מיקור חוץ ומציאת פרילנסרים

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

בשנים האחרונות צוברת תאוצה בעולם העסקים פעילות מיקור החוץ (outsourcing) ומציבה בפני המנהלים השונים את האתגר בביצוע מיקור החוץ באופן שיוריד את עלויות השירותים השונים, אולם מבלי לפגוע באיכותם. מיקור חוץ ומציאת פרילנסרים הפכו עם הזמן ועם התרחבות השימוש בשני סוגי העובדים לפעילות חשובה ביותר עבור העסק המודרני.

תחום מיקור החוץ נחלק לשני סוגים עיקריים, סוג ראשון של מיקור חוץ הוא פעילות רחבת היקף ברמת חברות גדולות ותאגידים המתבצעת בהעברת שירותים שונים לחברות שונות ולעיתים אף במדינות אחרות, אשר כוח העבודה בהם זול יותר. מיקור חוץ מסוג זה מתבצע גם עבור שירותי משאבי אנוש, כגון ניקיון או אבטחה, באופן שמסייע לחברות ובעלי עסקים לקבל שירותים מקצועיים במחירים נמוכים באופן יחסי ומבלי להידרש באחזקת העובדים בעצמם.

סוג שני של מיקור חוץ, בו נעסוק במאמר זה, הוא מיקור חוץ על ידי פרילנסרים. בתחום זה, שוכרות חברות שונות עובדים המוגדרים כעצמאיים ומספקים לחברות שירותים כגון, שירותי מחשוב, גרפיקה שירותי תוכן ואינטרנט ועוד.

איך פועל מיקור החוץ?

פעילות מיקור החוץ בהיקפים קטנים, על ידי פרילנסרים, פועל בדומה לקבלנות משנה. החברה מוותרת על ביצוע העבודה בעצמה על ידי שכירת עובדים שכירים ומאתרת אנשי מקצוע העובדים בתחום באופן עצמאי. הפרילנסרים מקבלים תשלום פר משימה באופן קבלני, כך שהחברה אינה צריכה לדאוג לתשלומים נלווים כגון פנסיה או ביטוח לאומי. הפרילנסר מבצע לרוב את העבודה מהבית וכך גם נחסכת עלות שכר הדירה עבור משרד.

במקרים רבים התחרות הרבה בשוק מאפשרת לבעלי עסקים וחברות בתחומים שונים לקבל שירותים באיכות גבוהה במחירים זניחים עבורן. אפשרות זו עשויה להיות אף משתלמת יותר בתחומים שונים המאפשרים שימוש בפרילנסרים ממדינות שונות בעולם. היצע שירותי מחשבים שונים המתבצעים ברחבי הגלובוס, בעיקר במדינות אסיה כגון הודו, הוריד את מחירם, כך שלחברות רבות לא משתלם להחזיק עובדים יקרים במדינות האם.

אולם, שכירת פרילנסר מקצועי ומשתלם היא לא תמיד משימה פשוטה, בניגוד לעובד השכיר את הפרילנסר קשה יותר לנהל וקל יותר להיקלע לאי הבנות.

היכן מוצאים פרילנסרים?

ישנם מספר דרכים על מנת להשיג פרילנסרים בתחומים המבוקשים. הגברת הפעילות של מיקור החוץ בישראל ובעולם הביא להקמת עסקים שונים ברשת המספקים היצע של פרילנסרים ואפשרויות חיפוש שונות. אתר כזה הוא guru.com, המאפשר איתור של נותני שירותים בתחומים שונים ומגוונים, אתר נוסף המאפשר הוא bizreef.co.il, בחו"ל ניתן למצוא אתרים כגון elance.com או rentacoder.com. ניתן לחפש פרילנסרים גם בפורומים מקצועיים בתחומים שונים באינטרנט, או על ידי חיפוש פשוט בגוגל. היתרון המשמעותי באתרי האינטרנט השונים הוא אפשרות לקבלת דרוג לקוחות וחוות דעת, דבר המאפשר קבלת חיווי על איכות השירותים שמספק הפרילנסר. אפשרות נוספות ומומלצת היא קבלת המלצות מעמיתים בתחום המשתמשים בשירותי פרילנס שונים.

על מה חשוב להקפיד בעת שכירת פרילנסר?

הקושי בשכירת פרילאנסר הופך למשמעותי יותר ככל המדובר בעבודה גדולה יותר הדורשת אחריות רבה יותר מהפרילנסר. במקרים רבים יש לעבור מספר פרילנסרים בטרם יוכל המנהל למצוא את הפרילנסר המתאים עבורו.

רצוי להתחיל בהטלת משימות קטנות על נותן השירות, אליהם ניתן להתייחס כאל עבודות מבחן עבור הפרילנסר. הטלת עבודות גדולות יותר תעשה רק לאחר שהוכיח הפרילנסר את כישוריו.

הצבת אבני דרך ברורות ולוח זמנים, היא קריטית במיוחד למניעת אי הבנות, המיוחד עבור המשימה ראשונה. בנוסף, רצוי לקחת מרווח בטיחות עבור ביצוע העבודה.

במידה וניתן רצוי למצוא חוות דעת ופידבקים על עבודות שביצע הפרילנסר בעבר, במידה ומדובר בפרילנסר בעל ניסיון ופידבקים טובים המחיר שלו עשוי להיות גבוה יותר. במקרים בהם מדובר בפרילנסר מתחיל, השירותים עשויים להיות פחות טובים, אך ניתן לפצות על כך במחיר נמוך יותר.

ראו גם:

ייעוץ פנסיוני למעסיק ולעובדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן