Site icon smart& Better

ייעוץ ארגוני

ייעוץ ארגוני הוא שם שכולל בתוכו מגוון היבטים לגבי עולם העסקים הרחב, מדובר על מקצוע שקיים כבר שנים רבות בתרבות העסקית המודרנית והוא נלמד במוסדות אקדמיים רבים, במקור התחום של ייעוץ ארגוני היה מיועד לחברות ותאגידים גדולים יחסית אך עם השנים גם עסקים בינוניים וקטנים החלו להיעזר בשירותי יועצים ארגוניים לצורך שיפור פעילות העסק שלהם.

ההגדרה הבסיסית של ייעוץ ארגוני

מדובר על תהליך שבו גורם חיצוני שעוסק בייעוץ ארגוני נכנס לארגון כלשהו על מנת לבחון בו היבטים ספציפיים או לבצע כל התערבות אחרת שאמורה בסופו של דבר לשפר בעיה מוגדרת או התנהלות כללית לא נכונה. ייעוץ ארגוני מיועד לשפר מצב קיים של ארגונים והתהליך רלבנטי לארגונים במגוון גדלים ומצבים, ארגונים שעוברים שינויים כלשהם, שמתפתחים וגדלים וגם לארגונים שקטנים ונמצאים בקשיים.

אנשים שעוסקים בתחום של ייעוץ ארגוני מגיעים מרקעים אקדמיים ומקצועיים שונים, כי התחום מקיף מאוד וכולל היבטים רבים. יועצים ארגוניים יכולים להיות אנשים מתחומים עסקיים או כמותיים יותר במהותם כמו מנהל עסקים, כלכלנים ומהנדסי תעשייה וניהול או מתחומים שנוגעים להיבטים האנושיים של פעילות הארגון כמו פסיכולוגיה וסוציולוגיה.

תחומי פעילות נפוצים של ייעוץ ארגוני

סוגי הארגונים והעסקים שנזקקים לשירותי ייעוץ וליווי עסקי הם רבים מאוד וכך גם מגוון הבעיות שלשמן מזמין הארגון או העסק שירותי ייעוץ ארגוני, התחומים הנפוצים ביותר לגבי ארגונים רבים הם:

ייעוץ ארגוני – פועלים לטובת הארגון

הבסיס של ייעוץ ארגוני הוא פעילות שכולה לטובת הארגון שמשמש כלקוח של חברת הייעוץ, גם אם אנשים עלולים להיפגע בתהליך והארגון ייאלץ לעבור שינויים משמעותיים, ייעוץ ארגוני נועד לשפר את הארגון בסופו של דבר על פי ההגדרות שהגדירו ראשי הארגון.

ייעוץ ארגוני הוא סוג מסוים של ליווי עסקי ואפילו ניתן לראותו כמעין אימון עסקי של הארגון כולו, בעזרת תהליך ייעוץ יעיל ומקצועי אפשר לשפר תוצאות ולהפוך עסק כושל למצליח.

Exit mobile version