הלוואות למגזר הערבי

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

משתייך למגזר הערבי בישראל? זקוק להלוואה מכל סוג? למרבה המזל, אתה לא לבד. הצרכים הפיננסיים המשתנים של הציבור הערבי בישראל, כמו גם הרצון של גופים מסויימים להעניק להם סיוע מיוחד, הביאו לכך שקיימים מסלולים שונים של הלוואות למגזר הערבי – כך שעליך רק לבחור את המסלול המתאים לך ביותר.

הסיבות בגינן הציבור הערבי זקוק להלוואות מיוחדות

אפשר לטעון, כמובן, שהציבור הערבי הוא חלק אינטגרלי בלתי נפרד ממרקם החיים בישראל, ולכן יכול ליהנות מאותם תנאי הלוואה בנקאית של שאר האזרחים. זה נכון במידה רבה. אולם, אוכלוסייה מסוג זה נוטה שלא להכיר את החוק התקף בבנקי ישראל במידה הנאותה, או לכל הפחות אינה יכולה להשיג את הגישה הנדרשת לאשראי מהבנקים הפועלים בישראל.

כתוצאה מכך, לא מעט מאנשי המגזר אינם יכולים לקבל את ההלוואות מהבנקים הלכה למעשה, דבר הפוגע בהם בתחומים נרחבים: הם אינם יכולים לקבל הלוואה לעסק, רכישת דירה כמעט בלתי אפשרית עבורם בהיעדר היכולת לקבל משכנתא וכן הלאה.

הבנקים הפועלים עבור המגזר הערבי

כפי שכבר ציינו, ערבי ישראל רבים אינם יכולים תמיד לפנות לבנקים המסחריים הגדולים אשר פועלים בישראל. למרבה המזל, קיימים מוסדות פינסיים המתמחים בסיוע לאוכלוסייה הערבית, ובכלל זה "בנק ערביי ישראל" (מקבוצת בנק לאומי) וכן "בנק מרכנתיל", מטעם דיסקונט.

כמובן שהמיקום של רבים מסניפי בנק אלה הוא בערי המגזר או ביישובים ערביים סמוכים. אנשי המקצוע הינם דוברי השפה הערבית, אשר מציעים סל שירותים המותאם לצרכים של המגזר הערבי. כפועל יוצא של פעילותם של אלה, הרי שלאזרחים ערביים רבים ניתנות הלוואות בתנאים מיוחדות.

חלק מהמימון להלוואות, מצד הבנקים, נובע מקרנות ממשלתיות שונות וארגונים פילנתרופיים התורמים למגזר הערבי.

תוכנית "סולם"

תוכנית סולם, אשר לה שותף בנק מרכנתיל דיסקונט, מציע פיתרון ראוי ליזמים מהעולם הערבי, עם דגש על נשים יוזמות. הסכומים אשר ניתנים על ידי הקרן נעים בין 30,000 ש"ח ל-135,000 ש"ח, עם פוטנציאל סיכון של 50% מצד הבנק.

הלוואות מסוג זה ניתנות לתקופה של עד חמש שנים, והן מצטיינות בשיעורים נמוכים מאד של ריביות ועמלות.

קרן "קורת"

קרן קורת, הפועלת בשיתוף של בנק מרכנתיל והמרכז היהודי ערבי, מעניקה אף היא הלוואות בשיעורים גבוהים לציבור הערבי. עם זאת, פה הסכום המקסימלי להלוואה גבוה מעט יותר, ועומד על כ-150,000 ש"ח.

תנאי ההלוואות, בעיקר בכל הקשור לריבית ולעמלות, זהים כמעט לחלוטין לזו של קרן סולם.

קבוצה חשובה במגזר הערבי: נשים

החל משנת 2010, הרי שנשות המגזר הערבי זכאיות אף הן להלוואת בתנאים מיוחדים. משרד התמ"ת, בסיוע של הסוכנות לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים, הקים קרן הלוואות מיוחדת לנשים ערביות אשר החזון שלהן הוא אחד: לפתוח עסק מכל סוג.

התקציב הראשוני אשר ניתן לקרן זו הוא לא פחות מאשר 21 מיליון ש"ח, סכום שאמור לסייע לפתיחתם של כמעט 3,000 בתי עסק. על פי תנאי הקרן, ההלוואות ליחידה יינתנו בסכום של עד 10,000 שקלים, וזאת בנוסף לליווי עסקי מלא.

המטרה: יצירת שוויון והשתלבות בעולם העבודה

מטרת העל של כל תוכניות ההלוואות האלה היא לאפשר לציבור הערבי בישראל לפעול גם הוא במישור העסקי במדינה. על רקע אחוזי ההשתתפות הנמוכים של המגזר הערבי כיום בתחומים אלה, ייתכן מאד כי ההלוואות הן אלה שיאפשרו לציבור הערבי לממש את הפוטנציאל הגלום בו ולהוות חלק בלתי נפרד מעולם העסקים במדינה.

מעבר לכך, הרי שההלוואות נועדו גם להכניס למעגל התעסוקה גם את הנשים הערביות, אשר באופן מסורתי משוייכות בדרך כלל לספירה הביתית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן