מגמה חדשה לשיווק באינטרנט – הגיפ חוזר לאופנה

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

המונח גיפ בהקשר של תכנים ברשת איננו דבר חדש. תמונות מסוג זה היו נפוצות כבר לפני שנים רבות אולם עם השנים הן הלכו ונעלמו. לאור כל השפע של הסרטונים הארוכים המצויים באתרים כמו יו טיוב ופייסבוק וכאשר קל כל כך להעלות סרטונים של ממש לרשת ואפילו לאינסטגרם נראה היה שהגיפים בדרכם להיעלם סופית.

למעשה, לאחרונה דומה שחלה עלייה מרשימה בפופולריות שלהם וניתן לומר, ללא ספק, שהגיפ חוזר לאופנה. גם למי שהדברים נשמעים די מעורפלים ולמי שטרם שמע על האפשרות להשתמש בגיפ למטרות שיווקיות, כדאי בהחלט להבין על מה מדובר וגם איך תעשו את זה נכון.

הצלחה בין לילה

לפני שנראה מהי התועלת של הגיפ מבחינה שיווקית, בהעלאת קמפיינים שונים ובמשיכת תשומת ליבו של גולש, כדאי להבין מהו, בעצם ומתי הוא הופיע לראשונה בעולם המקוון.

הגיפ (באנגלית GIF – Graphics Interchange Format) הינו קובץ דחוס של תמונה. לרוב יהיה מדובר בתמונה מונפשת, שניתן לראות בה תנועה החוזרת על עצמה. קובץ מסוג זה הופיע לראשונה בסוף שנות השמונים של המאה שעברה והוא היווה מהפכה מהרגע הראשון.

בימים שבהם תעבורת האינטרנט היה איטית באופן כמעט בלתי נתפס וכאשר השימוש בגרפיקה מושקעת היה רק בחיתוליו, הגיפ היה הצלחה בין לילה. את הגיפ היה ניתן ואפשר עד היום לשלב במגוון רחב של ישומי באינטרנט. למרות שהוא משלב מספר מוגבל של צבעים ביחס לאלמנטים חדישים יותר, הוא עדיין נראה מספיק צבעוני, חד ומושך בכדי שרבים ישלבו אותו באתר, בפייסבוק, במייל שהם שולחים. מטבע הדברים, בזכות הפופולריות שלו וגם בזכות היותו קל משקל (באופן שלא מאט גלישה באתרים שבהם הוא מוטמע), הוא מצוין גם ככלי שיווקי.

גיפ, שיווק ואמנות

בתחילה היו הגיפים קבצי תמונה ולעיתים תמונות מונפשות פשוטות, בסטנדרטים של ימינו. כיום, ניתן למצוא את הקבצים הללו ברמות גבוהות מאוד של יופי, חן ואסתטיקה.

אפילו אמנים רבים עושים שימוש בכלי זה ויש גם אתרי אינטרנט שלמים המבוססים על גיפים שניתן להוריד ולהשתמש בהם. אמנים ומומחי גרפיקה גם מציעים גיפים בתשלום, על פי עולמות תוכן שונים וקטגוריות מובחנות.

בקצבי גיפ ניתן לעשות שימוש מושכל בקמפיינים שיווקיים ולמשוך את תשומת ליבו של הגולש בכמה דרכים:

  • הטמעה באתר או בדף נחיתה – מכיוון שדף בית או אתר נחיתה אמורים להיות ברורים, פשוטים ומהירים, אפשר לשלב בהם בהצלחה גיפים מרהיבים. הגיפים לא מאיטים את מהירות הגלישה אך חשוב מכך – הם מושכים את תשומת ליבו של הגולש המזדמן וגם יוצרים סקרנות. בכך, הם מסייעים להקטין אחוזי נטישה.
  • הנעה לפעולה – באמצעות גיפ ניתן למשוך את תשומת ליבו של הגולש ולהניע אותו לפעולה. אם רוצים שהגולש יקליק על קישור מסוים, ניתן לבנות אותו בצורת גיפ. אפשר גם למקם את הגיפ ליד טופס למילוי פרטים, כמחוון (מעיין תמרור ליצירת מודעות) וכתחליף לפרסומת ארוכה.
  • דרך שהתפתחה מאוד בתחום השיווק כוללת גם הטמעת גיפ במיילים עסקיים ושיווקיים וכן הטמעת גיפים בניוזלטר. גם כאן, הגיפ מושך את תשומת ליבו של הצופה ונתן לשלב בו מסרים שיווקיים גלויים או סמויים בצורה מושכת, מעוררת עניין ולעיתים גם הומוריסטית.
  • קידום מכירות – גיפ יכול להיות כלי מצוין לקידום מכירות, בעוד סרטון סטנדרטי עשוי לעייף ואף להרגיז. כאשר חפצים להעביר מסר מכירתי ברגע, כאשר רוצים להביא מידע וויזואלי על מותג, מוצר או שירות (וזאת, באופן ממוקד) – הגיפ בהחלט יכול להיות הפתרון הנכון.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן