קרנות מימון פילנתרופיות

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

התחום של מימון לעסקים קטנים ובינוניים בישראל הוא יחסית נרחב ולמרות כל הקשיים שעומדים בפני יזמים מתחילים ובעלי עסקים בפיתוח הם יכולים לנצל משאבים רבים מבחינת קבלת מימון בתנאים נוחים וכן בקבלת סיוע עסקי שאינו כספי באופן ישיר כמו ליווי וייעוץ עסקי. בתחום זה ניתן לעשות חלוקה למימון בנקאי וחוץ בנקאי פיננסי רגיל שאותו יזמים רבים מתקשים לקבל בתחילת דרכם, מימון ממשלתי באמצעות קרנות מימון ממשלתיות שונות וקבלת סיוע מהמגזר השלישי – קרנות מימון פילנתרופיות למיניהן המציעות פתרונות מימון וסיוע לעסקים רבים.

מעבר לשלוש אפשרויות מרכזיות אלא של מימון וסיוע ניתן למנות גם קבלת מימון מקרנות פרטיות אחרות שנועדות למטרת השקעה בעסקים וחברות, למשל שיתופי פעולה של ארגונים התנדבותיים עם גופים עסקיים, אך עבור רוב העסקים הקטנים והבינוניים פתרונות אלו אינם רלבנטיים.

מהות פעולתן של קרנות מימון פילנתרופיות

אותן קרנות מימון מהמגזר השלישי הן באופן טבעי ארגונים ללא כוונת רווח אשר מתבססים על בסי תרומות בלבד, הקרנות אינן מקבלות סיוע מהממשלה. קרנות מימון פילנתרופיות ברוב המקרים הוקמו על ידי עמותות או על ידי בעלי הון עצמם וכל הכנסתם והכספים שהן מעניקות לעסקים הם על בסיס תרומות של המייסדים או תורמים אמידים אחרים, בעיקר מחו"ל.

חלק מהחברות מציעות סיוע בצורת מימון ישיר שניתן מכספי הקרן וחלק מציעות לקבל סיוע בערבות הקרן שבו הקרן מסדירה את נושא העירבונות והביטחונות מול בנקים מסחריים כך שהיזמים ובעלי העסקים לא נדרשים לביטחונות או הון עצמי שאינם אפשריים עבורם. נסקור כמה מהקרנות הפילנתרופיות המרכזיות הפעילות בישראל.

קרנות קורת

מבין שלל קרנות מימון פילנתרופיות שפעילות בישראל, קורת מהוות את הגורם המרכזי בתחום. מדובר על שילוב של כמה קרנות שונות שנוסד ב-1994 ומאז סיפק מעל 10,000 הלוואות בערך כולל של מעל מיליארד ש"ח. קרנות קורת מציעות בעיקר הלוואות בערבות הקרן כאשר הכסף עצמו מתקבל מבנקים המשתתפים בפרויקטים. קורת מציעים סיוע במימון לעסקים קטנים ובינוניים בשלבי הקמה או פיתוח עסקי, לעסקים בקרב אוכלוסיות מוחלשות כמו בדואים בנגב, עולים מאתיופיה וכדומה, קרנות לפיתוח הפריפריה ועוד.

קרנות צפונה ודרומה לעסקים

שילוב של שתי קרנות מימון פילנתרופיות אשר פעילות בעיקר במגזרי התעשייה המסורתית ועבור עסקים קטנים ובינוניים במגזר זה. הקרנות הן מיסודו של איש העסקים איתן וורטהיימר (בנו של מייסד ישקר סטף ורטהיימר ומנכ"ל החברה כיום) ורוב פעילות הקרנות מתבססת על תרומות שלו ושל גורמים עסקיים אחרים. שתי קרנות מימון פילנתרופיות אלו החלו בתור קרן צפונה לעסקים שהעניקה תנאי מימון נוחים לעסקים בצפון ובשנת 2009 התחילה לפעול קרן דרומה לעסקים שמיועדת באופן טבעי לאזור הדרום. הקרנות פועלות עם בנק מזרחי-טפחות ומציעות למפעלים תעשייתיים עם מחזור של מעל 2 מיליון ש"ח בשנה מימון של 350,000-2,000,000 ש"ח לחמש שנים, עם 6 חודשי גרייס ובריבית פריים + 0.5% בלבד – כולל 40% העמדת ביטחונות של העסק ותוספת ערבות אישית של הבעלים בשיעור של 50%.

קרנות הסוכנות היהודית

הסוכנות מפעילה כמה קרנות מימון פילנתרופיות שמתבססות על תרומות, בעיקר מארה"ב, הקרנות הן על בסיס תרומות של קהילות ספציפיות בארה"ב ו/או סיוע לאזורים גיאוגרפיים ספציפיים בישראל. דוגמאות של קרנות מימון פילנתרופיות מטעם הסוכנות הן:

  • קרן דטרויט לפיתוח: הקמה ופיתוח של עסקים בעמק יזרעאל, מגדל העמק ונצרת עילית, הלוואות של עד 200,000 ש"ח בתנאים נוחים.
  • קרן מיאמי לפיתוח אור עקיבא: ספציפי לאור עקיבא, דומה לקרן דטרויט.
  • קרן ניו יורק ליזמות בירושלים: ליזמים מאזור ירושלים, בתנאים דומים לשתי הקרנות הראשונות ועד סכום של 350,000 ש"ח
  • קרן פיטסבורג לגליל: לאזור כרמיאל ומשגב, מימון של עד 300,000 ש"ח.
  • קרן קהילת ניו-יורק לישראל: לעולים חדשים עד 200,000 ש"ח.
  • קרן נס: לאזור הנגב עד 300,000 ש"ח.

מעבר לכך ישנן קרנות מימון פילנתרופיות כגון קרן שמש, קרן נתן, קרן בוסטון-חיפה, קרן בולטימור, קרן הגליל, האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית, ברכה בעסקים לחרדים ועוד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן