מעוניין לקנות נכס? לא בלי מומחה למיסוי מקרקעין

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

חושבים לרכוש נכס? למגורים? להשקעה? או לכל מטרה אחרת. יש יותר מסיבה אחת טובה מדוע כדאי להסתייע בשירותי של מעוניין לקנות נכס? אתה חייב להיעזר במומחה למיסוי מקרקעיןמומחה למיסוי מקרקעין. זה הזמן להכיר את עולם מיסוי המקרקעין מקרוב.

מהו חוק מיסוי מקרקעין?

חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג – 1963, נועד למסות מכירה של כל סוג מקרקעין בישראל כמו דירת מגורים, חנות, משרד, מחסן, מרתף, מגרש חקלאי או כל נכס מקרקעין אחר, והוא חל על כל אדם או תאגיד אשר מוכר וקונה מקרקעין בישראל.

על ההבדל שבין מס שבח לבין מס רכישה

"מס שבח" הוא המס המוטל על השבח שנוצר במכירת זכות במקרקעין, כלומר על הרווח שנוצר מההפרש שבין שווי המכירה של הזכות במקרקעין לבין שווי הרכישה במקור. המס הוא תשלום חובה, אשר מוטל על כל מי שמוכר זכות במקרקעין, בין אם הוא תושב ישראל ובין אם הוא תושב חוץ.

מס רכישה הינו מס שמוטל על כל אדם או תאגיד הרוכש דירה או כל זכות אחרת במקרקעין בישראל. גובה המס מחושב לפי אחוז משווי העסקה. אחת לשנה, בהתאם לתיקון בחוק, מתעדכנות מדרגות מס הרכישה.

בשנים האחרונות חלו שינויים רבים בנוגע לאופן חישוב מס השבח והרכישה במכירת ורכישת מקרקעין ובפטורים וההקלות השונות הקיימים במכירות של נכסים מסוימים ובמקרים מיוחדים.

מסיבה זו, ככל שהעיסקה מורכבת יותר או שהצדדים לה בעלי מאפיינים מיוחדים (למשל, עסקת מכר מקרקעין בין תאגידים או בין אדם פרטי לתאגיד), רצוי לפנות לעורך דין שלא מתמצא בדיני מקרקעין בלבד, אלא גם בקיא בדיני מיסוי מקרקעין, בחקיקה ובפסיקה העדכניות בתחום המס, אשר ידע לייצג את הלקוח בצורה מקצועית וחכמה אל מול רשויות המס ולהביא עבורו את הפתרון האופטימאלי למקרה גם מבחינת מיסוי.

מדרגות מס רכישה (נכון ליום 1/1/2018):

להלן מדרגות המס לעסקאות קניית דירה החל מיום 16/1/2018 ועד 15/1/2019:

מדרגות מס רכישה – רכישת דירה יחידה לתושב ישראל:
– על חלק השווי שעד 1,664,520 ₪: 0%
– על חלק השווי שבין 1,664,520 ₪ – 1,974,335 ₪: 3.5%
– על חלק השווי שבין 1,974,335 ₪ – 5,093,535 ₪: 5%
– על חלק השווי שבין 5,093,535 ₪ – 16,978,450 ₪: 8%
– על חלק השווי שמעל 16,978,450 ₪: 10%

מדרגות מס רכישה – רכישת דירה נוספת (דירה שאינה יחידה):

– על חלק השווי שעד 5,095,570 ₪: 8%
– על חלק השווי שמעל 5,095,570 ₪: 10%

מדרגות מס רכישה לעולה:

רוכש המוגדר כ"עולה", בהתאם לתקנה 12 לתקנות מיסוי מקרקעין, זכאי להקלה במס רכישה בעת רכישת בית מגורים או עסק וזאת לתקופה המתחילה בשנה לפני עלייתו לישראל ומסתיימת לאחר 7 שנים שלאחר עלייתו, לפי השיעורים שלהלן:

– על חלק השווי שעד 1,672,385 ₪: 0.5%
– על חלק השווי העולה על 1,672,385 ₪: 5%

מהי "דירה יחידה" ו- "דירה נוספת"?

דירה יחידה הינה דירת מגורים שהיא דירתו היחידה של אדם תושב ישראל (בכלל זה גם מי שבתוך שנתיים מרכישת הדירה הפך לתושב ישראל או לתושב חוזר). לעניין זה, נחשבים לרוכש יחיד לא רק רוכש הדירה אלא גם בן/בת הזוג שגר/ה עמו וילדיו (שאינם נשואים) עד גיל 18.

בנוסף, דירה תיחשב כדירה יחידה גם אם יש לרוכש, בנוסף עליה, דירת מגורים שהושכרה למגורים בשכירות מוגנת לפני יום 1/1/1997, או דירת מגורים שחלקו של הרוכש בה אינו עולה על שליש, אם הדירה התקבלה בירושה – חלקו בה אינו עולה על חצי.

מס רכישה בגין מקרקעין שאינם למגורים:

שווי מס הרכישה בגין מקרקעין שאינם למגורים הינו 6%.

פטור והנחה לאדם נכה או עיוור:

נכה או עיוור הרוכש דירה יחידה בשווי של עד 2,500,000 ₪, עשוי להיות זכאי לפטור ממס על מדרגת התשלום הראשונה ועל שאר הסכום למס מופחת.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תמ"א 38 – ייעוץ עסקי חכם

שיטות שונות למציאת בעל מקצוע בתחום הבנייה – כך תמצאו בעל מקצוע אמין ובטוח

גלובס – המקום שבו כלכלנים נפגשים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

רישום סימן מסחר

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן