כיצד מקבלים החזרי מס לשכירים?

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

מערכת המיסוי בישראל כוללת הגדרות ותקנות רבות אשר לאדם רגיל שאינו יועץ מס, רואה חשבון או עוסק בהנהלת חשבונות קשה לשלוט בהן.

עבור רובינו, ציבור השכירים, מרכיבי המס מופחתים ממשכורת הברוטו באופן "אוטומטי" על ידי חשבי השכר ואנו רק רואים כמה ירד וכמה נשאר בנטו. אך למעשה מערכת המס כוללת הטבות, הקלות ואף פטורים ממס עבור אנשים שונים במצבים שונים, יש נקודות זיכוי המעניקות הנחות במס הכנסה וכן הלאה.

כאמור, אנשים רבים לא מודעים למלוא זכויותיהם בהקשר למיסוי, לא לכולם הנתונים תמיד מעודכנים ושאר מצבים פרטניים, אך עבור רבים מאוד במגזר השכירים בישראל החזרי מס הם מציאות רלבנטית בהחלט. שירות קבלת החזרי מס לשכירים מאפשר לבדוק האם אדם זכאי להחזרי מס, כאשר הבדיקה מתבצעת ע"י גורם מקצועי ומוסמך.

ניתן באופן עקרוני לבצע בדיקת זכאות להחזרי מס לבד, אך בגלל המורכבות של מערכת המיסוי בישראל, הקושי לפעול מול הבירוקרטיה הישראלית ושאר קשיים טכניים לאורך הדרך, זוהי בפועל משימה שמעטים נכנסים אליה ומעטים עוד יותר יוצאים בצידה השני כ"מנצחים" עם החזרי מס.

לכן שירות קבלת החזרי מס לשכירים הוא בהחלט רלבנטי עבור רבים, במקרים רבים הסכומים לאורך השנים (עד 6 שנים אחורה) מצטברים מאוד וזהו נושא ששווה לבדוק.

סיבות נפוצות להחזרי מס לשכירים

שירות קבלת החזרי מס לשכירים יכול למצוא כמה וכמה סיבות שבעטיין זכאי האדם מקבל השירות להחזרי מס רטרואקטיביים מהמדינה, אך יש סיבות נפוצות יותר ויש נפוצות פחות – למשל יותר נפוץ לראות נקודות זיכוי שלא חושבו בגלל נתונים לא נכונים של העובד לעומת חישוב הפחתת מס שגוי של חשבי השכר/רשות המיסים.

כמה סיבות נפוצות המובילות במקרים רבים לקבלת החזרי מס הן למשל:

  • מגורים באזור גיאוגרפי המקנה הקלות מס – כאשר בפועל הנתונים הרשומים ברשות המיסים היו שונים.
  • תוספת נקודות זיכוי עקב השלמת תואר ראשון אקדמי.
  • תשלומי מס במספר מקומות עבודה במקביל – החזרים לאחר תיאום מס.
  • אי דיווח על מצב פרטי כלשהו המקנה בפועל נקודות זיכוי – הורים לילדים בעלי לקויות למידה קשות, הורים לילדים בעלי נכויות קשות, אנשים לאחר מחלות קשות או תאונות, מצב משפחתי ועוד.
  • החזרי מס עקב הפקדות/משיכות ממוצרי חיסכון פנסיונים למיניהם.
  • קיזוז הפסדים (לא תמיד אפשרי) מהשקעות בשוק ההון.

מהות השירות לבירור זכאות להחזרי מס לשכירים

ניתן היה לצפות כי לו לאדם מגיעות הטבות מיסוי או אפילו החזרי מס, הנתונים הרלבנטיים היו עוברים בין מוסדות המדינה וההחזרים היו מוענקים אוטומטים וגם רטרואקטיבית – הרי הכל מחובר במחשב לא?

המציאות כמובן מורכבת ובעייתית יותר, הנתונים אינם עוברים בשקיפות וקלות בין מוסדות המדינה, נדיר שרשות המיסים תגלה בדיעבד או ללא פעילות יזומה של הנישום או נציגיו טעויות בגבייה וכן נדיר ביותר לקבל "אוטומטית" החזרי מס.

בפועל חייבים לעשות את הבירורים, להגיש את המסמכים הרלבנטיים ולתבוע קבלת החזרי מס – כאשר גם תהליך זה כולל בירוקרטיה וזמן.

שירות קבלת החזרי מס לשכירים מאפשר לשכירים לבצע את ההליך הזה במינימום בירוקרטיה ו"כאב ראש", כל ההתנהלות היא מול יועצי מס מקצועיים אשר מנהלים את התהליך בפועל מול רשות המיסים.

השכירים צריכים לאסוף ולהגיש לספק השירות את המסמכים הרלבנטיים ולחכות לתשובות. שירות קבלת החזרי מס לשכירים מאפשר פעמים רבות לבצע בדיקות ראשוניות ללא התחייבות וללא תשלום, כאשר עלות השירות היא לרוב פועל יוצא של סכומי ההחזרים המתקבלים.

כך לא צריך לצלול לתוך הגדרות המס ולהילחם בבירוקרטיה, אנשי מקצוע מבצעים הכל ודואגים שכל החזר רלבנטי יועבר ללקוח השכיר.

ראו גם:

ייעוץ פנסיוני למעסיק ולעובדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן