איך הופכים חלום לעסק עצמאי מצליח?

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

יש אנשים שנולדו להיות שכירים. הם זקוקים להרגשה של ביטחון וגם אם יש להם חלום להקים עסק עצמאי, הם לא יעזו לנסות ולהגשים אותו. אך עבור אלה שמפעמת בתוכם ההרגשה שהם יכולים להשיג יותר, עבור אלה שלא רוצים "להסתפק במה שיש", עסק פרטי משלהם נמצע בהישג יד.

האם ניתן להבין מכך שההצלחה קלה? כדי להגשים את הרצון לעצמאות כלכלית ולעסק יציב, יש צורך לפעול בנחישות, תוך חתירה למטרה בשילוב יצירת תוכנית עסקית נבונה.

הגדרת העסק והתמקדות עסקית

על פי הנתונים הרשמיים, לא מעט ישראלים כבר הקימו עסקים, מהם רבים מצליחים ביותר. יותר מחצי מיליון עסקים רשומים כיום בארץ, כאשר מדי שנה קרוב לעשרה אחוזים של עסקים חדשים קמים ומצטרפים. אך רק כעשרת אלפים עסקים באמת מצטרפים לעסקים היציבים שכן עשרות אלפי עסקים נסגרים מדי שנה – חלקם מרצון וחלם מאונס (בשל חוסר כדאיות או בשל פשיטת רגל).

כיצד להצטרף לרשימת העסקים העצמאיים שבאמת מצליחים? קודם כל – חשוב לבחור בחוכמה את ההגדרה העסקית ואת תחום הפעילות. בנוסף, חשוב לא לאבד את המיקוד, כבר מנקודת ההתחלה.

הרצון להצליח

היבט חשוב שמשותף לכל היזמים שהעזו, ניסו ולבסוף הצליחו, טמון בשאיפה שלהם לעסק בתחום המושך את ליבם. הרצון להרוויח כסף כשלעצמו, איננו שלילי אבל הוא לבדו לא יכול לתמוך בהצלחה עסקית.

חשוב שהיזם יבחר תחום עיסוק שמעורר בו חשק לקום בבוקר. זהו צריך להיות תחום המעורר בו השראה וממלא אותו באנרגיה וכמובן – שיש לו מה להציע בו. יזם שיאהב את מה שהוא עושה, יזם שמרגיש שיש לו מה להציע לעולם (או לפחות לפלח שוק ממוקד) – מחצית מההצלחה כבר בכיסו.

ההגדרה העסקית שלכם

מלבד הרצון להצליח, מלבד התשוקה לקחת את העסק שלכם קדימה, חשוב להגדיר היטב את העסק ואת תחום הפעילות. שבו וחישבו איך תוכלו להציג את העסק שלכם במשפט אחד מעורר השראה. שבו וחשבו מהו היתרון שלכם ושל העסק שלכם על פני אחרים, הדומים לו באופים.

תוך כדי כך, הגדירו את קהל היעד וקהל המטרה שלכם. האם העסק שלכם צפוי לשרת את בני מעמד הביניים? האם הלקוחות צפויים להגיע מאזור גיאוגרפי מצומצם? האם הלקוחות יהיו קבועים, או בעיקר מזדמנים?

מחשבה לטווח ארוך

עסק שפועל תוך הגדרה של יעדים ומטרות תמיד יהיה מוצלח יותר מעסק שרק מנסה לשרוד או כזה שמוצא את עצמו מגיב במקום יוזם. בסיס לעסקים מוצלחים ויציבים נשען תמיד על תוכנית עסקית. תוכנית איכותית תגדיר לא רק מהן מטרות העסק אלא גם תעריך מהן ההכנסות בנקודת ההתחלה, מהן ההכנסות לאחר רבעון, לאחר חצי שנה, לאחר שנה וכן הלאה.

חשוב להיערך לכך שבדרך כלל בחודשים הראשונים ואפילו בשנה הראשונה קשה להגיע לנקודת איזון (שוויון בין הכנסות לבין הוצאות). אך היזם הרציני חושב ופועל מתוך מחשבה לטווח ארוך. יש להיערך כהלכה מבחינת גיוס ההון הנחוץ להקמה ולהתבססות ראשונית.

כמו כן, חשוב להגדיר תוכנית עסקית לצד תוכנית המימון. אפשר בהחלט להיעזר ביועצים עסקיים, רואה חשבון, מרכזים לטיפוח יזמים או חממות טכנולוגיות, ארגוני סיוע לנשים יזמיות וכדומה, בהתאם לאופי העסק.

חותרים להצלחה

לאחר שקיימת תוכנית עסקית, לאחר שידוע מהו המימון הנדרש להקמת העסק, איך אתם מגדירים את העסק ואת תפקידכם בו, ניתן לקפוץ למים. כעת יש לפתוח תיק במס הכנסה, בביטוח לאומי, במע"מ, לגייס עובדים (אם צריך), לפעמים גם משקיעים או שותפים ואז, לחתור ללא ליאות לעבר ההצלחה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן