מי אתה אילן בן דב? – קווים לאישיותו

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

מי אתה אילן בן דבמיהו באמת אילן בן דב? איש העסקים משלב כמה צדדים באישיותו הרב גונית, מצד אחד איש עסקים מצליח אשר צמח מלמטה ומשלב יזמות עם תורות בודהיסטיות ומצד שני איל תקשורת אשר חי חיי מותרות. לזה מצטרפת עננה כבדה המרחפת מעל פועלו והיא העובדה כי עתיד כספי המשקיעים שלו בסכנה.

דמות מורכבת

אילן בן דב הוא דמות מורכבת ומוכרת על רקע תקופה של חוסר איזון כלכלי ומחאות חברתיות סוערות. בן דב נולד וגדל בשכונת יד אליהו, הוא נחשב כאדם אשר צמח מלמטה והתחיל את דרכו כאשר פתח דוכן סברס והצליח לרכוש לעצמו אופניים. עם השנים התפתחו מספר יוזמות שלו ובמקביל הגיעו גם הרווחים אשר הפכו אותו כבר בגיל צעיר למפרנס הראשי של משפחתו, בשיא הצלחתו התחבר אילן לפן הרוחני השקיע מזמנו בלימודי בודהיזם.

רכישות ענק במינוף גבוה

עסקאות ענק אשר הפכו אותו לאיש עסקים מצליח היו רכישת חברת טאו וחברת פרטנר אותן ביצע בזכות מינוף גבוה אשר כוסה באמצעות הלוואות וכספי משקיעים. לאחר המשבר הכלכלי, חווה בן דב קשיים כאשר רווחי חברת טאו נעלמו כלא היו והוא בחור להחזיר את ההלוואות לבנק לאומי במקום למשקיעים אשר חוו פאניקה וחרדה לכספיהם, במקביל פעל בן דב בהקמת אחוזת ענק בכפר שמריהו שם עבר להתגורר עם משפחתו.

הסתירה הזו גרמה בקרב המשקיעים לזעם רב אך מן הצד השני זכה אילן לתמיכה והגנה מצד מקורביו אשר טענו כי מדובר באדם ישר אשר יעמוד בהבטחותיו וחובותיו כלפי המשקיעים. בן דב עצמו אשר עמד בפני ערבוב בין שני העולמות המנוגדים המייצגים אותו התבטא כי הוא משתדל לשמור גם בעולם החומרי על ערכי ניקיון, נתינה ויושרה.

"ידע ליפול על רגליו"

בדומה לבעלי הון אחרים בעולם התקשורת, בנה בן דב את האימפריה שלו תוך התנהלות מונופוליסטית הנמנעת מכל תחרות, אולם משנאלץ להתמודד עם קשיים כלכליים, הבין את הסיטואציה והצליח לצאת מהמשחק בטרם קרס תוך שהוא עדיין עומד על רגליו.

בשנים האחרונות אנו עדים לעוד ועוד נפילות של טייקונים ובן דב הוא היחיד אשר נפל על רגליו, הוא אמנם לא עמד בחובותיו כלפי הציבור ואיבד את השליטה על חברת ענק, אך החופש האישי שלו נשמר בזכות היכולת שלו לנתב את עצמו מחוץ לאימת הרשות לניירות ערך ומאשמה פלילית. הוא אף הצליח להישאר עשיר, עשיר מאוד.

חברה של איש אחד

בן דב בנה את עצמו בעשר אצבעות תוך הפגנה של חוכמה עסקית, אומץ וגם מזל. בסוף שנות ה-90 הוא זיהה את עליית ענקית הסלולר סמסונג והצליח לשכנע את בעלי החברה הקוראנים להעניק לו זיכיון בלעדי לייבוא מכשירי החברה תוך שהוא הופך לספק העיקרי של בתחום הסלולר ולמתחרה של בעלי חברת נוקיה אשר שלט עד אז בשוק בבלעדיות, אלוביץ'.

בן דב פעל כחברה של איש אחד ללא היררכיה ניהולית, הוא שימש כאיש השיווק, התפעול והפיננסים גם יחד וחברת סאני אשר בנה הפיקה רווחי עתק ובנתה לו את עושרו. אופי הניהול של בן דב הוביל לקריסת החברה אך אפשר לו לשרוד ולא להתרסק בדומה לטייקונים אחרים.

בן דב היום – מכירת פרטנר והשקעות בנדל"ן

שוק הסלולר עבר מהפכה אשר גרמה בן דב למכור את השליטה שלו בחברת פרטנר, חיים סבן חילץ אותו מהתסבוכת ושילם 80 מיליון דולר עבור מניות החברה. בן דב יצא מהעסקה בהפסדים כבדים וכך גם בעלי המניות ובעלי האג"ח. כיום מתבסס הונו של בן דב על כספים אשר נמשכו מהחברות הציבוריות אשר היו בבעלותו במהלך השנים ומוערך בשווי של למעלה ממאה מיליון שקל אותם משקיע בן דב בעיקר בנדל"ן.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

פתרונות סליקה חדשניים

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן