מימוש זכויות העובדים שלך – איך לפעול לפי החוק

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

בישראל, מדינת חוק מתקדמת, ישנם חוקים רבים העוסקים בזכויות העובד שאינן ניתנות לערעור. בנוסף לכך, יש לא מעט עובדים שנהנים מזכויות נוספות המוקנות להם מתוקף הסכמים שונים, למשל מתוקף הסכם קיבוצי, צווי הרחבה או כמובן מתוקף חוזה העסקה.

על מנת להעניק לעובדים את כל הזכויות המגיעות להם על פי החוק ניתן ואף רצוי להיעזר באנשי מקצוע שונים. מי שיזלזל במימוש זכויות עובדיו עשוי להידרש לשלם על כך ביוקר, להתמודד עם סנקציות חוקיות וכן עם תביעות המוגשות במישור האישי ומתוקף דיני העבודה או אף דיני הנזיקין.

יועצים משפטיים וחשבונאיים

על מנת לפעול באופן אופטימלי ובהתאם לאמור בחוק, יכולים מעסיקים לאתר ידע רב בנושא עבודה ושכר באינטרנט או טוב מכך – בספרות ענפה העוסקת בנושא ספציפי זה. יחד עם זאת, עבור מעסיקים רבים אפשרות זו לא לגמרי מעשית, על כל פנים – לא באופן מלא. מכיוון שכך, מימוש זכויות העובדים בנושא שכר והטבות נלוות, בנושאי הפרשה לפנסיה, ימי חופשה, מחלה ופגיעה בעבודה חייב להתבצע בסיוע של מומחים מתאימים.

עורכי דין יכולים לסייע למעסיק להבין כיצד עליו לפעול כאשר הוא חושש לבצע הפליית עובדים האסורה על פי חוק. עורך דין גם יכול כמובן לסייע בשאלות בענייני פיטורין, במקרה של סכסוך בהקשר לפרשנות של חוזה עבודה וכן בנושאים רבים אחרים.

רואי חשבון, מנהלי חשבונות וחשבי שכר יכולים להוות אסמכתא מתאימה לגבי שאלות של שכר, תגמולים והטבות, הפרשות שונות שהן חובה, הפרשות שהן רשות, פיצויי פיטורין ועוד.

חובת המעסיק וזכויות העובד

לא כל העובדים מודעים לזכויותיהם ולא כל המעסיקים מודעים לחובותיהם. להלן כמה היבטים של מימוש זכויות העובד הלכה למעשה ובאופן התואם את החוק

הזכות לבטיחות בעבודה

זכותו של העובד ליהנות מסביבת עבודה בטוחה ככל שניתן. מובן שיש סביבות עבודה שהן מסוכנות מעצם טבען ויש עובדים שחשופים למפגעי רעש, סכנת החלקה וסיכוני פציעה נוספים. עם זאת, על המעסיק לעשות הכל בכדי להקטין את הסיכון לפציעה, לספק הדרכה ואמצעי הגנה

הזכות לשכר הוגן

בישראל קיים חוק שכר מינימום שנועד להוות רף תחתון שאין לרדת ממנו. על פי החוק, גם אם עובד מסכים להפחתה משכר המינימום, נאסר על המעסיק לפעול באופן זה. בנוסף, נאסר על המעסיק לגבות קנסות למעט מקרים מיוחדים וכן יש להעניק שכר מוגדל עבור עבודה בשעות נוספות, עבודה בשבתות, בחגים ובמועדים. במקצעות מסוימים נהוג שכר גבוה יותר משכר המינימום ובמידה וחל צו הרחבה או הסכם קיבוצי – ישנה חובה לפעול בהתאם ממש כאילו מדובר היה בחוק.

חופשה, הבראה ומנוחה

כל עובד זכאי לימי חופשה בהתאם לוותק במקום העבודה. ככל שהוותק עולה – כך זכאי העובד ליותר ימי חופשה.

העובד גם זכאי להפסקות במהלך יום העבודה וכן גם להבראה בתשלום. זכויות נוספות כמו קרן השתלמות ותגמולים נוספים ניתנים על פי הסכמים או חוזים אישיים וכן על פי המקובל במקומות עבודה גדולים.

הזכות לפנסיה

הזכות להפרשות פנסיוניות עומדת לרשות העובד על פי החוק. מאז נחקק חוק בנושא על המעסיקים לפעול בהתאם, אולם במקרים מסוימים יש לבצע הפרשות אף מעל לאמור בחוק. כמו בקשר לשכר מינימום, הסכמים שונים וחוזים אישיים גוברים

החופש ההתאגדות

לעובדים מותר להתאגד במסגרת ארגון עובדים קיים או חדש. על המעסיק נאסר להפריע להתארגנות עובדים על פי החוק. ארגוני עובדים מרכזיים בארץ הינם הסתדרות העובדים הכללית והסתדרות העובדים הלאומית. קיימים גם ארגוני מעסיקים מקבילים.

ראו גם:

החזרי מס לשכירים

גיוס עובדים – מהן השיטות המקובלות ולמי הן מתאימות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן