מה בין סימני מסחר לבין הגנה על המוניטין של החברה שלך?

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

כל עסק עומל שנים ארוכות על מנת לבנות לעצמו מוניטין חיובי ולבסס אותו. בין השאר, מוניטין נבנה בזכות איכות ומקצוענות,כיצד סימני מסחר מגנים על מוניטין העסק שלך? אספקת מוצרים ושירותים בעלי ערך לקהל היעד, תהליכי פרסום ושיווק נכונים ועוד. כל פגיעה במוניטין מתסכלת מאוד את אנשי העסק, ועלולה להיות כרוכה בפגיעה כלכלית עצומה אשר ההתאוששות ממנה היא מורכבת עד בלתי אפשרית.
רישום סימני מסחר הוא צעד מומלץ ואף הכרחי בלא מעט מקרים, כאשר סימני המסחר עשויים לספק לעסק את ההגנה הנדרשת, להבטיח שגורם מסוים לא ייחס לעצמו את הסימן המסחרי ולמנוע פגיעה במוניטין בכמה אופנים.

איזו ההגנה מספקים סימני המסחר?

סימני מסחר מבטאים למעשה את הזיקה בין מוצרים ושירותים שונים לבין העסק או הגורם שאחראי להם, והופך את הקשר הזה לרשמי ובעל תוקף: הן בישראל, ולאחר מאמצים נוספים גם בשדה המשחק הבין-לאומי. כאשר הסימן המסחרי רשום קל יותר לאכוף מקרים בהם הוא מופר, וכמובן שפשוט יותר להגיש תביעה או לדרוש פיצויים במקרים בהם ההפרה הזו נעשית הלכה למעשה

כאן כבר אפשר להבין את החשיבות המכרעת של הסימן המסחרי עבור המוניטין של העסק הנתון. הסימן המסחרי עשוי להרתיע גורמים המעוניינים להעתיק את הסימן המסחרי או ליצור סימן בעל מאפיינים דומים, ולו מכיוון שהם מודעים לכך שבמקרה שתוגש נגדם תביעה – הם עלולים להידרש בתשלום של פיצויים ותגמולים בסכומי עתק.

סימן המסחר מסייע למעשה ליצור בלעדיות של המוצרים והשירותים, מה שימנע מצב בו לקוחות מוטעים לחשוב שמוצר מסוים שהם צרכו לו אחראי גורם אחר הוא מאותה כתובת. הדוגמה המובהקת לכך היא זיופים, שאמורים להיראות כמו "הדבר האמיתי" אבל לרוב סובלים מאיכות ירודה. לכן הם עלולים ליצור בלבול של ממש ביחס למוצר "המקורי", כולל יצירת תפיסות שגויות לגביו בקרב הציבור.

כיצד סימני מסחר עשויים לתרום למוניטין המוצר?

אם תעשו סקירה של חלק גדול מהמותגים המובילים בשוק, יכול מאוד להיות שתגלו שאתם מזהים אותם בעיקר דרך הסימן המסחרי שלהם. זה לא מקרי: סימן מסחרי הופך להיות אחד מכרטיסי הביקור המובהקים של המוצר, השירות או העסק. לעיתים הם הדבר שמזוהה איתו יותר מכל, האמצעי שמעביר מסרים או אפילו יוצר אצל קהל היעד את התחושות שהוא מצפה לקבל.
זו הסיבה לכך שמומלץ להשקיע מחשבה לא מבוטלת בתכנון סימן המסחר, יחד עם פרמטרים אחרים הנוגעים לזהות העסק: השם, הלוגו, הסלוגן וכן הלאה. לעיתים נדרשים חודשים ארוכים של תכנונים ומחשבה עמוקה.

מהי המדיניות במקרה של הפרת סימני מסחר?

הפרת סימני מסחר, למרבה הצער, נפוצה כיום יותר מאי פעם. יש לה צורות שונות, לרבות ייצור מוצרים בעלי סימן מסחרי דומה או אפילו זהה, זיופים של המוצר "המקורי" ועוד. בכל הנוגע להיבט הכלכלי של הפגיעה במוניטין, חשוב להדגיש שעצם רישום הסימן המסחרי משפר משמעותית את נקודת הפתיחה של האנשים או העסקים שעומדים מאחוריו.

הסיבה לכך היא שכאשר סימן מסחרי רשום ברשות הפטנטים על פי הספר, אין צורך להוכיח את הפגיעה במוניטין על מנת לתבוע בגין אותה ההפרה. הדגש העיקרי הוא על הוכחת ההעתקה או ההטעיה של הציבור. עם זאת ברור ששאלת המוניטין עשויה להיכנס לתמונה כאשר מנסים לקבוע את היקף הפגיעה הכלכלית שנגרם, כאשר במקרה הזה התשובה תלויה בפרמטרים דוגמת סוג המוצר, התחום אליו הוא משתייך, מאפייני המכירות וקהל היעד ואחרים.

לקריאה נוספת:

עורך דין לרישום סימן מסחר – למה זה חשוב כל כך למוניטין שלך?
אודות סימני מסחר – רשות הפטנטים
הגנה על סימן מסחר – משרד המשפטים

 

אולי יעניין אותך גם:

כלל דרכי השיווק לעסקים – ייעוץ חכם

תשלום זכויות להשמעת מוזיקה בבתי עסק – כיצד רוכשים מוזיקה לעסק?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

כיצד סימני מסחר מגנים על מוניטין העסק שלך?

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן