חשמל סולארי – השקעה למטרת תשואה

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

שוב קיבלת את חשבון החשמל החודשי שלך, והופתעת לגלות שהתעריפים רק עלו. אין ספק שבמצב הנוכחי, מדובר בנטל כלכלי לא פשוט כלל. אתה שומע בחדשות דיווחים על עליית תעריפים עקב הדלדלות משאבים בעולם, פגיעות בקו אספקת הגז ממצרים ומה לא. היית שמח אם המצב היה שונה.

החדשות הטובות הן שבעתיד הנראה לעין, ייתכן מאד שחשבון החשמל יפסיק להוות נטל כלכלי כה כבד, ואולי אף יספק לך תשואה. כיצד? באמצעות חשמל סולארי, המופק על גג הבית שלך. נכון, מודבר בהוצאה ראשונית לא פשוטה כלל, אולם זוהי יזמות עסקית אשר תשתלם מאוד תוך שנים ספורות – מהו חשמל סולארי וכיצד ניתן להפוך אותו לעסק? מומחי solarcell נותנים לנו תשובות:

בקצרה: ייצור חשמל סולארי

חשמל סולארי הוא חשמל אשר מופק באמצעות אנרגיית השמש, ולכן אידיאלי למדינות חמות כמו ישראל. מערכות פוטו-וולטאיות מורכבות על גגות סולאריים או בתי מגורים, ממירות את קרינת השמש לאנרגיית חשמל באופן ישיר, ומסופקות למשק הבית או לגורמים אחרים.

באמצע שנות ה-2000, גרמניה הייתה חלוצת הדרך בתחום זה, כאשר החליטה כי אחוז גבוה מאד מהחשמל שבה יופק בדרך זו. אחריה באו מדינות מערביות רבות (ספרד, איטליה, ארצות הברית), אשר תלויות גם הן באנרגיה אשר הולכת ואוזלת מהעולם. בישראל, הוחלט ב-2009 על פרוייקט סולארי לאומי, שעתיד להימשך עשרות שנים.

כמה עולה הרכבת המערכת?

תנאי מזג האוויר היחודיים בישראל קובעים כי כל קילו וואט מותקן של פאנל סולארי יספק במשך שנה בין 1,600 ל-1,700 קוט"ש בשנה. אולם, על מנת שזה יקרה, נדרש קודם כל להרכיב את המערכת, תהליך אשר גורר הוצאה של עשרות אלפי שקלים.

מעבר למאות השקלים של ההתקנה ואלפי השקלים הנדרשים לצורך השגת האישורים הרלוונטיים, מחירה של המערכת עשוי לנוע בין כ-40,000 ש"ח עד לחצי מיליון שקלים- תלוי בגודלה של המערכת ויבכולת התפוקה שלה.

ומה באשר להכנסות?

ראינו שהתקנה של מערכת סולארית אינה זולה כלל, בכל אין ספק. האם משתלם להתקין מערכת כזו? לצורך זה יש להתבונן על התשואות אשר עשויות להיות מופקות בתהליך. מערכת סולארית של 4

מערכת KWP סטנדרטית צפוייה להניב רווח שנתי של כ-12,000 ש"ח ולהחזיר את ההשקעה תוך 4-8 שנים.

מערכת בינונית של KWP צפויה להכניס כ-50,000 ש"ח בשנה ולהחזיר את ההשקעה תוך 3-15 שנים.

המערכות הגדולות, המתאימות פחות ליזמים פרטיים, צפויות להשיב את ההשקעה תוך זמן דומה. במילים אחרות: כמעט בכל המקרים, ההשקעה מוכיחה את עצמה, ואף מעבר לכך.

כך מחושב הרווח

סכומים אלה הם סכמטיים בלבד, והם מבוססים על שני פרמטרים עיקריים. ראשית, מחושב הסכום אשר ייחסך בתשלום עבור חברת החשמל. חשבונות החשמל צפויים לרדת באופן דרסטי, דבר אשר מהווה פלוס לא מבוטל (בייחוד על רקע העובדה שהתעריפים רק גדלים ככל שהזמן עובר).

מעבר לכך, הרי שהתוכנית היא שבעתיד הקרוב חברת החשמל תרכוש את עודפי האנרגיה מהצרכן הפרטי. כך יתאפשר לו לא רק לצמצם את הוצאותיו החודשיות באופן לא מבוטל, אלא גם להניב רווח מסוים על ההשקעה שלו.

הצפי: כמות התגמולים תרד במשך השנים

יש לציין כי על פי מומחים לא מעטים, כמות תגמולים זו קטנה באופן יחסי לשאר מדינות העולם. בסוף שנת 2009 בישרו הנוגעים לעניין כי תעריפי רכישת החשמל אשר מיוצרים בדרך זו צפויים לרדת בשנים הקרובות מ-1.97 ש"ח לקוט"ש עד ל-1.61 ש"ח לקוט"ש.

ירידה זו צפויה למקם את ישראל בתחתית טבלת התמריצים, עם פער של עשרות אחוזים ממדינות כמו ארצות הברית, איטליה, קפריסין ובלגיה. כשמתבוננים על פוטנציאל הפקת האנרגיה הסולארית בארץ בעלת מזג אוויר נוח כמו שלנו, יש לקוות מאד שמצב זה ישתנה בקרוב.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן