ניהול קמפיין פרסום במקומונים

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

למרות שבימינו עסקים רבים מרחיבים את פעילותם ונוכחותם באמצעות רשת האינטרנט שחוללה מהפכה אמיתית בכל תחומי החיים שלנו,עדיין, השוק המקומי והקרוב הוא חיוני ומהווה עוגן לעסקים רבים מאוד. בנוסף, אפילו באינטרנט מנסים לפתח טכנולוגיות אשר שמות דגש על פרסום מקומי ככל שניתן. מסיבות אלו ואחרות ניהול קמפיין פרסום במקומונים היא עדיין אפשרות ריאלית וכזו שמפרסמים רבים בוחרים לנקוט בה לצד אפיקי שיווק אחרים.

נקודה חשובה שיש לשים אליה לב ולתת עליה את הדעת כיום היא שחלק מהמקומונים הם למעשה אתרי אינטרנט בעלי תכנים המוכוונים לאזור מסוים מאוד, לכן ניהול קמפיין פרסום לעסק יכול להיות בעיתונות מודפסת מקומית וגם ברשת האינטרנט.

עלויות של פרסום במקומונים

באופן טבעי ניהול קמפיין פרסום במקומונים יוצא זול יותר מאשר אפיקי פרסום כלל ארציים כגון עיתונות מרכזית, אינטרנט וודאי שבטלוויזיה ורדיו. המחירים הנמוכים יותר הם פועל יוצא וישיר של חשיפה מצומצמת יותר לקוראים ולקוחות פוטנציאליים, מקומון הוא לרוב עיתון שקוראים אותו כמה אלפי אנשים או כמה עשרות אלפים במקרה הטוב ולכן העלויות חייבות להיות זולות יותר למדיומים אחרים – הפוטנציאל קיים למרות החשיפה הקטנה יותר בגלל שכל הקוראים יהיו רלבנטיים מבחינה גיאוגרפית לעסק.

העלויות הזולות הללו של פרסום במקומונים תקפות לעיתונות המודפסת כמובן אך גם לאתרי האינטרנט המקומיים, לעיתים בהתאם להשתייכות הארגונית של אותם אתרים או עיתונים – שייכות לקבוצת תקשורת גדולה או הוצאה עצמאית. באופן כללי עלויות של ניהול קמפיין פרסום במקומונים מתחילות בסכומים קטנים מאוד של מעט מעל 1,000 ש"ח למודעה קטנה עד בינונית לתקופה קצרה ועד כמה אלפי שקלים למודעות עמוד צבעוניות לכמה שבועות. כמובן שבמקומונים חזקים וגדולים, למשל של ערים מרכזיות, העלויות מטפסות באופן יחסי.

יתרונות של פרסום דרך מקומונים

כאמור, ניהול קמפיין פרסום במקומונים מציע לבעלי עסקים יתרונות רבים ואפשרויות איכותיות של הגדלת החשיפה והמכירות של העסק.

  • חשיפה ממוקדת לקהל לקוחות פוטנציאלי אשר נמצא באזור גיאוגרפי רלבנטי ונגיש לעסק. יש פחות דאגה לגבי חשיפות מבוזבזות על קוראים וגולשים לא רלבנטיים כפי שקיים בפרסום אינטרנט או ארצי רחב.
  • העלות של ניהול קמפיין פרסום במקומונים היא כאמור זולה משמעותית מכל אפיק פרסום מרכזי אחר.
  • אפשרות לשלב בין פרסום במקומונים מודפסים לאתרי אינטרנט מקומיים.
  • אפשרות פנייה אישית וממוקדת יותר לקוראי המודעה בזכות המיקום הגיאוגרפי המשותף.
  • מיתוג העסק בצורה חיובית ומרשימה בזכות הפרסום, עצם המודעה וההופעה הן בעלות אפקט פרסומי חשוב גם אם התוצאות אינן מיידיות.

חסרונות של פרסום במקומונים

כנגד ליתרונות של ניהול קמפיין פרסום במקומונים, ישנם גם כמה חסרונות לאפיק זה ובעלי עסקים מסוימים שנמנעים במכוון מפרסום מקומי בצורה זו.

  • קושי מהותי למדוד הצלחת קמפיין פרסומי במקומונים, בעיקר לגבי קמפיינים בעיתונות מודפסת. לבעל העסק אין כלי מדיד ומדויק לבחון כמה אנשים קראו את המודעה, כמה פנו אליו בעקבותיה וכן הלאה. לרוב אנשים לא זוכרים בדיוק היכן שמעו על העסק.
  • חשיפה מצומצמת מדי למספר קוראים מועט שלא שם דגש מהותי על מודעות פרסומיות.
  • אפיק בעייתי לעסקים העוסקים בתחומים תחרותיים מאוד עקב ריבוי מתחרים וחשיפה מצומצמת מדי.

לסיכום, אמנם במקרים רבים יצא לניהול קמפיין פרסום במקומונים שם רע לגבי יעילות, אך בפועל מדובר על חשיפה חשובה של קהל לקוחות מקומי שעצם החשיפה עשויה להביאו לכדי ביצוע פעולה או התעניינות והפרסום אף עשוי לגרום לו להיזכר בעסק כאשר המוצר או השירות יהיה רלבנטי.

עוד בנושא:

קמפיין פרסום ברשתות חברתיות

קמפיין פרסום במנוע חיפוש

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן