קרנות מימון פרטיות

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

תחום האשראי הוא נושא מורכב מאוד ושכמעט כל בעל עסק או יזם מכיר מקרוב, כמעט בכל המקרים של הקמת עסק חדש או רצון לפתח עסק קיים יש צורך לקבל סיוע במימון הפעילות מגוף כזה או אחר. הבנקים המסחריים מהווים את המלווים הגדולים ביותר במשק הכלכלי אך יש יזמים ובעלי עסקים רבים שנתקלים בקשיים לקבל מימון מהבנקים וגופי מימון סטנדרטיים מסיבות שונות שיכולות לנוע ממחסור בביטחונות מספקים ועד תכנית עסקית שלא מתאימה לפרופיל הסיכון של הבנק – לשם כך ובגלל סיבות אחרות קיימות קרנות מימון פרטיות שמציעות סיוע בתנאים אטרקטיביים.

ניתן לחלק את קרנות המימון לשלוש קבוצות: קרנות מימון פרטיות, קרנות מימון ממשלתיות וקרנות מימון פילנתרופיות. קרנות מימון פרטיות הן גופים שמעניקים סיוע במימון פעילויות עסקיות והם פועלות לצד קרנות מימון ממשלתיות שונות שמפעילה ממשלת ישראל לטובת עסקים במגוון תחומים ורמות פעילות.

קרנות מימון פרטיות – בעיקר קרנות פילנתרופיות

על פי רוב, קרנות מימון פרטיות הן למעשה קרנות פילנתרופיות שמתבססות על תרומות של המייסדים שלהם או של מספר רב של תורמים על מנת לספק תנאי מימון נוחים ויעילים לגורמים עסקיים. קרנות פרטיות אלו מהוות חלק משמעותי מהסיוע שמקבלים יזמים ובעלי עסקים בישראל ובהחלט יש עסקים רבים שמצליחים וקיימים כיום רק בזכות התמיכה והסיוע שקיבלו מקרן כזו או אחרת. גופים אלו הם כמובן ללא מטרות רווח וברוב המקרים בפעילות נועדה לחזק את הכלכלה בישראל או אוכלוסיות ספציפיות בחברה הישראלית, קרנות מימון פרטיות פילנתרופיות מקבלות את הכספים שלהן מתרומות בעיקר של יהודים אמידים בחו"ל והם אינן מקבלות סיוע ממשלתי כלשהו.

קרנות קורת – קרן הסיוע והמימון הפרטית המרכזית בישראל

מדובר על שילוב של כמה קרנות תחת "מותג" אחד שנוסד בשנת 1994, הקרנות מתבססות על תרומות והן מעבירות את התרומות ישירות לפרויקטים ספציפיים במגזר הפרטי על פני תרומה למדינה עצמה כך שהיא תחלק את הכספים. הקרן מציעה מגוון רחב של קרנות קטנות יותר שמעניקות סיוע ספציפי לאזורים בארץ (נגב וגליל למשל), לאוכלוסיות ספציפיות (נשים בדואיות בנגב למשל), הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בשלבי הקמה או פיתוח עסקי, הלוואות מיקרו-אשראי לעסקים זעירים ועוד.

קרנות קורת העניקו כ-10,000 הלוואות בהיקפים של מעל מיליארד ש"ח. פעילותה של הקרן לרוב לא כוללת מתן כספים ישירים שלה אלא היא מעמידה ביטחונות לבנקים השונים וכך מאפשרת להם לספק הלוואות בתנאים נוחים לבעלי עסקים קטנים.

קרן שמש לעידוד יזמים צעירים

קרן פרטית שמציעה סיוע ליזמים צעירים בגילאי 20-35, קרן שמש היא גם קרן מרכזית ובעלת רמת פעילות גבוה בישראל והיא מציעה ליזמים צעירים שרוצים להקים עסק חדש לקבל הלוואה של עד 90,000 ש"ח ובנוסף לקבל ליווי אישי של מדריך מעולם העסקים ושירותי ייעוץ עסקי. למעשה פעילות הקרן שמה יותר דגש על ההיבטים של הליווי והייעוץ העסקי שמקבלים היזמים על פני לקיחת ההלוואה, זאת מסיבות נכונות שעסק שידע להתנהל נכון ישרוד לאורך זמן, ישגשג ויתרון לכלכלה וגם יצליח להחזיר את ההלוואה. גם קרן שמש פועלת מבחינת מימון בכל שהיא מעניקה ערבויות לקבלת ההלוואות מהבנקים השותפים לתכנית וסבסוד הריבית כך שתהיה נוחה ליזמים ובעלי העסקים.

קרן נתן ליזמים חדשים

קרן שהוקמה ב-2008 ע"י אנשי העסקים נייטי קירש וקובי אבן-עזרא, הקרן מציעה הלוואות של עד 100,000 ש"ח ליזמים חדשים להקמת עסק, בהתאם להגדרות ואישור וועדת האשראי של הקרן. החזר ההלוואה לקרן נתן נקבע באופן פרטני ובהתאם לתזרים המזומנים של העסק.

האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית

עמותה ללא כוונות רווח שאינה מוגדרת קרן אך מציעה סיוע משמעותי ואיכותי לבעלי עסקים ויזמים חדשים. הקרן מציעה הלוואות של עד 70,000 ש"ח לאלו שעונים על תנאי והגדרות האגודה כאשר החזר ההלוואה הוא ללא ריבית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן