ליסינג או השכרת רכב? מה עדיף ללקוח העסקי

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

 בשוק העסקי, המודל המקובל ביותר להחזיק רכבי חברה ולנהל צי רכב עבור הארגון ועובדיו הוא בליסינג התפעולי. אך למעשה ולמרות השליטה הבלתי מעורערת כמעט של מודל הליסינג התפעולי בשוק הרכב העסקי, ישנן אפשרויות אחרות. אפשרויות אלו נעות על הציר הרחב החל מרכישת צי הרכבים ותפעול עצמי שלו, דרך ליסינג מימוני שבסופו הארגון/הלקוח רוכש את הרכב ועד השכרה. בבואכם לבחור פיתרון עבור רכבי החברה והעובדים, ראוי לבחון את החלופות בשוק ולקבל החלטה מושכלת וכדאית. במאמר זה נתמקד בשאלה החשובה של ליסינג או השכרת רכב – מבחינת הלקוח העסקי במקרה זה.

עבור לקוחות פרטיים, השכרה היא כמעט תמיד פיתרון לטווח קצר ומוגדר מאוד, בעוד שהליסינג משמש לעסקאות ארוכות טווח יותר, או באפשרות הנפוצה של ליסינג מימוני או באפשרות החדשה והפחות נפוצה של ליסינג תפעולי פרטי.

הגורם המתחזק את הרכב והמוגדר בעליו

גם בעסקת ליסינג תפעולי וגם בעסקת השכרה (בין אם לטווח ארוך או קצר), בעלי הרכב בפועל היא חברת הליסינג/השכרה. חברות אלו הן שאחראיות על אחזקת ותחזוקת הרכב, על כל הטיפולים, האגרות והביטוחים הכרוכים בכך. כך שמבחינה זו אין למעשה הבדל בין ליסינג או השכרת רכב. רק במודל הליסינג המימוני לרוב האחריות לתחזוקת הרכב היא על הלקוח ולא על חברת הליסינג.

אך יש הבדל מהותי אחד, שהוא לאו דווקא משמעותי במיוחד אך יש להכיר בו ולהבין אותו. רכבי ליסינג תפעולי יהיו על פי רוב מוחלט של המקרים רכבים חדשים המועברים ללא עבר על הכביש ללקוח העסקי – כרכב חברה, רכב תפעולי או רכב צמוד לעובד לצורך העניין. רכבים של שירות השכרה, אפילו לטווח ארוך, יהיו פעמים רבות בעלי עבר כלשהו על הכביש ולאו דווקא חדשים. לכן יתכן ויהיו רכבי השכרה כאלו שיצריכו יותר תחזוקה שוטפת. אך על אותו מטבע, גם רכב השכרה המצריך תחזוקה אינו פוגע מהותית בלקוח העסקי המקבל רכב חלופי זמני או קבוע.

התמחור הבסיסי

כמובן שעסקת השכרה לטווח קצר תהיה יקרה באופן יחסי (מבחינת העלות הממוצעת ליום השכרה) לעסקת ליסינג תפעולי לשלוש שנים. בעבר, היו פערים משמעותיים מאוד גם בין עסקאות השכרה לטווח ארוך לבין עסקאות הליסינג, עד כדי הבדלים של 100% במחיר אפילו. אך כיום, עקב תחרות ושינויים אחרים בשוק, בהחלט ישנם מקרים בהם המחיר של השכרה לטווח ארוך קרוב מאוד ואף זהה למחיר החודשי / שנתי של ליסינג תפעולי.

שיקולי מחיר שיש לקחת בחשבון

מעבר לתמחור הבסיסי לתקופת ההשכרה או הליסינג התפעולי (עלות חודשית היא מדד נפוץ ויעיל), יש לקחת בחשבון שרכבי השכרה שאינם חדשים – בניגוד לליסינג למשל – עשויים לצרוך יותר דלק וכך להיות יקרים יותר בחישוב כולל. כמו כן, בהשכרה לרוב לא ניתן לקבל רכבים היברידיים חסכוניים כפי שניתן בעסקאות הליסינג התפעולי.

יתרונות של השכרה – מתי זהו פיתרון ראוי

אנו לא באים ואומרים חד משמעית כי השכרה ארוכת טווח עדיפה על פני ליסינג תפעולי עבור הלקוח העסקי, כפי שאנו לא קובעים חד משמעית לכיוון ההפוך. התשובה מאוד תלוית הקשר ומצריכה התחשבות במאפיינים הפרטניים של כל לקוח. אך להשכרה לטווח ארוך יש יתרונות מסוימים ההופכים אותה למתאימה למצבים מסוימים:

לקוח שלא יודע מהי התקופה המדויקת בה יזדקק לרכב יכו להיות גמיש יותר בהשכרה, עסקאות השכרה יכולות להיות ללא מגבלת ק"מ ולכן עשויות להתאים ללקוחות בעלי היקפי נסועה גבוהים מאוד. השכרה מתאימה יותר לצרכים זמניים של רכב או כפיתרון מהיר וזמין להתרחבות החברה למשל. הליסינג התפעולי עדיף לטווחי זמן ארוכים יותר וכאשר ברור ללקוח שהוא ישתמש ברכב לכל אורך התקופה, כמו גם במקרים בהם חשוב לקבל רכב חדש לחלוטין או מדגם מסוים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן