עולם השיווק האינטרנטי התפתח במהירות רבה בשנים האחרונות, בתוך כך נוצרו שיטות ומושגים חדשים בתחום. אחד מן המונחים הבולטים נקרא “שיווק ויראלי”. זוהי שיטה המשולה להדבקה ויראלית מאדם אחד לשני, כך גם ניתן לשווק באמצעות הרכיבה על היחסים החברתיים המתפתחים ברשת.
קראו גם על ניהול קמפיין פרסום במנוע חיפוש.
כיצד עובד קמפיין פרסום ברשתות החברתיות
ברחבי הרשת ניתן למצוא רשתות חברתיות רבות, אולם הרשתות המקובלות ביותר בארץ כיום הן:
- “פייסבוק” (FACEBOOK) – פרופיל אישי המשמש לשיתוף חברתי.
- “קפה דה מרקר” (THE MARKER CAFE) – בלוגים, פורומים וכדומה המשמשים לדיונים קבוצתיים.
- “טוויטר” (TWITTER) – שרשורים של עדכונים מהירים המשותפים לחברים.
- יוטיוב (YOUTUBE) – העלאה ושיתוף של סרטונים אישיים עם אפשרות להגיב עליהם.
את הפלטפורמות האלה יכולים לנצל גם עסקים וחברות, לשם בניית מערכות יציבות ועמידות של יחסים בין העסק לבין הגולשים שיהיו ממש חברים של העסק. כך ניתן לפתח את יחסי הציבור, לבסס את המיתוג ולהפיץ מידע מועיל ומעניין שימשוך את הגולשים לכיוון הפירמה. חברים שיכנסו לאתר החברתי של העסק, ייחשפו גם לפרסומות אותן אפשר לשתול בו. קיימת אפשרות לשלב את שם העסק בכתובת ה-URL של האתר החברתי, כך יגיעו אליו בקלות יותר גם דרך החיפוש בגוגל.
מקור מידע מצוין
שיווק מדיד
בנוסף ניתן לעשות שימוש מושכל בפלטפורמות השונות של הרשתות החברתיות, או מציבים לרשות המשתמש כלים רבים ותוכנות המסייעות הן להפצת המסרים הייחודיים של העסק לקהלים מפולחים, כל קהל והתוכן המועיל ביותר עבורו. והן למדידת התוצאות בצורה פרטנית ביותר, כמו מספר החברים של העסק, כמות הצפיות בעמוד של העסק ובכל אחד מהמסרים ששותפו בו וכן את מי מעניינים הפרטים של העסק. לאחר שקלול התוצאות ניתן לבצע קמפיין פרסום חדש בצורה יעילה עוד יותר וכן הלאה.
והעיקר – המחיר
אולי יעניין אותך לקרוא גם: מעריב עסקים – און ליין ועיתונות מודפסת: אפיקי פרסום יעילים של עסקים בישראל