מימון להקמת עסקים – פקטורינג

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

הקמת עסק היא עניין מורכב, מאתגר וכמובן כזה שכלול בעלויות לא קטנות ברוב המקרים, שלב קריטי בחיי העסק ונושא המימון מקבל דגש משמעותי בתקופה בה ההוצאות גדולות וההכנסות, אם בכלל, נמוכות ואיטיות יחסית. עבור מצבים אלו ואחרים, פקטורינג מהווה שיטת מימון יעילה שיכולה לסייע ליזמים ובעלי עסקים חדשים בתחילת דרכם וגם בהמשכה. שימוש בפקטורינג כאמצעי מימון יכול לבוא לצד קבלת אשראי בנקאי רגיל, סיוע מימוני מקרנות מימון ממשלתיות או קרנות פילנתרופיות ושאר אפשרויות מימון.

לא עוד הלוואה

פקטורינג מהווה שיטת מימון נפרדת וייחודית בדרך פעולתה, לא מדובר על לקיחת עוד הלוואה מגורם אחר, מה גם שהבנקים המסחריים עצמם מציעים שירותי פקטורינג ללקוחותיהם העסקיים לצד מתן הלוואות מסוגים שונים – כך שמדובר על אפיק מימון שונה לחלוטין. בשיטת מימון זו אין החזרים חודשיים על קבלת המימון, אין צורך להעמיד ביטחונות או ערבים וחישובי העלות של המימון פשוטים יחסית.

כיצד משתמשים בפקטורינג כאמצעי מימון להקמת עסק

השיטה עובדת כך שעסק (לרוב עסקים קטנים ובינוניים, חברות) מעביר את החשבוניות הפתוחות שלו (חובות של לקוחות וכדומה) שצריכות להיות משולמות בתקופה הקרובה אל חברת פקטורינג מקצועית, העסק למעשה מוכר את החשבוניות/חובות לחברת המימון. הצעד הבא הוא קבלת כסף מזומן מחברת המימון בסכום שנע לרוב בטווח של 75%-90% מערך החשבוניות שהועברו.

כמובן שלשירות פקטורינג יש עלות וכמו כן יש את עניין תשלום החוב על ידי הלקוח המקורי לחברה שקיבלה את המימון והעברת יתר התשלום לחברה על ידי חברת המימון, נשמע מסובך? מיד נסביר.

כל נושא הגבייה עובר לאחריות חברת הפקטורינג כאשר החוב הופך להיות של הלקוח המקורי מולה ולא מול העסק שקיבל את המימון. מעבר לזה, עבור השימוש בכספי המימון בעל העסק משלם לחברת פקטורינג עמלה מסוימת וכן ריבית שמהווה את עלות השימוש בכסף. כאשר החייב משלם את החשבוניות או חשבונית רלבנטית, יתרת החוב מועברת לעסק שקיבל את המימון בניכוי של הריבית והעמלה – ובכך הסתיימה עסקת פקטורינג לגבי אותן חשבוניות ששולמו.

אם כך, פקטורינג מאפשר לבעל העסק לקבל מימון נוח, זמין ומהיר והוא אינו מבצע החזרים של הסכום מדי חודש או לאחר תקופה, אלא עם תשלום החשבוניות מקבל את יתרת התשלום וחברת פקטורינג פשוט מורידה מהסכום את העמלות והריבית. יתרה מכך, שימוש בשיטה של פקטורינג מבטיח לבעל העסק את התמורה עבור שירותים או מוצרים שסיפק, כי הוא מקבל מימון כמעט מלא מחברת המימון ואם החוב אינו משולם הגבייה ושאר הטיפולים הרלבנטיים הם באחריות חברת המימון.

נקודות חשובות לגבי פקטורינג כאמצעי מימון להקמת עסק

השיטה מספקת לעסקים בשלבי הקמת חברה חדשה תזרים מזומנים קבוע ויציב וגם ראש שקט למנהלים לגבי הבטחת התמורה והיבטי הגבייה של חובות. מן הסתם חברות פקטורינג לא מציעות את השירות בלי הגבלות וביצוע בדיקות מצידן להפחתת הסיכון, חברת המימון בודקת את תיק החייבים של העסק ותיכנס לעסקה רק אם רמת הסיכון מתאימה, נבדק תחום הפעילות העסקית של העסק ושל החייבים, מועד תשלום החשבוניות, סכומים וכדומה.

יתרונות של פקטורינג כמימון להקמת עסק

  • מימון זמין ויעיל בלי להשפיע על מסגרת אשראי או אובליגו של העסק.
  • הבטחת התמורה על אספקת מוצרים ושירותים.
  • העברת נושא הגבייה לגוף פיננסי מקצועי ומנוסה – מאפשר המשך פיתוח וראש שקט למנהלי העסק.
  • הלוואה לעסקים ללא דרישה לביטחונות או העמדת הון עצמי.
  • מימון ללא זכות החזרה – כל סיכוני האשראי והגבייה מועברים לחברת פקטורינג שבתורה מבטחת את האשראי בגוף נוסף.

עוד בנושא: מימון להקמת עסקים – הלוואה חוץ בנקאית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן