התאמת השיווק לעסק ולקהל הלקוחות

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

שיווק הוא כלל הפעולות אשר מבצעים במטרה לשפר את המכירות של עסק או חברה כלשהי. במקרים רבים, מתחיל השיווק בשלב שבו עדיין אין מוצר ממשי על המדף. בשלבים הראשוניים הללו, מתכננים למשל את היעדים של העסק, את שמו ואת קהל היעד שלו – כל אלה פעולות השייכות לעולם השיווק בצורה עקיפה. בימינו הפך השיווק לתחום מגוון בהרבה ממה שהיה בעבר, וזאת הודות לתחום השיווק באינטרנט, המאפשר להגיע לקהלים ממוקדים וגם לנתח בזמן אמת את הצלחת השיווק שנעשה ברשת.

התאמת אסטרטגיית שיווק

תהא אסטרטגיית השיווק אשר תהא, התאמת השיווק לאופי העסק ולקהל היעד עשויה להביא לתוצאות אפקטיביות יותר ולחסוך בהוצאות מתקציב השיווק והפרסום. כל עסק שונה ממשנהו ולכן שיטות השיווק תהיינה שונות גם הן. לא כל מוצר מתאים לפרסום בטלוויזיה, ובדומה לכך, ישנם עסקים רבים ששיווק בפייסבוק בלבד לא יספיק עבורם. חוסר התאמה בין אסטרטגיית השיווק לבין מאפייני העסק ולקוחותיו, עלול לגרום לפספוס לקוחות פוטנציאליים או לבזבוז כסף לריק.

כיצד מתאימים את השיווק לאופי העסק ולקוחותיו?

עסקים קטנים מתכננים את מהלכי השיווק של העסק שלהם בעצמם בדרך כלל, או נעזרים ביעוץ של מומחה שיווק. עסקים גדולים יותר מעסיקים לעיתים אף מערך שלם של אנשי שיווק שתפקידם להכין תוכניות שיווק אחת לשנה (או יותר) וליישם אותן בפועל. בשני המקרים, שמים את הדעת על התאמה של כל שלב ושלב בשיווק לצרכים של העסק ולמאפיינים שונים של קהל הלקוחות שלו, כמו למשל טווח גילאים, עיסוק, חתך סוציו-אקונומי ועוד. למשל:

  • מחקר השוק – בשלב זה בודקים האם קיים צורך בשוק למוצר או השירות שמשווקים, ומהו היקף התחרות בתחום. מחקר השוק מושפע רבות מאופיו של העסק וקהל היעד שלו, כיוון שנעשית השוואה מול מוצרים מתחרים, במטרה ליצור שיווק יעיל וממוקד אשר יבליט את הייחוד של המוצר הספציפי לעומת מוצרים דומים ויפנה במדויק אל קהל היעד המתאים.
  • תכנון אסטרטגיה שיווקית – לאחר שיש בידי צוות השיווק את כל הפרטים על המתחרים ועל קהל היעד, מתכננים כיצד להציג את המוצר או העסק ובאילו מדיות. אם למשל מדובר במוצר כמו חלב טרי, המיועד לחלק גדול מכלל האוכלוסייה, השיווק יותאם למכנה המשותף בין כל אותם אנשים. בפרסומות העוסקות במוצרים כאלה, ניתן לראות כי המפרסמים בוחרים להציג ערכים כמו משפחה או בית, שחשיבותם דומה בקרב הרוב המכריע של בני האדם.
  • שיווק באינטרנט – במקרים רבים, מחליטים על שיווק באינטרנט כחלק מקמפיין השיווק של העסק. חברות רבות מעסיקות אנשי שיווק באינטרנט, מנהלי מדיה חברתית או מקדמי אתרים, במטרה לבדוק כיצד לפנות אל קהל היעד הנכון ואיך למצוא אותו ברשת. ישנם עסקים שללא שיווק באינטרנט הם מאבדים מערכם, כמו למשל אתרי מכירה מקוונת. בנוסף, ישנם מותגים שקהל היעד שלהם נמצא באופן מובהק ברשתות החברתיות כמו למשל פייסבוק, ולכן השיווק שלהם באינטרנט צריך לקחת בחשבון את הרגלי הגלישה של הלקוחות, כאשר בוחרים האם להריץ קמפיין פרסום במנוע חיפוש, למשל או קמפיין פרסום ברשתות חברתיות.
  • מיצוב התדמית – קביעת תדמית העסק תלויה כמובן בתחום העיסוק שלו ובקהל שאליו הוא פונה. חברה העוסקת בניהול השקעות תרצה לטפח תדמית רצינית, בעוד שמארגן מסיבות יזדקק לתדמית צעירה וחצופה יותר. התדמית, הבאה לביטוי בלוגו, בפרסומות, באתר החברה ועוד, הינה חלק בלתי נפרד מן השיווק ותורמת רבות לשיווק מוצלח.
  • הקצאת תקציבים –  הכלל הוא על פי רוב: עסק קטן – תקציב קטן, עסק גדול – תקציב גדול. אולם כאשר מתכננים נכון את אסטרטגיית השיווק כך שהיא תתאים לאופי העסק, המוצר וקהל היעד, ניתן לחסוך באופן משמעותי בהוצאות הפרסום.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן