smart& Better
  • יעוץ עסקי
  • אודותינו
  • הקמת עסק
    • אחסון אתרים בחינם
    • אימון עסקי
    • מימוש זכויות העובדים שלך – איך לפעול לפי החוק
    • אירועי חברה: רעיונות מדליקים לעובדים מרוצים
    • בחירת המיקום הנכון לעסק
    • גיוס עובדים – מהן השיטות המקובלות ולמי הן מתאימות?
    • הלוואות למגזר הערבי
    • הלוואת גישור לעסקים
    • הליך פירוק חברה – מה זה אומר?
    • הקמת חברה – פתיחת חברה
    • הקמת עסק באינטרנט מהבית
    • התמודדות עם חובות של העסק
    • חשבוניות לעסקים
    • מהן שירותי סליקה באינטרנט?
    • מימון להקמת עסק – ליסינג
    • ניקיון משרדים
    • צ’אט וירטואלי – נציג וירטואלי לאתרים
    • קשיים בהקמת עסק ודרכי התמודדות
    • שירותי בניית אתר סלולרי
    • בניית אתר אינטרנט לעסק
    • הוזלת דיו לעסק – איך תצליחו להוזיל בעלויות ולהוריד מחירים?
    • שירותי מוניות לעסקים
  • פיתוח עסקי
    • איתור כספים בקופות גמל
    • בדיקת היתכנות
    • תשלום זכויות עבור השמעת מוזיקה בבתי עסק
    • טלמרקטינג לעסקים
    • יעוץ ותמיכה עסקית לנשים
    • כיצד מקבלים החזרי מס לשכירים?
    • ליווי עסקי
    • מהו אימון מנהלים?
    • מציאת קרנות השתלמות
    • שפת גוף בעולם העסקים
    • תוכנית עסקית
    • חשיבות ייעוץ פנסיוני למעסיק ולעובדים
    • מיקור חוץ ומציאת פרילנסרים
  • יזמות עסקית
    • חשמל סולארי – השקעה למטרת תשואה
    • איך הופכים חלום לעסק עצמאי מצליח?
    • תמ”א 38 – הסכמת השכנים
  • קמפיין פרסום לעסק
    • פרסום ברדיו – ערוץ פרסום משתלם במיוחד
    • התאמת השיווק לעסק ולקהל הלקוחות
    • ניהול קמפיין פרסום במנוע חיפוש
    • ניהול קמפיין פרסום בשלטי חוצות
    • שיווק באינטרנט
    • כלל דרכי השיווק לעסקים
    • תווי שי: המתנה המומלצת של מעסיקים לעובדים שלהם
    • ניהול קמפיין פרסום ברשתות חברתיות
    • ניהול קמפיין פרסום במקומונים
    • ניהול קמפיין פרסום בעיתונים המרכזיים
    • PPC פרסום ממומן בגוגל
    • ניהול קמפיין באינסטגרם ובפייסבוק
    • בחזרה לאופנה: תמונה GIF ככלי שיווקי
    • פרסום אורגני בחו”ל
    • גלובס – לאנשים שמבינים בכלכלה
  • גביית שיקים חוזרים
    • מהם שירותי גבייה באינטרנט?
  • גישור
    • הלוואות סטודנטים
    • הסכם ממון
    • מהו עורך דין לפירוק חברה?
  • פורקס
  • צור קשר
  • יעוץ עסקי
  • אודותינו
  • הקמת עסק
    • אחסון אתרים בחינם
    • אימון עסקי
    • מימוש זכויות העובדים שלך – איך לפעול לפי החוק
    • אירועי חברה: רעיונות מדליקים לעובדים מרוצים
    • בחירת המיקום הנכון לעסק
    • גיוס עובדים – מהן השיטות המקובלות ולמי הן מתאימות?
    • הלוואות למגזר הערבי
    • הלוואת גישור לעסקים
    • הליך פירוק חברה – מה זה אומר?
    • הקמת חברה – פתיחת חברה
    • הקמת עסק באינטרנט מהבית
    • התמודדות עם חובות של העסק
    • חשבוניות לעסקים
    • מהן שירותי סליקה באינטרנט?
    • מימון להקמת עסק – ליסינג
    • ניקיון משרדים
    • צ’אט וירטואלי – נציג וירטואלי לאתרים
    • קשיים בהקמת עסק ודרכי התמודדות
    • שירותי בניית אתר סלולרי
    • בניית אתר אינטרנט לעסק
    • הוזלת דיו לעסק – איך תצליחו להוזיל בעלויות ולהוריד מחירים?
    • שירותי מוניות לעסקים
  • פיתוח עסקי
    • איתור כספים בקופות גמל
    • בדיקת היתכנות
    • תשלום זכויות עבור השמעת מוזיקה בבתי עסק
    • טלמרקטינג לעסקים
    • יעוץ ותמיכה עסקית לנשים
    • כיצד מקבלים החזרי מס לשכירים?
    • ליווי עסקי
    • מהו אימון מנהלים?
    • מציאת קרנות השתלמות
    • שפת גוף בעולם העסקים
    • תוכנית עסקית
    • חשיבות ייעוץ פנסיוני למעסיק ולעובדים
    • מיקור חוץ ומציאת פרילנסרים
  • יזמות עסקית
    • חשמל סולארי – השקעה למטרת תשואה
    • איך הופכים חלום לעסק עצמאי מצליח?
    • תמ”א 38 – הסכמת השכנים
  • קמפיין פרסום לעסק
    • פרסום ברדיו – ערוץ פרסום משתלם במיוחד
    • התאמת השיווק לעסק ולקהל הלקוחות
    • ניהול קמפיין פרסום במנוע חיפוש
    • ניהול קמפיין פרסום בשלטי חוצות
    • שיווק באינטרנט
    • כלל דרכי השיווק לעסקים
    • תווי שי: המתנה המומלצת של מעסיקים לעובדים שלהם
    • ניהול קמפיין פרסום ברשתות חברתיות
    • ניהול קמפיין פרסום במקומונים
    • ניהול קמפיין פרסום בעיתונים המרכזיים
    • PPC פרסום ממומן בגוגל
    • ניהול קמפיין באינסטגרם ובפייסבוק
    • בחזרה לאופנה: תמונה GIF ככלי שיווקי
    • פרסום אורגני בחו”ל
    • גלובס – לאנשים שמבינים בכלכלה
  • גביית שיקים חוזרים
    • מהם שירותי גבייה באינטרנט?
  • גישור
    • הלוואות סטודנטים
    • הסכם ממון
    • מהו עורך דין לפירוק חברה?
  • פורקס
  • צור קשר

פיתוח עסקי

פיתוח עסקי הינו תחום ניהולי אשר מאפשר צמיחת העסק, קבלת החלטות לגבי אופן צמיחת העסק ובחינת הזדמנויות עסקיות עבור העסק.

בארגונים גדולים ניתן למצוא יחידות מורכבות שאחראיות לפיתוח עסקי, מה שמאפשר לא רק התמודדות עם שיגרת היום-יום הקיימת של העסק אלא מבט קדימה, תכנון לעתיד, והגדלת רווחיות העסק.

פיתוח עסקי הינו תחום ניהולי בתנופה, שהופך מקובל יותר ויותר בארגונים גדולים.

ארגונים קטנים ש”חושבים בגדול”, משקיעים על פי רוב בפיתוח עסקי כתפקיד נוסף של עובד בכיר בעסק, או על ידי מנהל חיצוני אשר מוסמך לייעץ בתחומים אלו.

תחומי אחריות של העוסקים בפיתוח עסקי

פיתוח עסקי, כשמו כן הוא, תפקידו לפתח את העסק, כלומר- להגדיל את מחזור הרווחים, להרחיב את פעילות העסק, למצוא שווקים חדשים, מוצרים חדשים ותכניות חדשות עבור העסק, לזהות לקוחות פוטנציאליים וכדומה.

כל זה ייעשה על ידי בחינת השוק בו מתנהל העסק ושווקים מקבילים או דומים, יצירת קשרים איתנים עם שותפים פוטנציאליים ועם לקוחות אפשריים, בדיקת אפשרויות חדשות לשיווק המוצרים או השירותים המוצעים בעסק (למשל, הצגת שווקים חדשים, מדינות חדשות, או אפילו אתר מכירתי באינטרנט), ואפילו לעיתים מציאת דרכים להוזלת עלויות הייצור, למשל על ידי יצירת שיתופי פעולה, או זיהוי דרכים נוחות או שיווקיות יותר לייצור המוצרים.

