מה תפקידו של בודק שכר

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

בין אם אתם מעסיקים עובדים בצורה ישירה ובין אם אתם שוכרים עובדי ניקיון, שמירה או הסעדה חיצוניים, הרי שאתם חשופים לסנקציות על הפרת תנאי העבודה שלהם על ידכם או על ידי הקבלן.  אם אתם תוהים כיצד תוכלו להתגונן בצורה הטובה ביותר, הרי שבאמצעות בודק שכר אשר יבצע בדיקות תקופתיות רלוונטיות.

בודק שכר- מיהו ומדוע יש צורך בו?

בודק שכר מוסמך הוא איש מקצוע אשר עורך בדיקות תקופתיות הנוגעות לתשלום תנאי השכר של עובדים ובכלל זה עובדי קבלן בתחומי השמירה, ההסעדה והניקיון אשר פועלים בעסק אך אינם מועסקים במישרין על ידי בעל העסק. בודק שכר למעשה מבצע בדיקות תקופתיות של תשלומי השכר, ההפרשות הפנסיוניות ועוד ומפקח על הפעולות של חשבי השכר. בדרך זה יכול הבודק למנוע טעויות מיותרות וכך לחסוך עוגמת נפש וסנקציות למעסיק. כמו כן בודק שכר הוא איש המקצוע שיש לפנות אליו טרם מבצעת ביקורת של משרד הכלכלה והתעשייה וגם אחרי ביקורת מעין זאת. בעבודה נכונה ניתן לזהות ליקויים וכן הפרות טרם הביקורת במהלכה יזוהו הפרות שונות. חשוב מאוד לפעול בצורה מהירה לצורך טיפול בבעיה. בודק שכר מסייע לכל מעסיק לשלם לעובד את מלוא הזכויות אשר מגיעות לו וכן למזער את הסיכוי לתביעה או לפעולות אכיפה מצד משרד הכלכלה והתעשייה.

החוק להגברת האכיפה של דיני עבודה

בשנת 2012 נכנס לתוקף החוק להגברת האכיפה של דיני עבודה התשע"ב 2011. מטרתו של החוק המדובר היא לשפר ולייעל את האכיפה כנגד מעסיקים אשר מפירים את חוקי העבודה שלהם זכאים העובדים המועסקים על ידם או עובדי הקבלן אשר ממנו מקבלים שירותים. עיקרי החור הינם תאגידים בכלל ותאגידים המתקשרים עם קבלנים להעסקת עובדים בתחומי: אבטחה, שמירה, ניקיון והסעדה אשר חשופים לתביעות משפטיות ועיצומים כספיים בגין הפרת חוקי עבודה שונים. מאחר והאחראיות על תנאי ההעסקה של עובד הקבלן מוטלת הן על הנהלת חברת הקבלן והן על מזמין השירות.

האם חייב שיהיה בודק שכר אם יש כבר חשב שכר?

ישנם עסקים וחברות המעסיקים חשב שכר ותוהים האם יש צורך בנוסף גם בשירותיו של בודק שכר. ובכן, חשוב מאוד לדעת כי אף איש מקצוע איננו נקי מטעויות ועל כן על אף שיש חשב שכר, יש צוררך במנגנון פיקוח תקופתי. בודק שכר מוסמך מהווה את המנגנון הזה. הוא מבצע בדיקות תקופתיות של תשלומי השכר, ההפרשות הפנסיוניות ועוד, הוא מפקח על הפעולות של חשבי השכר. בדרך זו יכול הבודק למנוע טעויות מיותרות וכן לחסוך עוגמת נפש וסנקציות למעסיק.

מה תעשו אם נמצאו ליקויים בביקורת של משרד העבודה?

אם נמצאו הפרות בדיני עבודה הרי שהדרישה הראשונה של משרד העבודה תדרוש מהמעסיק היא להתקשר מול בודק שכר מוסמך. התפקיד של בודק שכר מוסמך במקרה הזה יהי לערוך ביקורת נוספת אשר מפרטת רשימה של ליקויים ותיקונים שונים לרבות תיקונים רטרואקטיביים שביצע המעסיק וכן תיקונים עתידיים שעל המעסיק לבצע. לאחר מכן בודק השכר יגיש אישור בודק שכר אשר יראה שההפרות שהיו במידה ואכן היו תוקנו מצד המעסיק. במידה ונקבע עיצום כספי או התראה מנהלית, בודק שכר יסייע למעסיק להגיש בקשה רשמית להפחתת העיצום או לביטול ההתראה. חשוב לציין כי גם רואי חשבון וגם עורכי דין מתוקף התפקיד וההסמכה שלהם לא רשאים לבצע את הבדיקה המדוברת אלא רק בודק שכר אשר הוסמך לכך.

אין ספק כי בודק שכר יבצע בצורה הטובה ביותר עבור העסק או החברה בדיקת שכר תקופתית וזאת בהתאם לתקנות ולהגברת האכיפה של דיני העבודה, הוא יערוך בדיקות מדגמיות, יפיק דוח בדיקה מפורט שמהווה אישור בדיקה על פי התקנות, יסקור את הסכמים מול קבלני כוח אדם ויתאים אותם לדרישות של החוק, יבחן את האמצעים בהם נוקטת החברה לצורך מניעת פגיעה בזכויות של עובדי הקבלן, יבצע בדירת שכר מורחבת וזאת בכדי לספק למנהלים של הארגון מידע על מידת הציות של הארגון לחוקי העבודה לכלל המועסקים ועוד ועל כן, חשוב ביותר שלא להקל ראש בבחירת בודק שכר ולבחור את איש המקצוע המנוסה והטוב ביותר בתחום.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן