Site icon smart& Better

ניהול קמפיין פרסום במקומונים

למרות שבימינו עסקים רבים מרחיבים את פעילותם ונוכחותם באמצעות רשת האינטרנט שחוללה מהפכה אמיתית בכל תחומי החיים שלנו,עדיין, השוק המקומי והקרוב הוא חיוני ומהווה עוגן לעסקים רבים מאוד. בנוסף, אפילו באינטרנט מנסים לפתח טכנולוגיות אשר שמות דגש על פרסום מקומי ככל שניתן. מסיבות אלו ואחרות ניהול קמפיין פרסום במקומונים היא עדיין אפשרות ריאלית וכזו שמפרסמים רבים בוחרים לנקוט בה לצד אפיקי שיווק אחרים.

נקודה חשובה שיש לשים אליה לב ולתת עליה את הדעת כיום היא שחלק מהמקומונים הם למעשה אתרי אינטרנט בעלי תכנים המוכוונים לאזור מסוים מאוד, לכן ניהול קמפיין פרסום לעסק יכול להיות בעיתונות מודפסת מקומית וגם ברשת האינטרנט.

עלויות של פרסום במקומונים

באופן טבעי ניהול קמפיין פרסום במקומונים יוצא זול יותר מאשר אפיקי פרסום כלל ארציים כגון עיתונות מרכזית, אינטרנט וודאי שבטלוויזיה ורדיו. המחירים הנמוכים יותר הם פועל יוצא וישיר של חשיפה מצומצמת יותר לקוראים ולקוחות פוטנציאליים, מקומון הוא לרוב עיתון שקוראים אותו כמה אלפי אנשים או כמה עשרות אלפים במקרה הטוב ולכן העלויות חייבות להיות זולות יותר למדיומים אחרים – הפוטנציאל קיים למרות החשיפה הקטנה יותר בגלל שכל הקוראים יהיו רלבנטיים מבחינה גיאוגרפית לעסק.

העלויות הזולות הללו של פרסום במקומונים תקפות לעיתונות המודפסת כמובן אך גם לאתרי האינטרנט המקומיים, לעיתים בהתאם להשתייכות הארגונית של אותם אתרים או עיתונים – שייכות לקבוצת תקשורת גדולה או הוצאה עצמאית. באופן כללי עלויות של ניהול קמפיין פרסום במקומונים מתחילות בסכומים קטנים מאוד של מעט מעל 1,000 ש"ח למודעה קטנה עד בינונית לתקופה קצרה ועד כמה אלפי שקלים למודעות עמוד צבעוניות לכמה שבועות. כמובן שבמקומונים חזקים וגדולים, למשל של ערים מרכזיות, העלויות מטפסות באופן יחסי.

יתרונות של פרסום דרך מקומונים

כאמור, ניהול קמפיין פרסום במקומונים מציע לבעלי עסקים יתרונות רבים ואפשרויות איכותיות של הגדלת החשיפה והמכירות של העסק.

חסרונות של פרסום במקומונים

כנגד ליתרונות של ניהול קמפיין פרסום במקומונים, ישנם גם כמה חסרונות לאפיק זה ובעלי עסקים מסוימים שנמנעים במכוון מפרסום מקומי בצורה זו.

לסיכום, אמנם במקרים רבים יצא לניהול קמפיין פרסום במקומונים שם רע לגבי יעילות, אך בפועל מדובר על חשיפה חשובה של קהל לקוחות מקומי שעצם החשיפה עשויה להביאו לכדי ביצוע פעולה או התעניינות והפרסום אף עשוי לגרום לו להיזכר בעסק כאשר המוצר או השירות יהיה רלבנטי.

עוד בנושא:

קמפיין פרסום ברשתות חברתיות

קמפיין פרסום במנוע חיפוש

Exit mobile version