פעילויות הפיתוח הללו נעשות בידי אנשי הנהלה בכירים בארגון, המבינים לעומק את האסטרטגיה העסקית של הארגון, והן תוצרים של אסטרטגיה זו, המנחה את כיווני הפעילות עבור פיתוח עסקי.

המשמעות היא, שפיתוח עסקי מרוויח מבחירה ברורה של אסטרטגיה עסקית, כמו גם מהבנה עמוקה של התכנית העסקית של הארגון ומטרותיו בטווחי זמן שונים.

זיהוי הזדמנויות כשלב בתהליך הפיתוח העסקי

חלק משמעותי מפעילויותיו של מפתח עסקי הינה זיהוי הזדמנויות שיכניסו “דם חדש” לשגרת היום-יום של הארגון.

הדבר נעשה על ידי יצירת קשרים עם שותפים ולקוחות פוטנציאליים, הכרת הנפשות הפועלות בשווקים הרלוונטיים, יצירת קשרים חדשים וביצוע מחקרי שוק.

לאחר מכן, ביצוע בדיקות הייתכנות מסוגים שונים על מנת להעריך את האפשרויות הנפתחות בפני הארגון בכל הזדמנות שאותרה, את הרווחיות הצפויה מתוך פעילות חדשה מוצעת, כמו גם את האפשרויות העמודות בפני הארגון להיענות להזדמנות (מבחינה טכנולוגית ומבחינות אחרות).

בכל ארגון קיים מפתח עסקי

גם בארגון שהוא עוסק מורשה וקיים בו רק עובד אחד, ניתן לומר כי יש מי שאחראי לפיתוח העסקי.

באותו האופן, ניתן לומר שבכל ארגון יש מי שחושב על פיתוח עסקי, שינויי דרך הפעולה של הארגון, איתור עסקאות חדשות, וכדומה.

ארגונים גדולים או ארגונים שמתפתחים במהירות, על פי רוב מעסיקים יחידת פיתוח עסקי, ובה אנליסטים, כלכלנים, אנשי עסקים וכדומה.

ארגונים קטנים יותר לעיתים מסתפקים בסמנכ”ל פיתוח עסקי, או בפיתוח עסקי כחלק מתחומי האחריות של אחד המנהלים, שהוא בעל נטייה ברורה או בעל השכלה פורמאלית בתחום כלכלה או מנהל עסקים, ובעל אופי של יזם ונטייה הרפתקנית יותר, או נטייה לקחת סיכונים עסקיים מחושבים.

חברות פיתוח עסקי

אין חובה להעסיק מנהל פיתוח עסקי קבוע בעסק. כיום ישנן שפע של אפשרויות להעסקת מפתחים עסקיים כקבלני משנה, או כמועסקים פרוייקטואליים בתקופות רלוונטיות בחיי הארגון. העסקת מנהל פיתוח עסקי חיצוני עשויה לספק יתרונות משמעותיים לעסקים קטנים – ביניהן, קבלת מנהל פיתוח עסקי בעל ניסיון וידע רבים, יותר מאלה שהיה מתאפשר לארגון קטן להעסיק באופן קבוע.

השארת תגובה

ביטול



יעוץ עסקי חכם
נוכחות ברשת היום היא לא פחות מחובה. אם אתה לא שם, אתה לא קיים. צוות "ייעוץ עסקי חכם" מתמחה במתן יעוץ עסקי ליזמים בתחום האינטרנט. מקימים אתר אינטרנט? זקוקים לשירותי יעוץ? אנחנו נעזור לכם בכל התחומים: בחירת חברת בניית אתרים, קידום אתרים, כתיבת מאמרים, שיווק באינטרנט - פנו למומחים!
מאמרים חשובים
  • הקמת עסק באינטרנט מהבית
  • בדיקת היתכנות
  • פיתוח עסקי
  • מציאת קרנות השתלמות
  • קרנות מימון פילנתרופיות
מידע חשוב
  • אחזקה וניקיון
  • חברת ניקיון
  • כתיבת מאמרים
  • פורקס – מסחר
חיפוש באתר
תנאי שימוש
כל הזכויות שמורות לבעלי האתר. אין לעשות כל שימוש בתוכן | המידע באתר אינו מהווה או מחליף ייעוץ משפטי
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס