למה צריך תוכנית עסקית

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

למה צריך תוכנית עסקיתכדי לדעת למה צריך תוכנית עסקית אנחנו צריכים להבין מהי תוכנית עסקית, איך כותבים תוכנית עסקית, למה היא משמשת והאם אתם צריכים תוכנית עסקית. תוכנית עסקית הוא מונח שחוזר על עצמו בעולם העסקים, בין אם אתם נמצאים בעסק פרטי בהקמה ובין אם אתם חברת סטארט-אפ עצומה. הנושא של תוכנית עסקית מתחדש בכל פעם וחברות מקצועיות אף בונות תוכנית עסקית כל שנה מחדש. 

מהי תוכנית עסקית?

לפני שנסביר למה צריך תוכנית עסקית, קודם נבין מהי תוכנית עסקית. תוכנית עסקית היא מסמך אשר מגדיר את כל המטרות של החברה ואיך היא מתכננת להשיג את המטרה. תוכנית עסקית כוללת מפת דרכים בהתאם לכל הנקודות בעסק, נקודות שיווקיות, פיננסיות ותפעוליות. כל חברה היום מבוססת על תוכנית עסקית, בין אם מדובר על חברת סטארט-אפ צעירה ובין אם מדובר על חנות נעליים. התוכנית העסקית היא מסמך חשוב לקהלים פנימיים וחיצוניים של החברה, היא משמשת למשיכת משקיעים, היא יכולה לשמש מפת דרכים לצוות הנהלה, יעדים אסטרטגיים ושמירה על יעדים שנקבעו מראש. 

האם אתם צריכים תוכנית עסקית?

התשובה היא כן. תוכנית עסקית היא פריט חובה לכל עסק חדש, עסק קיים ועסק במשבר – גדול או קטן. תוכנית עסקית היא המתווה המרכזי של הצלחת העסק, באופן אידיאלי התוכנית נבדקת ומתעדכנת בכל תקופה כדי לבחון האם עמדנו ביעדים, הצבת יעדים חדשים ושינוי אסטרטגיה. האידיאל הוא לבנות תוכנית עסקית עוד לפני שלבי הקמת העסק, ככה באמת יוכל המלווה המקצועי לגעת בכל הפרמטרים החשובים כמו מיקום העסק, חקר קהל יעד, עיצוב פנים וחוץ, הוצאות אל מול הכנסות, משקיעים וכן הלאה. 

המחשבה בעבר הייתה שרק בעל עסק שנמצא במשבר צריך תוכנית. אבל נוכחנו לראות במיוחד לאחר תקופת הקורונה כמה קריטית היא תוכנית עסקית. התוכנית חייבת להיות דינמית והיא מעניקה לנו את הכלים להתמודד גם עם משברים כמו נגיף הקורונה. התוכנית מאפשרת לנו תמיד לשמור על העסק מכל גווניו ולדעת איך להתנהל מול כל משבר שמגיע אלינו. 

במה תוכנית עסקית עוזרת לנו?

  1. מיקוד – התוכנית עוזרת לנו להיות תמיד ממוקדים. אפשר לדמות תוכנית עסקית כמו לתוכנת WAZE שמראה לנו מתי נגיע ליד ואיפה אנחנו נמצאים עכשיו. תוכנית עסקית טובה מנחה את בעל העסק בכל שלב, החל מהקמה ועד לניהול. 
  2. הגדרות – התוכנית מראה לנו הגדרות מראש של כל השלבים בתהליך. בדרך הזאת אנחנו יכולים להבין שהתוצאות לא קורות לאחר שבוע וגם לא אחרי חודשיים. התוצאות מגיעות בחתיכות קטנות כאשר המטרה הראשית יכולה להיות במרחק של שנה ואילך. לכן, מלווה עסקי מצוין יחלק את ההגדרות למיני תוכניות.
  3. כלים ניהוליים – התוכנית היא לא תוכנית חד פעמית, אלא תוכנית בה תשתמשו בכל פעם שתרצו להתקדם ולצמוח בכל תחום בחיים שלכם. במהלך הליווי העסקי ולפי התוכנית העסקית אנו מקבלים כלים ניהוליים שאמנם בתחילת הדרך יהיה קשה לנו ליישם אותם, אבל בסופו של דבר המטרה היא לרכוש את אותם כלים ולדעת איך לעבוד איתם מול כל מקרה בעסק. תוכנית עסקית נותנת לכם את הדרך לקבל את ההחלטות הנכונות. 
  4. גיוס כספים – אחת הסיבות של למה צריך תוכנית עסקית היא גיוס כספים. עסק שרוצה להתפתח, חברת סטארט-אפ שרוצה שישקיעו בה וכד', כל אלו צריכים תוכנית עסקית ממוקדת שהיא עבור המשקיעים/הבנקים ולא עבורם בהכרח. התוכנית העסקית צריכה לשקף את צמיחת העסק, מתחרים, קהל יעד, החזר השקעה ועוד פרמטרים נוספים שיגרמו למשקיעים לרצות להשקיע בכם. 

איך כותבים תוכנית עסקית?

יש עשרות דרכים שונות לכתוב תוכנית עסקית ולמעשה, אין דרך אחת נכונה. ישנם פורמטים שונים של כתיבת תוכנית עסקית ועליכם לבחור בפורמט הנכון ביותר למה שאתם מצפים מהתוכנית העסקית. לרוב נחלק את התוכנית העסקית לשתי קטגוריות: גרסה מסורתית וגרסה רזה. הגרסה המסורתית כוללת מעבר על כל השלבים ואילו הגרסה הרזה היא כביכול יותר מודרנית ונוגעת רק בנקודות החשובות. גרסה מסורתית לרוב "תסגור לכם את כל הפינות" והיא תתאים גם להשקעות, גם לעסק בהקמת והצבת יעדים.

כמה עולה לבנות תוכנית עסקית?

אחרי שהבנו למה צריך תוכנית עסקית, האם זאת באמת הוצאה של עסק יכול לעמוד בה? נתחיל, בניית תוכנית עסקית היא חובה בעניינו ובעיני מומחים רבים. יש לא מעט עסקים שדורכים את הצעד הראשון שלהם בעולם העסקים ללא שום תוכנית עסקית או מעורבות מקצועית והתוצאות בהתאם. לרוב אותם אנשים יחזרו לקבל ליווי עסקי כבר שהעסק נמצא במשבר ואז התוכנית העסקית מתייקרת מכיוון שהיא כוללת ליווי מקצועי ונפרשת למשך חודשים ארוכים. 

המחיר של בניית תוכנית עסקית מתחלק בצורה הבאה:

עסקים קטנים בהקמה/קיימים 2,500-5,500 ש"ח
עסקים בינוניים 5,500-10,000 ש"ח
עסקים גדולים  10,000-20,000 ש"ח

אלו הן הקטגוריות המרכזיות של מחירי עסקים לפי גודלם. גם כאן יש משתנים רבים שאי אפשר למקד מכיוון שהם משתנים בין עסק לעסק. כדי לבחון את המחיר אותו תשלמו על תוכנית עסקית בעל המקצוע צריך להגיע אליכם ולבחון את כל הפרמטרים השונים בעסק, החל מתפקוד מנהלים ועד לדוחות פיננסיים. רק לאחר שיש בידו את כל המידע והוא יושב עם מנהל המקום ויש הגדרת מטרות ברורה – רק אז יוכל בעל המקצוע לתת מחיר. שימו לב, המחיר עבר עסקים גדולים לרוב ייקבע לפי שעה ולא לפי פרויקט בדומה לעסקים קטנים עד בינוניים. גם כאן המחירים משתנים ולכן כתבנו מחיר משוער לפרויקט. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

למה צריך תוכנית עסקית

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן