.

פתיחת התיק מחוייבת בתשלום אגורה הצמודה לגובה השיק. כשהגובה הוא לא פחות מ – 64 שקלים. לאחר מכן יש להמציא אזהרה לחייב, אזהרה זו ניתנת על ידי לשכת ההוצאה לפועל ישירות לביתו של האדם החייב. משך התגובה הינו 20 יום, במהלך זמן זה הוא רשאי להנתגד ולהמציא מסמכים המוכיחים את חפותו. במידה והחייב מגיש התנגדות הליכי הגבייה יושהו והעניין יועבר לבירור משפטי. רק לאחר החלטה משפטית יוחלט האם להמשיך בהליכי גבייה או לא.

סוגי ההליך המבצעי של הלשכה להוצאה לפועל

האדם הזכאי מקבל מדבקות לביתו המאפשרות לו לבחור את ההליך המבצעי אותו הוא מעוניין שהלשכה תבצע. חשוב לדעת שעבור חלק מהבקשות יש צורך בתשלום נוסף, למשל בקשה למאסר או עיקול כרוכה בתשלום אך בקשה  לעיקול צד ג' הינה ללא תשלום.

שימוש במאסר, זהו הליך קיצוני שרצוי להשתמש בו רק במקרים קשים במיוחד. לרוב הליך זה משיג את התוצאה והאדם החייב מחיר את הכסף אך רצוי לנסות להשתמש בהליכים שונים לפני שמגיעים למקרה קיצוני זה. ניתן לעקל את הרכב של האדם ולדרוש החזרת התשלום עבור הרכב או למכור את הרכב על מנת שיהיה ניתן לכסות את ההוצאות. אופציה נוספת היא עיקול תשלומי המשכורת או עיקול חשבון הבנק של החייב. במקרים קשים ניתן אף להוציא צו איסור יציאה מהארץ וכך למנוע מהאדם החייב לברוח ואופציה להימנע מהחזר תשלום החוב.

אפשרויות לגביית שיקים חוזרים במקרים קיצוניים

במקרים קיצוניים בהם החייב אינו מוכן להחזיר את הכסף ואפשרויות הגבייה שנעשו על ידי הלשכה להוצאה לפועל לא מימשו את מטרתם ניתן לפנות לבית משפט לסדרי דין. באמצעות פנייה לבית משפט ניתן להוציא צו מאסר וסנקציות קשות נוספות. מומלץ לפנות לגורם המעניק יעוץ עסקי לסיוע נוסף.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן