האם להתגרש בגלל בגידה?

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

בגידה בין בני זוג היא פגיעה משמעותית באמון. מעשה הבגידה עצמו אינו ערכי ומרגע שמתגלה הוא יכול להוביל להשלכות רבות לגבי הקשר, בין היתר להוביל לגירושין.

שאלת הגירושין לאחר בגידה מעסיקה רבים. אין עליה תשובה חד משמעית והיא תלויה באופי הזוג וברצונו לשקם או להילחם על הקשר.

 

בגידה כעילה לגירושין

במסגרת בית הדין הרבני, בגידה בין בני זוג תהווה עילה לגירושין. זאת גם במקרים בהם הצד שבגד מתנגד לכך. לפיכך, במידה וגבר או אישה יטענו במסגרת תביעת הגירושין שלהם כי בני זוגם בגדו, יתקבל פסק דין לגירושין.

בגידה תוביל תמיד לשינוי והשפעה על היחסים הזוגיים, בעיקר משום תוספת של גורם נוסף ליחסים שצריכים להיות זוגיים. כל בגידה תשפיע בצורה שונה על העתיד ועל היחסים עצמם, ואף יש משמעות למין הבוגד בצורה שבה היא תשפיע.

לאחר גילויה של בגידה, יש לבחון את הרצון האמיתי של בני הזוג. התשובה לשאלה הזו תשפיע על הדרך בה ניגשים למשבר שנוצר, משום שרוב בני האדם מתקשים לעבור בשתיקה על בגידה של בן זוג.

 

סוגי הבגידות הקיימים

כאשר יש בגידה במערכת יחסים, מדובר במצב בו אחד מהצדדים בקשר מקיים יחסים זוגיים עם אחר מחוץ לקשר המוגדר. לכן, כדי שהמעשים הללו יחשבו כבגידה יש צורך בהסכמה של שני הצדדים כי הם נמצאים במערכת יחסים מחייבת.

בגידה פיסית – מדובר בבגידה בה מי מבני הזוג מקיים מפגשים מיניים על גווניהם עם מי שאינו חלק מהקשר המחייב. בגידה פיסית היא מנעד רחב, יכולה להיות נגיעות עם אופי מיני ואף קיום יחסי מין במלואם.

בגידה טהורה היא חסרת רגש, ואין בה מערכת יחסים טבעית. בבגידה זו אין אהבה או רצון לקיים חיים משותפים, וברוב המקרים הצד שבוגד אינו מעוניין בוויתור על הזוגיות הקיימת שלו. מדובר בהנאה רגעית בעקבות אותו מגע מיני.

בגידה רגשית – ברגע שבו הזוג מקיים מערכת יחסים נוספת בעלת אופי רגשי. היא יכולה להתקיים בעולם הווירטואלי במסגרת רשתות חברתיות או בחיים עצמם. לרוב, גברים לא ייחסו בגידה לסוג כזה של קשר, בעוד נשים נוטות להתייחס לזה כבגידה לכל דבר.

בגידה פיסית ורגשית – מדובר בבגידה שהפכה להיות חלק מהשגרה. בגידה זו תכיל רגשות, תשפיע על שגרת החיים ויש בה מגע מיני אסור. ברוב המקרים לאחר התגלות של בגידה באופי זה, יהיה קשה להחזיר את הגלגל לאחור ולשמור על הקשר המקורי.

 

גירושין דרך הרבנות או דרך הבית משפט לענייני משפחה?

במידה והחלטתם להתגרש לאחר גילוי הבגידה פעלו בחוכמה. למרות הקושי הנפשי שכרוך בגילוי הבגידה, אל תמהרו לספר לבן הזוג שגיליתם את דבר בגידתו. דאגו לאסוף ראיות חותכות שמעידות על כך, להן תהיה משמעות משפטית עתידית בהליך הגירושין.

כמו כן, מסביר עורך דין אלי לוטן כי מעבר להתגבשות הרצון להתגרש, התייעצו עם עורך דין מראש כדי להבין באיזו ערכאה נכון יהיה לנהל את הליך הגירושין. יחסו של בית דין רבני כאשר מדובר בבגידה הוא שונה מהיחס של בית משפט לענייני משפחה.

 

איך ניתן לתקן קשר לאחר בגידה?

בגידה במערכת יחסים היא פגיעה באמונו של אדם, אותו קשה מאוד לתקן. לכן, לאחר הבגידה האמון ההדדי יהווה גורם משמעותי ביכולת שיקום בקשר ותלוי ברצונם של בני הזוג. בדרך כלל, יהיה הצד הבוגד זה שיצטרך להוכיח את עצמו.

  1. ליווי מקצועי – מדובר בהחלטה הנכונה ביותר עבור בני זוג שמעוניינים לשקם את הקשר. אנשי מקצוע ידעו לתת את הכלים המקצועיים, והרגשיים הנכונים לצליחת המשבר.
  2. השפעות על הסביבה הקרובה – זוגות רבים שנפגעו מבגידה של בני הזוג יחליטו לא להתגרש כדי לשמור על התא המשפחתי. המחיר הרגשי שדרוש מהנבגד הוא גבוה מאוד, אך לעיתים הצורך להגן על הילדים גובר על הרצון להתגרש.
  3. בקשו סליחה – למרות הקושי להאמין שהצד שנפגע יסלח לכם, השגת סליחתו היא הכרחית. משקל הסליחה קריטי הן עבור קיום הליך גירושין איכותי ויעיל, אבל במיוחד עבור היכולת לנסות לתקן את הזוגיות.

 

האם לתקן כלי שבור?

ההחלטה להתרגש לאחר בגידה היא טבעית. האם מדובר בהחלטה הנכונה או לא, זה תלוי בזוג שחווה את המשבר. ישנן זוגות שזוהי ההחלטה הטובה עבורם, וישנם זוגות שיצליחו לעשות תהליך משמעותי שיחזיר אותם למסלול.

הליך הגירושין והליך שיקום הזוגיות הם ארוכים, כוללים עליות ומורדות, ודורשים מאמץ ושיתוף פעולה. התוצאה אינה מובטחת במקרה בו מנסים לשמר את הזוגיות, אך יש מקרים ששווה להילחם על התא המשפחתי בכל מחיר לפני שמחליטים לפרקו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן