הוצאת רישיון עסק

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

רישיון עסק זהו אישור מטעם המדינה להפעלת עסק אשר ניתן לאחר בדיקות המוודאות כי העסק המאושר אינו מהווה מטרד או מפגע אקולוגי או תברואתי. וכן שהוא פועל באופן הבטוח כלפי הלקוחות והעובדים, הן מבחינת תקנון מכבי האש והן מבחינת סכנות של שוד ותקיפה.

על ידי התניית האפשרות להפעיל את העסק ברישיון מיוחד, רוצה המדינה להבטיח את שלום הציבור ורווחתו, ולוודא שלא ייפגע מחמת הסיכונים הכרוכים בהפעלתם של עסקים בעלי פוטנציאל סיכוני או טורדני.

רישיון עסק – מי צריך, איך מוציאים?

התפתחות הטכנולוגיה יצרה מגוון של סכנות ישירות כמו חומרים מסוכנים, קרינה ועוד, לצד סכנות עקיפות כמו רעש, לכלוך ועוד תופעות רבות המתחדשות כל הזמן. מאידך הטכנולוגיה מאפשרת גם כן להתמודד בצורה טובה יותר עם המפגעים השונים, הן בשלב הפיקוח והאכיפה והן בשלב של מניעת המפגע בפועל. תפקידו של הליך רישוי העסק הוא להביא לשימוש הנכון בכל הנתונים בדרך שלא תפגע בציבור.

אילו עסקים מותנים ברישיון?

הצורך ברישיון עסק אינו שווה בכל סוגי העסקים, ישנם כאלה שכל תחום עיסוקם הוא בגורמי סיכון, כמו מפעלים לחומרים מסוכנים, יש גם כאלה שהמפגע הינו רק תוצאה מפעילותם, כמו אולמות אירועים. ויש גם עסקים שכמעט ואין בהם כלל מודל סיכוני, כמו חנויות קמעונאיות וכדומה. לכן החוק אינו מחייב את כל סוגי העסקים לעבור התאמה לקריטריונים ולהוציא רישיון לעסק, אולם חובה על כל אדם המתכנן לפתוח עסק כלשהוא לבדוק אם הוא מחויב בהוצאת רישיון או שהוא פטור.

החוק לרישוי עסקים נקבע כבר בשנת 1968 ולפיו קיימות כ- 90 קטגוריות של עסקים אשר בכדי לפעול הם חייבים לעבור את הליך רישוי העסקים. על מנת לוודא אם העסק העתיד להיפתח טעון רישיון, יש לפנות לאגף של רישוי העסקים הקיים בכל מועצה או רשות מקומית. כמו כן ניתן להיוועץ בבעלי ניסיון העוסקים באותו תחום מקצועי.

אך ניתן לומר בבירור על כמה עסקים שבודאי יחויבו ברישיון:

מפעלים גדולים – סיכון לזיהום סביבתי בשל פסולת תעשייתית או שימוש בחומרים מסוכנים.

מפעל אקולוגי למחזור פסולת וכדומה – עם כל הרצון הטוב, קיים סיכון של זיהום סביבתי.

בית מרקחת – סיכון לבריאות הציבור מתרופות ללא פיקוח וכן סיכון לזיהום באופן פינוי הפסולת.

בית הארחה – סיכון להרעלות מזון, אי עמידה בתקני הבנייה וסכנה בשעת רעידת אדמה וכדומה.

אולם אירועים – עלול להוות מפגע סביבתי בעיקר בשל רעש גבוה.

תהליך הוצאת הרישיון לעסק

תהליך הוצאת רישיון לעסק כולל ביורוקרטיה מורכבת  במסדרונות העירייה או המועצה המקומית בשל המחלקה לרישוי עסקים הנמצאת בה.

שלב ראשון

הגשת בקשה עבור קבלת רישיון לעסק זמני, את מסמך הבקשה צריך לערוך בצורה מפורטת ובדיוק רב.

שלב שני

דיון במחלקת רישוי עסקים לגבי העסק שהוגשה עליו בקשה. במהלך הדיון ייערך בירור אשר יגדיר מהם התחומים הנוגעים בעסק ואילו רשויות אחראיות עליהם. לדוגמא: מפעל גדול טעון פיקוח ועמידה בקריטריונים של המשרד לאיכות הסביבה, המשטרה, משרד החקלאות ומשרד הבריאות ומכבי האש.

לאחר מכן ייבחן העסק על ידי כל הרשויות הנוגעות  אליו, כאשר כל אחת מהן תבדוק את התוכנית להפעלת העסק באופן עצמאי על פי ההגבלות הרלוונטיות אליה.

השלב הבא

כולל את קבלת הדוחו"ת השונים מכל רשויות הפיקוח, ביצוע של התאמת התוכנית למפרט הדרישות שהתקבל והגשת דו"ח מצד העסק המסכם את התיקונים שנערכו בהתאם למתבקש.

השלב הסופי

מעמד הענקת הרישיון בפועל על ידי המחלקה לרישוי עסקים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן