מימון להקמת עסקים – קרנות מימון

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

לקיחת הלוואה כספית לצורך הרחבה או הקמה של עסק, הוא צעד שבשגרה. הצורך ההולך וגובר של עסקים קטנים כגדולים בלקיחת הלוואות עורר את מודעות הממשלה כי אם מישהו שם למעלה מעוניין בפעילות כלכלית, בטיפוח המשק, ביצירת מקומות עבודה, ובעידוד יזמות והשקעות בפרויקטים חדשים במשק, יש לעודד יותר פתיחה של עסקים חדשים, לתמוך כלכלית ביזמים צעירים, ולהגדיל את שיעור פיתוח והרחבתם של עסקים קיימים במשק.

סוגים שונים של מימון והלוואות

בפני מבקשי הלוואות כספיות, במיוחד לצורך הקמת חברה או עסק, קיימות אופציות שונות ומגוונות. המוקד המפורסם ביותר במתן הלוואות למטרת רווח הוא הבנק, צעד זה של לקיחת הלוואה מהבנק ניצבת מול שתי מגבלות, האחת היא כי הבנק בעל דרישות גבוהות יחסית משאר המוסדות המלווים וישנו סיכוי טוב והגיוני שלא תזכה לפריווילגיה הזו של הלוואה בנקאית בשל סירוב הבנק לכך. מגבלה שנייה היא באי הרצון המשווע ליצור קשר של לווה-מלווה עם מוסד הבנק, עובדה שמתבררת מהר מאוד עם חשיפת שיעורי הריבית וההצמדה הצמודים להחזרי ההלוואה. על כן, בעלי עסקים רבים יעדיפו לפנות למחוזות אחרים למען קבלת הלוואה כספית, דרך אחת לעשות זאת היא באמצעות קבלת מימון להקמת עסקים מקרנות מימון. הלוואות אלו ניתנות על ידי חברות הלוואות פרטיות – פילנתרופיות, ישראליות וזרות, על ידי חברות הלוואות למטרות רווח, והן על ידי חברות ממשלתיות.

קרנות פילנתרופיות

קרנות עלו ממומנות לרוב על ידי בעלי הון בעלי אינטרס, לרוב ללא מטרת רווח. כמו למשל בעל הון שצמח משכונות עוני של עיירת פיתוח ומעוניין כעת להשתמש בהונו כדי לחלץ אחרים שגדלו באותה עיירה יקים קרן למימון הלוואות באותו אזור בה שוכנת העיירה או רק בתחומה. רבים מהמשקיעים הפילנתרופים בקרנות מימון הינם זרים, החיים בחו"ל, בעיקר בארצות הברית, ומשקיעים בקרנות מסוג זה ממטרות ציוניות של אהבת ישראל.

קרנות ממשלתיות

קרנות אלו מחולקות לרוב על פי המגזרים או סוגי העסקים השונים. מאפיין משותף ובולט של כל קרנות המימון הממומנות על ידי הממשלה הוא באינטרס הציבורי שמונע מרצון לעודד פיתוח וצמיחה כלכלית ולאו דווקא צבירת רווח באמצעות דרישת תשלום ריבית על סכום ההלוואה. שיעור סכום ההלוואות על ידי קרנות מימון ממשלתיות לרוב מתאים בעיקר להקמת עסקים קטנים ופיתוח עסקים בינוניים. ישנו שפע של קרנות ממשלתיות דוגמת "קרן סיוע לעסקים בינוניים", קרן לעסקים קטנים בערבות המדינה, מתאימה מאוד לפתיחה של עסק קטן שכן מתנה את מתן ההלוואה בביטחונות בשיעור של 30 אחוז בלבד מסכום ההלוואה.

לצד קרנות ממשלתיות, ישנן קרנות מימון פרטיות שעוסקות במתן הלוואות לפתיחתם או הרחבתם של עסקים, סוג זה של קרנות מחולק לחברות שפועלות ללא מטרת רווח ומתקיימות בעיקר מתרומות, ומחברות שמתפרנסות מתחום ההלוואות.

כיצד בוחרים קרן מימון?

על מנת לקבל קרן מימון יש לבדוק ראשית איזו חברת קרן מתאימה לך יותר, קריטריון ראשון לבדיקה הוא באזור – קרנות רבות מחולקות על פי אזורים שונים בישראל, כך שהצעד הראשון הוא בדיקה איזו קרן פועלת באזור מגוריך. קריטריון נוסף הוא סוג המגזר – קרנות רבות פועלות עם סוג מסוים בלבד של אוכלוסייה כמו האוכלוסייה הערבית, המגזר החרדי, קרנות המיועדות לתמיכה בנשים בלבד, קרנות לעידוד שילוב עולי רוסיה או אתיופיה ועוד, זאת כשעולה חדש במקרה של קרנות מימון נחשב ככזה עד 15 שנים מיום עלייתו ארצה.

כמו כן קיימות קרנות במיוחד למימון פתיחת עסקים, ישנן קרנות לעסקים קטנים ושנן המתאימות בשיעור הסכום הנלווה יותר לעסקים בינוניים. ישנם קרנות שמתנות את מתן ההלוואה לצורך פיתוח עסקי באימוץ ייעוץ עסקי או ליווי עסקי לאורך פתיחת העסק או פיתוח עסקי של העסק הקיים, התניה זו יכולה גם לדרוש מידה מסוימת של התערבות חיצונית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן