הלוואת גישור לעסקים

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

הלוואות הגישור מקובלות מאוד בשוק האשראי הבנקאי והחוץ בנקאי, זהו פיתרון מימון יעיל המאפשר במקרים רבים פיתרון אופטימאלי המשרת את כל הצדדים. הלוואת גישור לעסקים, במהותה, מאפשרת לגשר על תקופה שבה יש לעסק צורך במזומנים אך הכסף הדרוש עדיין אינו זמין לביצוע העסקה הרלבנטית. הלוואת גישור אפשרית רק כאשר ללווה יש מקור כספי מובטח וידוע לכסות את ההלוואה, בטווח זמן קצר יחסית. הלוואת גישור עסקית מהווה כלי פיננסי יעיל מאוד במקרים רבים, המאפשר אפשרויות עסקיות רבות.

הלוואות גישור הן תחום כה מפותח ומקובל במגזר העסקי, בדיוק בגלל המהות של הפעילות העסקית המגוונת, פעילות שפעמים רבות מצריכה מזומנים מיידית, כאשר ישנו מקור ידוע להחזר ההלוואה בתקופה מוגדרת.

החזר בתשלום אחד

המודל הבסיסי של הלוואת גישור לעסקים הוא קבלת סכום הכסף הדרוש באופן מיידי ומלא, אך ללא מודל ההחזרים החודשיים הרגיל הקיים בהלוואות רבות כל כך. משום שמדובר על הלוואת גישור המיועדת לגשר על פער תזרימי מסוים או פער במקורות ההון של העסק, זה לא הגיוני לדרוש החזר של ההלוואה באמצעות החזרים חודשיים. לפיכך, הלוואות גישור מוחזרות בתשלום אחד, בסיום תקופת ההלוואה הקצרה יחסית.

בכל הלוואת גישור לעסקים קרן ההלוואה מוחזרת בתשלום אחד בסיום תקופת ההלוואה המוגדרת, אך יש שוני במסלולים השונים לגבי תשלומי הריבית וההצמדה אם יש במסלול הצמדה כלשהי. ניתן לקחת הלוואת גישור שבה הקרן והפרשי הריבית וההצמדה משולמים יחד בתשלום אחד הכולל את חישוב ההפרשים על כל התקופה. לחלופין ניתן לקחת הלוואת גישור שבה רק את הקרן מחזירים בתשלום אחד, אך בכל חודש כן משלמים רק את הריבית וההצמדה.

מסלולי הלוואה שונים

הלוואת גישור לעסקים הינה מודל הלוואה הזמין בכמה מסלולים, תלוי בלווה, במלווה ובמאפיינים הרלבנטיים לאותה עסקה. כך עסקים יכולים לקבל הלוואת גישור במסלולי ריבית פריים, עם הצמדה למדד, ללא הצמדה למדד, על בסיס ריבית הליבור, עם הצמדה לדולר או ליורו ובאפיקי ריבית אחרים. הלוואות גישור עסקיות הן לרוב לתקופות קצרות, החל מכמה חודשים ועד כארבע שנים. הגורמים המציעים הלוואות גישור לעסקים הם בעיקר הבנקים המסחריים, אך גם גופי מימון חוץ בנקאיים מציעים פיתרון אשראי זה וכמו כן נהוג מאוד לבצע הלוואות בעלים במודל הלוואת הגישור.

על סמך אילו ערבויות ניתן לקבל הלוואת גישור

בעוד שהלוואת גישור פרטית, למשל, הלוואת גישור למשכנתא, מקבלים על בסיס התמורה העתידית ממכירת דירה קיימת, כאשר זה נוגע אל הלוואת גישור לעסקים הנושא מורכב ומגוון יותר. עסקים צריכים להציג ערבויות לקבלת סכום כסף מתאים על מנת לקבל את הלוואת הגישור. ערבויות אלו כוללות למשל התחייבויות תשלום של לקוחות (כולל על בסיס חשבוניות מס), נכסים ממשיים שניתן לממש במהרה יחסית, שחרור של פיקדונות ותכניות חיסכון ודוגמאות נוספות המציגות כסף בטוח וודאי שהעסק או בעליו יכול לקבל על מנת להחזיר את ההלוואה, במסגרת הזמן המוגדרת.

מבחינת תהליך קבלת הלוואת גישור לעסקים, לרוב יש צורך להציג היסטוריית אשראי טובה מול הגורם המלווה. כאשר מעבר לרמת ודאות גבוהה לגבי קבלת הכסף אשר מיועד להחזר ההלוואה, על הבנק לאשר ביטחון בהחזר ההלוואה, אמון בפעילות העסקית של הלווה ושאר היבטים פיננסיים רלבנטיים.

עלויות של הלוואת גישור לעסקים

עקב המודל הייחודי של הלוואת גישור לעסקים, העלויות של הלוואות אלו יכולות להיות גבוהות יחסית, אך היתרונות של מסלול הלוואה זה עולים במקרים רבים על העלות העודפת. ניתן להיעזר במחשבון הלוואת גישור על מנת להעריך עלויות של הלוואה כזו מבחינת החזרי ריבית חודשיים, גובה ההחזר הסופי וכיוצא באלו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן