חשיבות ייעוץ פנסיוני למעסיק ולעובדים

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

ההכרה בחשיבות הפנסיה כבר לא מצויה רק בקרב מומחים לכלכלה, סוכני ביטוח ויועצים פנסיוניים. גם הציבור הרחב כבר מודע היטב לחשיבות הדברים, בפרט על רקע עידן הגמישות בתעסוקה והמעבר התכוף בין מעסיקים שונים. מעבר להכרה הכללית בחשיבות הפנסיה, יש לתת את הדעת על הצרכים השונים של העובדים ולא פחות מכך – גם של המעסיקים. משום כך, מומלץ מאוד להיעזר בייעוץ פנסיוני שיכול להינתן למעסיקים וגם לעובדים לרבות הצעירים שבהם.

ייעוץ פנסיוני ומכשירים פנסיוניים

חשיבותו של הייעוץ הפנסיוני נובעת בראש ובראשונה מידיעה על קיומם של מכשירים פיננסיים שונים ומגוונים. גם עובד שהמעסיק מפריש עבורו פנסיה כחוק ואולי אפילו מעבר לנדרש על פי החוק, לא יכול להיות בטוח שהמסלול הפנסיוני והמכשיר הפנסיוני שנבחרו עבורו הם הטובים ביותר לצרכיו. התאמת המכשיר והמסלול הפנסיוני יכולים להיגזר הן מהעדפות וצרכים של המפקיד והן מנתונים כגון גיל, מצב משפחתי, מצב בריאותי.

מכשירים פנסיוניים אפשריים כוללים למשל את קרנות הפנסיה הוותיקות והחדשות, את ביטוחי המנהלים השונים, את קרנות ההשתלמות. בכל אחד ואחד מהמכשירים הללו יש אפשרויות למסלולי השקעה – חלקם מוטי מניות, אחרים מוטי אגרות חוב ויש גם אחרים. יש גם הבדלים ניכרים בזכויות הביטוחיות שניתנות בכל מכשיר ומכשיר. חשוב, אם כן, לבחור את המכשיר גם תוך שקלול של ביטוחים שנרכשים באופן פרטי ומול כלל החלופות המצויות בשוק.

מיקסום הטבות המס

הן עבור מעסיקים והן עבור עובדים ניתן למצוא חשיבות לקבלת ייעוץ גם מבחינת הטבות המס האפשריות. הפקדה לפנסיה ולמכשירים השונים יכולה לגלם הטבות מס שונות, בין אם מבצעים הפקדות באמצעות המעסיק ובין אם מבצעים הפקדות באופן פרטי.

מבחינת המעסיק, חשוב לא רק לסייע לעובד בניצול הטבות המס אלא גם לעמידה בדרישות החוק. מעסיק שלא מבצע את המוטל עליו מבחינת החוק עשוי לשלם על כך ביוקר רב. עובד שזכויותיו מקופחות בהחלט עשוי לפנות לבית המשפט וזאת לצד נקיטת סנקציות מצד רשויות המדינה.

חיסכון בעלויות

מבחינת המעסיק, ישנה חשיבות ברורה לקבלת ייעוץ פנסיוני גם מבחינת היכולת ליהנות מחיסכון בהוצאות השוטפות. כמו כל מוצר פיננסי אחר, מכשירים פנסיוניים הינם מוצרים שעולים כסף. את הכסף משלמים באמצעות עמלות שונות מהפקדה ומצבירה ובאמצעות ליווי וייעוץ של איש מקצוע ניתן לבחור את הדרך הזולה ביותר – הן עבור העובד והן עבור המעסיק.

כאשר העובדים רואים שהמעסיק עושה מאמץ להיטיב את מצבם, הם בהחלט יודעים להעריך זאת ולראות את הדברים בפרספקטיבה הנכונה. כאשר לעובד כיסוי מתאים הן בפנסיה והן מבחינת ביטוח, יש בכך תועלת עבור המעסיק גם בכל מקרה של פגיעה או נזק. זה חשוב בכל משלח יד וחשוב לכל מי שמעסיק אפילו עובד אחד ובוודאי שגם למעסיקים גדולים. כאשר קורה אירוע ביטוחי, עובד שלא יהיה מבוטח, עובד שלא יהיה מכוסה, עשוי להגיש תביעה כנגד המעסיק. משום כך וכמובן גם מסיבות של הגינות כלפי העובד – יש לרכוש פתרונות פנסיוניים וביטוחים מתאימים.

שימוש בכלים מתקדמים

ייעוץ פנסיוני מקצועי לעובדים וגם למעסיקים יכול להינתן כיום באמצעות שימוש בכלים מתקדמים. שימוש במודלים כלכליים, שימוש בתוכנות מחשב מתקדמות והתבססות על ידע מקצועי נרחב מאפשרים מיקסום תועלות עבור כלל הציבור – שכירים, עצמאיים ומעסיקים. רמת המורכבות של העולם הפנסיוני, המורכבות של מסלולי החיסכון והביטוח ואפשרויות הניוד בין המכשירים השונים הופכים את הייעוץ לחשוב ולא רק באופן חד פעמי. מפעם לפעם, כדאי להתעדכן בחידושים ולבדוק אפשרות לביצוע שינויים ראויים ורצויים.

ראו גם:

איתור כספים בקופות גמל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן