מהו עורך דין לפירוק חברה?

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

בישראל מוגשות מדי שנה אלפי בקשות לפירוק חברות וסגירת עסקים מכל תחומי הפעילות במשק, מחברות קטנות ועסקים זעירים ועד חברות גדולות ואף ציבוריות.

עולם פירוק החברות הינו עולם משפטי ועסקי מורכב וסבוך, עם צורך בהתנהלות מדויקת ומושכלת, היכרות מעמיקה עם דיני התאגידים והחברות בישראל ובעיקר התמחות בתחום הפירוקים.

לכן לצורך פירוק חברה, בין אם מדובר על פירוק מרצון ובמסגרת תהליך חיובי או בין אם במסגרת פירוק תחת צו בית משפט ובמסגרת תהליך של כשלים עסקיים, יש צורך מהותי להיעזר בשירותי עו"ד לפירוק חברה המומחה לתחום ולא בשירותי כל עו"ד מסחרי אחר.

אלו שעוקבים אחרי העיתונות הכלכלית ובעיקר אחרי הכתבות אודות חברות גדולות שנקלעות לקשיים ונכנסות להליכי פירוק, ודאי מכירים את השמות הגדולים בעולם הפירוקים בישראל.

ישנם כמה עורכי דין לפירוק חברות הנחשבים המובילים בתחומם מבחינת היקפי פעילות ומבחינת התיקים בהם בית המשפט ממנה אותם כמפרקים של חברות גדולות.

אך כאשר בכל שנה מוגשות אלפי בקשות לפירוק בישראל, מדובר למעשה על תחום משפטי רחב הכולל מגוון אדיר של אנשי מקצוע. "המפרקים" הגדולים עוסקים בחברות ציבוריות וחברות בעלות היקפי פעילות אדירים, אך כל חברה בהליך פירוק זקוקה לשירותים איכותיים של עורך דין לפירוק חברה – מישהו שיהיה אמין, מקצועי, יסודי ושיוכל לראות את התמונה המלאה לקראת התוצאה המיטבית.

קווים לדמותו של עורך דין לפירוק חברה

עורך דין לפירוק חברה הינו עורך דין המתמחה במשפט מסחרי בישראל, בדגש על התמחות בדיני תאגידים ובחוק החברות בישראל. יש נהלים מסודרים וברורים לפירוק חברות והתנהלות מול רשם החברות ומוסדות המדינה השונים, בנוסף בהליך פירוק יש התנהלות מול הנושים השונים ושאר מאפיינים פרטניים של כל תיק פירוק.

לפניה לעו"ד מומחה לחצו כאן

לכן עורך הדין שמונה כמפרק או שמלווה את אחד הצדדים בהליך חייב להיות בעל היכרות מעמיקה עם התחום, להיות בעל ראייה רוחבית וכלכלית ולהיות מסוגל לשרת את האינטרסים של מי שמינה אותו או מי שהוא מייצג.

יש עורי דין לענייני פירוקים הפועלים בתחום באופן עצמאי במסגרת משרד עורכי דין שבבעלותם, בעוד שיש עורכי דין רבים המתמחים בפירוקים ודיני תאגידים אשר מועסקים במשרדי עורכי דין גדולים יותר.

עו"ד לפירוק חברה נדרש לדיוק והקפדה מהותית על הפרטים והנהלים במהלך עבודתו כמפרק או מייצג אחד הצדדים בהליך פירוק, אך בנוסף נדרשת ממנו פעמים רבות יצירתיות וראייה כלכלית מקיפה לצורך הגעה לפיתרון האופטימאלי במסגרת הפירוק של חברה מסוימת.

תפקידיו של עו"ד לפירוק חברה

עורך דין לפירוק חברה יכול להיות המפרק בפועל של חברה. המינוי כמפרק יכול להתבצע בידי בית המשפט הדן בתיק הפירוק הרלבנטי, בידי בעלי המניות של החברה המבקשת להתפרק או מינוי בהסכמה בין צדדים לעניין – למשל עובדים וספקים.

כאשר עורך הדין המומחה בפירוק חברות משמש כמפרק בפועל, הוא מנהל את הליך הפירוק מול רשויות המדינה ועבור החברה. המשמעות היא הגשת כל המסמכים הרלבנטיים לרשם החברות ולרשויות המדינה, לנהל את תהליך מימוש הנכסים לצורך החזר חובות לנושים למשל, פיקוח וניהול של המשך התנהלות החברה בדרכה להתפרק ולהחזיר את חובותיה ושאר היבטים תפעוליים ומשפטיים הנוגעים לפירוק בפועל.

עורך דין לפירוק חברה יכול גם לייצג את אחד הצדדים המעורבים בהליך פירוק חברה ולנסות לשמור על האינטרסים של צד זה – בעלי החברה, עובדים, ספקים, שותפים עסקיים וכיוצא באלו.

במקרה זה, עורך הדין אינו המפרק בפועל אך הוא יכול לייעץ לצד ששכר אותו, לוודא התנהלות תקינה של המפרק ושאר פעילויות המיועדות לשמירה על האינטרסים של הלקוח שלו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן