התמודדות עם חובות של העסק

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

עסקים רבים נקלעו לא פעם למצב בו הוצאותיהם בחודש מסויים עלו על הכנסותיהם, עובדה שהקשתה עליהם לשלם את ההתחייבויות השותפות המשמשות לניהול העסק. להלן יפורטו הדרכים האפשריות של עסקים שכאלו להתמודד עם חובות שנצברו על ידם, כאשר אופן ההתמודדות נקבע על פי הגוף שלו חייב העסק את הכספים. חובות נצברים לעתים כתוצאה מפרקטיקות שגויות של ניהול תזרים מזומנים.

חובות לספק

מרבית העסקים צוברים חובות לספקים בצורה הבאה: הם קונים את הסחורה או השירות המסופק על ידי הספק באמצעות המחאה דחויה וכאשר הספק מגיע לפדות את ההמחאה הוא מגלה כי אין לה כל כיסוי. הפעולה הראשונה של אותו ספק תיהיה פניה לעסק על מנת לוודא כי לא מדובר בטעות. דברים אלו נכונים במיוחד אם מדובר בספקים שעובדים זמן רב עם העסק ומכירים את בעליו באופן אישי. אולם, כאשר הספק לא מצליח למצוא פיתרון לקבלת הכספים המגיעים מהעסק עצמו, הוא יפנה ללשכת ההוצאה לפועל על מנת שזו תעשה בעבורו את עבודת הגביה. בעקבות הפניה של הספק ייפתח תיק כנגד העסק, זאת במידה והוא תמך את פנייתו בקבלות המתאימות ובין היתר צירף את ההמחאה שלא כובדה ואת האסמכתאות המעידות על השירות או הסחורה שניתנו על ידו.

יש לציין כי במידה ובמהלך תקופה של עשרה חודשים נצברו לפחות עשר המחאות שלא ניתן לפדות, לשכת ההוצאה לפועל תורה על הגבלת חשבון הבנק של העסק, באופן שבו כספים שייכנסו לחשבון זה יועברו ישירות לחייב. עובדה זו תקשה באופן משמעותי על הניהול השוטף של אותו עסק מוגבל ועלולה ליצור לו חובות לנושים אחרים. אשר על כן, על מנת למנוע את כדור השלג המפורט לעיל, על העסק לעשות כל שאל ידו בכדי לשלם לספק את החוב האמור ולסגור מוקדם ככל האפשר את תיק ההוצאה לפועל שנפתח כנגדו. זאת ועוד, בשביל להימנע ממצב דומה בעתיד, על העסק לצמצם את הסחורה או השירותים הנרכשים מהספק ולהתאימם להכנסות החודשיות, כך שניתן יהיה לפדות את ההמחאות הניתנות על ידו.

חוב לבנק

בעלי עסקים רבים סבורים כי בשל העובדה שעסקם הינו חברה בעירבון מוגבל, הרי שהבנק לא יוכל להגיע לכיסם במידה והעסק יצבור חובות. יחד עם זאת, בנקים רבים מתנים את פתיחתו של חשבון בנק לעסק במתן ערבות אישית של בעלי העסק, כל שבמידה והעסק יצבור חובות, הבנק ייפדה מהונם האישי של בעלי העסק. כך, כמו במקרה של חובות לספקים, גם הבנק יוכל להגביל את חשבונות בנק, אלא שבמקרה של ערבות אישית החשבון שיוגבל יהיה של בעל העסק. במקרים אלו בעל העסק צריך לוודא, באמצעות עורך דין המתמחה בתחום הגביה, כי מתקיימים כל התנאים להגבלת חשבון הבנק האישי שלו, כמו גם להגבלת חשבון העסק. כך, למשל, לא ניתן להגביל את החשבון במקרים בהם לא חלפו חמישה עשר ימים ממועד בו לא היה ניתן לפדות את ההמחאה הראשונה ועד למועד בו לא היה כיסוי להמחאה האחרונה (הדרישות להגבלה זו הן אותן דרישות המפורטות בנושא חובות לספקים, כאמור לעיל).

עסקים רבים סבורים כי הפיתרון העיקרי לחובות שנצברו לטובת הבנק הוא פניה להליכי פשיטת רגל. אמנם, מדובר בכלי שעשוי לעזור לעסק להיפרע מחובותיו, אולם יחד עם זאת מדובר באמצעי קיצוני שיש להשתמש בו בצמצום. על כן, טרם יפנה העסק להליכי חדלות פירעון, עליו לנסות להגיע להסכם במסגרתו ייפרסו החובות של העסק לבנק. הליך זה הינו כדאי גם לבנק היות ובמרבית המקרים הסדרי התשלום שיסוכמו בין הצדדים יכללו תשלום גבוה מזה שהיה מוסדר בהליך פשיטת רגל.

עוד בנושא: הלוואות לעסקים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן