Site icon smart& Better

מגמה חדשה לשיווק באינטרנט – הגיפ חוזר לאופנה

המונח גיפ בהקשר של תכנים ברשת איננו דבר חדש. תמונות מסוג זה היו נפוצות כבר לפני שנים רבות אולם עם השנים הן הלכו ונעלמו. לאור כל השפע של הסרטונים הארוכים המצויים באתרים כמו יו טיוב ופייסבוק וכאשר קל כל כך להעלות סרטונים של ממש לרשת ואפילו לאינסטגרם נראה היה שהגיפים בדרכם להיעלם סופית.

למעשה, לאחרונה דומה שחלה עלייה מרשימה בפופולריות שלהם וניתן לומר, ללא ספק, שהגיפ חוזר לאופנה. גם למי שהדברים נשמעים די מעורפלים ולמי שטרם שמע על האפשרות להשתמש בגיפ למטרות שיווקיות, כדאי בהחלט להבין על מה מדובר וגם איך תעשו את זה נכון.

הצלחה בין לילה

לפני שנראה מהי התועלת של הגיפ מבחינה שיווקית, בהעלאת קמפיינים שונים ובמשיכת תשומת ליבו של גולש, כדאי להבין מהו, בעצם ומתי הוא הופיע לראשונה בעולם המקוון.

הגיפ (באנגלית GIF – Graphics Interchange Format) הינו קובץ דחוס של תמונה. לרוב יהיה מדובר בתמונה מונפשת, שניתן לראות בה תנועה החוזרת על עצמה. קובץ מסוג זה הופיע לראשונה בסוף שנות השמונים של המאה שעברה והוא היווה מהפכה מהרגע הראשון.

בימים שבהם תעבורת האינטרנט היה איטית באופן כמעט בלתי נתפס וכאשר השימוש בגרפיקה מושקעת היה רק בחיתוליו, הגיפ היה הצלחה בין לילה. את הגיפ היה ניתן ואפשר עד היום לשלב במגוון רחב של ישומי באינטרנט. למרות שהוא משלב מספר מוגבל של צבעים ביחס לאלמנטים חדישים יותר, הוא עדיין נראה מספיק צבעוני, חד ומושך בכדי שרבים ישלבו אותו באתר, בפייסבוק, במייל שהם שולחים. מטבע הדברים, בזכות הפופולריות שלו וגם בזכות היותו קל משקל (באופן שלא מאט גלישה באתרים שבהם הוא מוטמע), הוא מצוין גם ככלי שיווקי.

גיפ, שיווק ואמנות

בתחילה היו הגיפים קבצי תמונה ולעיתים תמונות מונפשות פשוטות, בסטנדרטים של ימינו. כיום, ניתן למצוא את הקבצים הללו ברמות גבוהות מאוד של יופי, חן ואסתטיקה.

אפילו אמנים רבים עושים שימוש בכלי זה ויש גם אתרי אינטרנט שלמים המבוססים על גיפים שניתן להוריד ולהשתמש בהם. אמנים ומומחי גרפיקה גם מציעים גיפים בתשלום, על פי עולמות תוכן שונים וקטגוריות מובחנות.

בקצבי גיפ ניתן לעשות שימוש מושכל בקמפיינים שיווקיים ולמשוך את תשומת ליבו של הגולש בכמה דרכים:

Exit mobile version