מהם שירותי גבייה באינטרנט?

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

רשת האינטרנט הולכת וצומחת בקצב מסחרר מיום ליום וכיום היא נחשבת כזירת המסחר הגדולה ביותר בעולם.

יותר ויותר בעלי עסקים קמעונאים מעבירים את עסקיהם לפלטפורמה מקוונת ובכך מגדילים את היקף העסקאות וסכומי הכסף הנגבים באופן מקוון.

כיום, בעידן בו עסקים רבים משקיעים משאבים בהקמת אתר אינטרנט לעסק שלהם או אפילו פותחים עסק באינטרנט מלכתחילה, ישנן כמה וכמה אפשרויות לחיוב לקוחות באופן מקוון והם נכללים תחת ההגדרה הכוללת של שירותי גבייה באינטרנט.

חיוב מקוון באמצעות כרטיס אשראי

האפשרות הנפוצה ביותר בשירותי הגבייה ברשת האינטרנט היא כמובן חיוב באמצעות כרטיס אשראי. באפשרות זו הלקוח מגיע אל אתר הספק, בוחר מוצרים ומצרף אותם אל עגלת קניות וירטואלית.

משסיים הלקוח לבחור במוצרים הוא מועבר אל עמדת תשלום וירטואלית בה עליו למלא את פרטיו האישיים ולציין את פרטי אמצעי התשלום הכוללים מספר כרטיס אשראי מלא, מספר ביטחון המופיע בחלקו האחורי של הכרטיס ,שם מלא ואת מספר תעודת הזהות.

לאחר מילוי הפרטים בטופס הייעודי יועבר המידע באמצעות חיבור מאובטח אל ספק שירותי הסליקה באינטרנט אשר יבצע בפועל את חיוב הלקוח והעברת התשלום לספק.

ספק שירותי הסליקה שולח את בקשת החיוב אל חברות האשראי ומשיב למערכת המשולבת באתר את התשובה שהתקבלה.

בסיום התהליך תוצג ללקוח הודעת אישור או הודעת סירוב אשר התקבלה מחברת האשראי ובמידה והעסקה אושרה יועבר התשלום לספק ויונפק מסמך הזמנה על פי תשלח ההזמנה ללקוח.

חיוב על ידי שימוש בכסף וירטואלי

על אף התרחבותה והתחזקותה של רשת האינטרנט, רבים מאתנו עדיין חוששים לשתף את פרטי כרטיס האשראי שלנו ברשת האינטרנט מחשש לדליפת המידע ויצירת חיובים על ידי גורמים עוינים. כדי להתמודד עם הבעיה נוצרה האפשרות לתשלום בכסף וירטואלי מבלי לחשוף את פרטי החיוב.

חברת PayPal  שהיא למעשה חברת בת של אתר המכירות הגדול בעולם –Ebay, המספקת שירות ארנק אלקטרוני ומאפשרת למשתמשים לבצע מגוון עסקאות רחב ברשת האינטרנט תוך שמירה על פרטיות מרבית.

השירות אותו מעניקה חברת PayPal דורש רישום ראשוני לשירותי החברה והקלדת מספר כרטיס האשראי המלא ופרטים מזהים נוספים.

כאשר הלקוח מעוניין להשתמש במערכת לצורך חיוב כל שעליו לספק למוכר הוא את שם המשתמש שלו במערכת PayPal.

מרגע זה מבוצע חיוב הלקוח על ידי חברת PayPal והתשלום מועבר אל הספק מבלי לשתף את פרטי החיוב עצמם. באופן זה, הלקוחות חושפים את פרטי החיוב שלהם רק בפני גורם מקוון אחד גם במידה והם מבצעים מגוון רחב של רכישות מול ספקים שונים.

חיוב טלפוני

אפשרות נוספת היא אפשרות לחיוב מקוון באמצעות הטלפון. באפשרות זו יכול הלקוח לפעול בשני מודלים שונים – חיוב באמצעות הודעות SMS וחיוב באמצעות שיחת טלפון.

אפשרות החיוב באמצעות הודעת SMS, מאפשרת לבעל העסק המקוון לחייב את הלקוח על ידי שליחת הודעה חוזרת למספר מוגדר בתמורה לקוד שימוש באתר או פרט אחר. אפשרות זו נפוצה במיוחד כתשלום בגין הורדת קבצים, גישה לתכנים מוגבלים וכדומה.

אפשרות נוספת היא אפשרות החיוב הטלפוני בה יכול בעל העסק לחייב את הלקוח בגין חיוב למספר מוגדר מראש. באפשרות זו יכול בעל העסק לחייב את הלקוח בגין השיחה עצמה, חיוב בעבור פעימות מונה או בחיוב נוסף על ידי חברת התקשורת על ידי שימוש במספר בקידומת 1-900.

אולי יעניין אותך גם:

פתרונות סליקה חדשניים – כי העתיד כבר כאן והוא יכול להגיע גם לעסק שלכם

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן