Site icon smart& Better

ליווי עסקי למוסכים

ליווי עסקי למוסכיםליווי עסקי למוסכים הוא תהליך רחב המשתנה בהתאם לסוג המוסך (מוסכי רשת ומוסכי מדרכה). תחום הרכבים הוא מאוד תנודתי וכחלק מהשירות בליווי עסקי המלווה בוחן באופן היקפי את רווחיות העסק, נכונות לצמיחה, תוכנית עסקית והכשרת מנהלים. ליווי עסקי הוא דבר שכל עסק צריך, בין אם מדובר בעסק בהקמה ובין אם מדובר בהתנהלות שוטפת בעסק.

 

איך עובד ליווי עסקי למוסכים?

אפשר לפרק את תהליך הליווי למספר גורמים: גורמים פיננסיים, גורמים שיווקיים ותוכנית עסקית.

ליווי עסקי למוסכים – מינוף כלכלי

ליווי עסקי למוסכים נוגע גם להתפתחות המוסך וצמיחת העסק. כדי לצמוח צריך מינוף וצריך לדעת גם מהן ההשלכות של מינוף (הלוואה). בהתאם ליעדים שלכם נוכל לבנות תוכנית עבודה בה אתם מפרישים בכל חודש סכום עבור מינוף העסק ובמקרים אחרים נדע גם איך לקחת הלוואה שלא תגרום לנו לקריסה כלכלית. לקיחת מינוף חייבת להיות מוצדקת וקשורה להתפתחות העסק. 

מינוף כלכלי נוגע להתפתחות עסקית וטכנולוגית, בתור מוסך אתם תמיד רוצים להישאר רלוונטיים לקדמה הטכנולוגית ולהחזיק בכל המערכות המתקדמות והנכונות לכם. כמובן שהמלווה בוחן את המצב הפיננסי שלכם ורואה האם אתם באמת יכולים לקחת מינוף ועד כמה זה כדאי לעסק שלכם במצב הנוכחי.

 

ליווי עסקי למוסכים – שיווק מפה לאוזן

דבר נוסף שנרצה ללמוד בתהליך הזה הוא איך לקדם את העסק מפה לאוזן. נרצה ליצור שיתופי פעולה עם גורמים רלוונטיים בתחום אשר יפנו אליכם לקוחות וכמובן ימליצו עליכם. שיתופי הפעולה יכולים להיות עם סוכני ביטוח, סוכני רכב, פנצ'ריות ובכך נגדיל את מעגל הלקוחות. 

 

תהליך ליווי עסקי למוסכים

אם אתם מחפשים תוצאות מהירות, כנראה שאתם במקום הלא נכון. אחד הדגשים החשובים בתהליך ליווי עסקי למוסכים הוא סבלנות והדרגתיות. בניית תוכנית העבודה נעשית על בסיס המטרות שרשמנו לעצמנו בתחילת התהליך. התהליך כולל גיוס כספים, עבודה על נקודות התורפה של העסק, פיטורים, גיוס עובדים ועוד. בתהליך זה אנחנו בכל שבוע נבחן את התוצאות ונראה התקדמות בסדר גודל כזה או אחר. במהלך התוכנית העסקית יש לכם מלווה שבוחן את כל הביצועים ומשנה את היעדים בהתאם לצורך. לכל מוסך יש צורך אחר, יש מוסכים שירצו להרחיב את תזרים המזומנים בחברה בעוד מוסך אחר ירצה ללמוד כלים ניהוליים.

מעסק מפסיד לרווחי

הכותרת נשמעת מבטיחה, אבל היא דורשת לא מעט עבודה. בתור התחלה, מלווה עסקי ירצה לבחון את כל ההוצאות העסקיות. ניתוח עלויות הוא חלק קריטי בתהליך אשר בוחן איפה ניתן לצמצם הוצאות. המלווה יבקש מכם לראות דוחות כלכליים ולכן נרצה תמיד לבחור במלווה עסקי מוסמך ומקצועי. לאחר ניתוח הדוחות נוכל למצוא לנכון איך להפחית עלויות ספקים, נדע איך לייעל את העבודה ובכך לשלם פחות על משכורות עובדים, ביטוחים ואף נמצא דרכים להגדיל את ההכנסות בצורה מאוד פשוטה.

עלינו להגדיל את אחוזי המכירות וזה נובע ממספר גורמים אשר בראשם עומד שיווק נכון וייעול זמן. נרצה לבדוק בדיוק מיהו קהל היעד ואיך למשוך את קהל היעד אלינו. כמובן, נרצה גם לבחון את המיקום בו אתם נמצאים ואיך להפוך את ההגעה למקום ליותר נוחה. נתון נוסף שנרצה לבחון הוא איך להפוך כל עסקה ליותר רווחית ויותר מזמינה מאשר המתחרים.

ולבסוף, אחד הכלים הקריטיים להפוך עסק מפסיד לעסק רווחי הוא ליצור ערך ללקוח. המטרה שלנו היא לא רק להעניק שירות טוב, אלא גם לדאוג לכך שהלקוח יחזור פעם אחר פעם. ליווי עסקי למוסכים נותן דגש על הקשר שנרקם בין הלקוח ובין העסק. בממוצע בעלי רכבים מבקרים לפחות פעמיים בשנה במוסך, כל לקוח שאתם שומרים עליו יכול להיות לקוח חוזר ובכך המחזוריות גדלה.

לסיכום, תהליך ליווי עסקי למוסכים משתנה ממוסך כזה לאחר. לפני שאתם מתחילים בתהליך יש לעשות התאמת ציפיות ביניכם ובין המלווה העסקי, לבדוק האם יש לו ניסיון בתחום והאם נוצרה ביניכם כימיה טובה להמשך התהליך. 

Exit mobile version