ניהול קמפיין פרסום ברשתות חברתיות

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

עולם השיווק האינטרנטי התפתח במהירות רבה בשנים האחרונות, בתוך כך נוצרו שיטות ומושגים חדשים בתחום. אחד מן המונחים הבולטים נקרא "שיווק ויראלי". זוהי שיטה המשולה להדבקה ויראלית מאדם אחד לשני, כך גם ניתן לשווק באמצעות הרכיבה על היחסים החברתיים המתפתחים ברשת.

השימוש הפופולארי ביותר באינטרנט כיום הוא ברשתות החברתיות למיניהן, מחקרים שנעשו לאחרונה העריכו כי זמן הגלישה ברשת החברתית המרכזית "פייסבוק" הינו פי שלוש מאשר בענקית החיפוש "גוגל". יתרון נוסף לרשת החברתית נעוץ בעובדה שהיא משמשת לפנאי, כאשר מוחו של הגולש אינו טרוד בפעילות עסקית כזו או אחרת, מה שמאפשר למסרים פרסומיים לחדור טוב יותר. ניהול קמפיין פרסום ברשתות חברתיות מתחיל אם כן בפייסבוק וברשתות החברתיות האחרות.

קראו גם על ניהול קמפיין פרסום במנוע חיפוש.

כיצד עובד קמפיין פרסום ברשתות החברתיות

בכדי להבין את יתרונותיו של השיווק הויראלי, יש להבין תחילה איך הוא עובד.

ברחבי הרשת ניתן למצוא רשתות חברתיות רבות, אולם הרשתות המקובלות ביותר בארץ כיום הן:

  • "פייסבוק" (FACEBOOK) – פרופיל אישי המשמש לשיתוף חברתי.
  • "קפה דה מרקר" (THE MARKER CAFE) – בלוגים, פורומים וכדומה המשמשים לדיונים קבוצתיים.
  • "טוויטר" (TWITTER) – שרשורים של עדכונים מהירים המשותפים לחברים.
  • יוטיוב (YOUTUBE) – העלאה ושיתוף של סרטונים אישיים עם אפשרות להגיב עליהם.

הפעילות בכל הרשתות מבוססת על פתיחת כעין אתר אישי הכולל את פרטי החבר ופלטפורמה המכילה את החומר שבחר לשתף, מלל או מדיה. קיימים הבדלים רבים בין הרשתות, אולם הרעיון הבסיסי משותף לכולן, ליצור מתחם בו יכולים הגולשים לבנות מערכות יחסים וירטואליות.

את הפלטפורמות האלה יכולים לנצל גם עסקים וחברות, לשם בניית מערכות יציבות ועמידות של יחסים בין העסק לבין הגולשים שיהיו ממש חברים של העסק. כך ניתן לפתח את יחסי הציבור, לבסס את המיתוג ולהפיץ מידע מועיל ומעניין שימשוך את הגולשים לכיוון הפירמה. חברים שיכנסו לאתר החברתי של העסק, ייחשפו גם לפרסומות אותן אפשר לשתול בו. קיימת אפשרות לשלב את שם העסק בכתובת ה-URL של האתר החברתי, כך יגיעו אליו בקלות יותר גם דרך החיפוש בגוגל.

מקור מידע מצוין

פיתוח מערכת היחסים עם הלקוחות באמצעות רשת חברתית מהווה מקור בלתי אכזב למידע חשוב על הקונים הפוטנציאלים: מה שמם, מאיזה מקום בארץ הם ומה הם מעוניינים לקבל מהעסק. כמו כן ניתן ללמוד על הרגלי הרכישה שלהם ועל התנהגותם הכללית בנוגע לצריכה. נתונים אלו ועוד רבים אחרים מובילים למיקוד והפניית המשאבים של החברה בדיוק ליעד הצרכני, כשהתוצאה היא תוצאות מקסימאליות לצד חיסכון בעלויות הפרסום.

שיווק מדיד

בנוסף ניתן לעשות שימוש מושכל בפלטפורמות השונות של הרשתות החברתיות, או מציבים לרשות המשתמש כלים רבים ותוכנות המסייעות הן להפצת המסרים הייחודיים של העסק לקהלים מפולחים, כל קהל והתוכן המועיל ביותר עבורו. והן למדידת התוצאות בצורה פרטנית ביותר, כמו מספר החברים של העסק, כמות הצפיות בעמוד של העסק ובכל אחד מהמסרים ששותפו בו וכן את מי מעניינים הפרטים של העסק. לאחר שקלול התוצאות ניתן לבצע קמפיין פרסום חדש בצורה יעילה עוד יותר וכן הלאה.

והעיקר – המחיר

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר בשיווק הויראלי הינו שזהו האמצעי החסכוני ואף הזול ביותר להגיע ללקוחות, לשמר את הקשר איתם ולפנות אליהם בצורה הממוקדת ביותר. הסיבה העיקרית לכך היא שכל הקונספט של שיווק ברשתות חברתיות הינו חדש יחסית בעולם הפרסום ולכן קיימות חברות רבות, בעיקר הוותיקות יותר, שעדיין לא הפנימו את המעבר הזה וממילא הביקוש לשיווק ויראלי לא הגיע לשיאו, זהו הזמן להיכנס לתחום שיווק זה. קמפיין פרסום לעסק, במידה והוא רלוונטי לאינטרנט, צריך להתבצע גם ברשתות החברתיות הפופולריות בישראל ובעולם.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

מעריב עסקים – און ליין ועיתונות מודפסת: אפיקי פרסום יעילים של עסקים בישראל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן