על מנת להצליח בשווק ובהשגת יעדים עסקיים כגון הגדלת מכירות או ביסוס של מותג או תוכן במודעות הציבורית חייבים לעשות שימוש חכם ברשת האינטרנט. לא די להקים אתר עסקי או דף נחיתה בכדי ללוות קמפיין כמו שצריך.
עוד דבר חשוב לדעת שיש להשתמש נכון בכל אחת מהפלטפורמות הללו בכדי להשיג את התוצאות הרצויות. יש מקרים שקמפיין יהיה יעיל במיוחד כאשר הוא יתבסס על פייסבוק. במקרים אחרים עדיף להתבסס יותר על האינסטגרם ולעיתים אפשר לבצע שילוב נכון של שני האפיקים הללו.
פייסבוק זה האינטרנט החדש
מספר עצום של משתמשים מתייחס כיום לפייסבוק כאלה רשת האינטרנט עצמה. עבורם, לא קיים יום שבו הם לא בודקים מה חדש ולא מעלים פוסט משלהם – לרבות הגיגים, תמונות, שיתופים וכדומה. אין ספק שגם אינסטגרם, רשת שיתוף התמונות מעלה את הפופולריות שלה בהדרגה, אבל עדיין – נדמה שלפייסבוק אין מתחרים.
מתי מתחילים דווקא באינסטגרם?
האינסטגרם היא כלי רשת עוצמתי לפרסום ושיתוף של תמונות ומדיות נוספות. כאשר מיקוד של ומיקוד של מטרות שיווקיות או תודעתיות מבוסס על תמונות רבות עוצמה – אפשר בהחלט להתבסס בעיקר על קמפיין באינסטגרם. כיום, לא מדובר עוד באפליקציה זניחה ולמעשה, מדובר בתוכן שהשתלב בתוך פייסבוק, אך עדיין ניתן לבדל את הקמפיינים השונים בהתאם לאפייוני הערוץ.
יש לציין שגם בפייסבוק ניתן לעשות שימוש באמצעים כאלה לפרסום ושיווק, אלא שבאינסטגרם יש יותר הערכה ליצירתיות, לרעיון מיוחד, למקוריות.
מעקב וגיוון
עבור אנשים ועסקים שמתעניינים בקמפיין שינוהל בפייסבוק יש כמה היבטים שבהחלט יתמכו בכיוון זה. פייסבוק כיום היא כלי עוצמתי ליצירת מודעות, פרסום ושיווק אולם יש לה גם הרבה כלים התומכים בקמפיינים. בפייסבוק קל מאוד לנהל מעקב אחת יעילות הקמפיין, אחר מתעניינים ועוקבים.
אמנם גם אינסטגרם התקדמה בתחום זה, אך עדיין פייסבוק מובילה. ברשת החברתית הוותיקה ניתן לשלב גם מגוון רחב של טכניקות לרבות שימוש בpower editor, פרסום לקהל יעד מותאם, פילוח קהל מטרה באופן מדויק ושימוש בפוסטים ממומנים ושיטות כגון “pay per click”. את הבחירה באיזה ערוץ לבחור יש לבסס על מטרת הקמפיין כפי שהוגדרה מראש. פייסבוק, ללא ספק, חשובה מאוד בכדי לנהל קמפיינים אינטרנטיים לאורך זמן, כאשר מעת לעת ניתן לשלב גם פתרונות נקודתיים. אינסטגרם מאפשר שימוש מדויק יותר ביצירתיות, יש בה הערכה מובנית לתמונות מיוחדות והיא בהחלט צפויה להמשיך ולהתפתח גם בתור פלטפורמה שיווקית. היא תתאים מאוד לעסקים ייחודים, לשיווק מותגים, ליצירת בידול טוב ביחס למתחרים.