Site icon smart& Better

התאמת השיווק לעסק ולקהל הלקוחות

שיווק הוא כלל הפעולות אשר מבצעים במטרה לשפר את המכירות של עסק או חברה כלשהי. במקרים רבים, מתחיל השיווק בשלב שבו עדיין אין מוצר ממשי על המדף. בשלבים הראשוניים הללו, מתכננים למשל את היעדים של העסק, את שמו ואת קהל היעד שלו – כל אלה פעולות השייכות לעולם השיווק בצורה עקיפה. בימינו הפך השיווק לתחום מגוון בהרבה ממה שהיה בעבר, וזאת הודות לתחום השיווק באינטרנט, המאפשר להגיע לקהלים ממוקדים וגם לנתח בזמן אמת את הצלחת השיווק שנעשה ברשת.

התאמת אסטרטגיית שיווק

תהא אסטרטגיית השיווק אשר תהא, התאמת השיווק לאופי העסק ולקהל היעד עשויה להביא לתוצאות אפקטיביות יותר ולחסוך בהוצאות מתקציב השיווק והפרסום. כל עסק שונה ממשנהו ולכן שיטות השיווק תהיינה שונות גם הן. לא כל מוצר מתאים לפרסום בטלוויזיה, ובדומה לכך, ישנם עסקים רבים ששיווק בפייסבוק בלבד לא יספיק עבורם. חוסר התאמה בין אסטרטגיית השיווק לבין מאפייני העסק ולקוחותיו, עלול לגרום לפספוס לקוחות פוטנציאליים או לבזבוז כסף לריק.

כיצד מתאימים את השיווק לאופי העסק ולקוחותיו?

עסקים קטנים מתכננים את מהלכי השיווק של העסק שלהם בעצמם בדרך כלל, או נעזרים ביעוץ של מומחה שיווק. עסקים גדולים יותר מעסיקים לעיתים אף מערך שלם של אנשי שיווק שתפקידם להכין תוכניות שיווק אחת לשנה (או יותר) וליישם אותן בפועל. בשני המקרים, שמים את הדעת על התאמה של כל שלב ושלב בשיווק לצרכים של העסק ולמאפיינים שונים של קהל הלקוחות שלו, כמו למשל טווח גילאים, עיסוק, חתך סוציו-אקונומי ועוד. למשל:

Exit mobile version