הקמת עסק באינטרנט מהבית

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

מהפכת המידע והאינטרנט, סמארטפונים בכל מקום, תחום המובייל הלוהט ושינויים נוספים בעולם של ימינו יצרו מציאות שבה אנשים רבים מקימים עסקים בתחומים שונים, אך מנהלים אותם ומתפעלים אותם דרך האינטרנט ובעבודה מהבית. אך בעוד שמכל כיוון ניתן לראות פרסומות ועדויות לגבי הקלות של הקמת עסק באינטרנט מהבית ולגבי כמה קל להצליח ולהתעשר דרך הרשת, בפועל המציאות כמובן מורכבת יותר, אין עסק של להקים ולתפעל ולא כל אחד מצליח.

אחד היתרונות והדברים היפים בהקמת עסק באינטרנט מהבית ושל רשת האינטרנט בכלל הוא מגוון התחומים האדיר שניתן לעסוק בהם. באינטרנט יש מידע על הכל, הכל מתנהל היום ברשת ועולם העסקים הגלובלי השתנה משמעותית בזכות זאת. לכן עסק אינטרנטי מאפשר שפע של הזדמנויות ויוזמות המאפשרות לנהל עסק עצמאי וממש להרוויח כסף.

יש אלו המוכרים דברים דרך איביי, מקצועני תכניות שותפים, אלו שעוסקים בשיווק רשתי דרך האינטרנט, ספקי שירותים לאתרי אינטרנט, מתכנתים, מעצבים ועוד. התחומים כל כך רבים, הקמת חנויות אינטרנטיות, פיתוח אפליקציות, שיווק, מכירות, מסחר אינטרנטי בשווקים הפיננסיים ועוד. יש עסקים אינטרנטיים הפונים רק לשוק המקומי הישיר והמצומצם של ישראל, יש עסקים הפונים רק לקהלים בחו"ל ובמדינות ספציפיות ויש עסקים אינטרנטיים הפונים לכל העולם דרך הרשת.

פתיחת העסק בפועל

כאשר מדובר על הקמת עסק באינטרנט מהבית, בכל זאת מדובר על עסק רשמי ועל עבודה כעצמאים, נכון שיש כאלו שממשיכים לעבוד בתור שכירים תוך כדי אבל העניינים הרגולטורי והבירוקרטי חייבים להיות מסודרים מראש. בהנחה שמדובר על עסק של ממש, שבשאיפה ילך ויגדל עם הזמן, יש לפתוח עסק מול רשויות המדינה.

  • פתיחת תיק במע"מ – יש לפתוח תיק עסק במע"מ, בשלב זה יש להגדיר האם העסק הוא עוסק פטור (אין מע"מ במשחק וזה מוגבל לרמת הכנסות נמוכה יחסית) או עוסק מורשה.
  • פתיחת תיק במס הכנסה – למרות שהמע"מ הוא חלק מרשות המיסים, יש לפתוח תיק גם במס הכנסה.
  • הודעה לביטוח הלאומי לגבי פתיחת העסק – בעיקר למי שהולך לעסוק בעסק בלבד ולא גם בתור שכיר.

לאחר שהעסק רשום ופתוח מול המדינה אפשר להתחיל לעבוד. הניהול הפיננסי וניהול הספרים בפועל תלוי מאוד בהגדרת העסק.

ניהול חשבונות וספרים

אחרי רישום העסק ולפני תחילת הפעילות יש להסדיר את ענייני ניהול החשבונות והספרים, החוק מחייב ניהול פיננסי נכון והנתונים האלו גם חשובים לך כבעל עסק וגם לרשויות המס. ניתן לנהל את החשבונות לבד או בעזרת גורמי מקצוע מתאימים (רו"ח, משרדי הנהלת חשבונות, יועצי מס). ניהול ספרים כולל הנפקת חשבוניות וקבלות, כאשר עוסק פטור אינו מנפיק חשבוניות מס אלא רק קבלות כי הוא לא גובה ולא מתקזז לגבי מע"מ, כמו כן יש לבצע רישומים נכונים ומדויקים של הכנסות, הוצאות, תשלום מקדמות לביטוח לאומי או תשלומים חודשיים קבועים, תשלומי משכורות ועוד.

הקמת עסק באינטרנט מהבית מחייבת גם הגשת דו"חות כחוק – דיווחי מע"מ, דו"ח שנתי למס הכנסה ועוד. באופן כללי, ככל שהעסק קטן יותר כך הניהול הפיננסי פשוט וקטן יותר וככל שהעסק גדל ומתחיל להעסיק עובדים התהליך הופך מורכב מרצוי לעבוד מול אנשי מקצוע מיומנים. בכל מקרה, כל עסק, גם עוסק פטור, חייב ברישום ניהול חשבונות כחוק – לכן רצוי להסדיר עניין זה על מנת למנוע בעיות בהמשך.

יש לציין כי בשוק יש פתרונות למי שהוא גם שכיר וגם עצמאי, כאשר אין רצון או צורך לפתוח תיק עסק מלא – שירותים המאפשרים הפקת חשבוניות לשכירים.

מעבר לעניינים הפורמאליים הללו לגבי  הקמת עסק באינטרנט מהבית יש את כל הנושא המורכב של ניהול ותפעול העסק בפועל. עבודה מהבית מצריכה שינוי גישה ומשמעת עצמית, יש להיערך לכך מבחינה טכנית. בנוסף, האינטרנט היא מקום דינמי מאוד ותחרותי מאוד, צריך לקדם את האתר שלך, לנתח תוצאות, לפרסם ולשווק, להגיע לקהל היעד, ליצור נוכחות אינטרנטית יעילה וכן הלאה – זה אפשרי אך כמובן דורש השקעה ועבודה קשה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן