ייעוץ עסקי ליזמים

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי ליזמיםיזמים הם אנשי רעיונות וחזון. היזמים רואים הזדמנויות עסקיות שונות שרבים מאיתנו לא חושבים עליהן בכלל. אך יש לקחת בחשבון שצריך לדעת כיצד לקחת רעיון ולהביא אותו לידי ביצוע נכון. כאן נכנס ייעוץ עסקי ליזמים. במסגרת הייעוץ העסקי, היועץ יכווין את היזם בלקיחת רעיון והבאתו לידי ביצוע בפועל. 

 

מהו ייעוץ עסקי ליזמים?

יזמים הם אנשי רעיונות וחזון. היזמים רואים בעיני רוחם את הפוטנציאל מרעיון מסוים וכיצד ניתן להביא אותו לידי ביטוי. עם זאת, לא תמיד היזם יודע כיצד לבצע זאת בפועל. ייעוץ עסקי ליזמים מיועד במטרה להבין מה נדרש על מנת לקחת רעיון ולהביא אותו לידי ביצוע בפועל. במסגרת ייעוץ עסקי ליזמים, היועץ העסקי יאבחן את הרעיון של היזם ומה נדרש על מנת לדחוף את התהליך קדימה. לדוגמא, פעמים רבות היזם יצטרך להשיג מימון ראשוני על מנת לקדם את הרעיון שלו. לשם כך יהיה עליו לגייס משקיעים שיעניקו מימון ראשוני. ייעוץ עסקי ליזמים הוא תהליך דינמי וארוך שמצריך מקצועיות רבה וידע רב בנוגע להקמת עסקים ולניהול שלהם. 

ההבדל בין רעיון לבין ביצוע

יזמים הם אנשים יצירתיים עם רעיונות שאפתניים וחזון מבריק. פעמים רבות עם מתעסקים ברעיון ובפוטנציאל הטמון בו אך לא מסתכלים על הצד המעשי הכרוך בכך. על מנת שעסק יצליח צריך לבחון אותו מבחינה מעשית. לשם כך יש לקחת בחשבון פרמטרים כמו האם למוצר יש כדאיות כלכלית, האם יהיה לו ביקוש, מה עלות הייצור שלו, כיצד יש לתמחר אותו, מי קהל היעד של המוצר, הוצאות צפויות ועוד פרמטרים רבים. לא תמיד היזמים יודעים כיצד לבחון את הפרמטרים הללו וכיצד להבין מה חשוב יותר. לכן, על ידי ייעוץ עסקי ליזמים, היועץ העסקי יכול לעזור ליזם לבחון את הפרמטרים הללו, לעשות את הבדיקות הנדרשות באופן מעמיק, להבין מה חשוב יותר ומה פחות ולהחליט האם להוציא את הרעיון לפועל או שהוא עלול לקרוס עוד לפני שיגיע לשוק. 

 

שלבי התהליך

ייעוץ עסקי ליזמים הוא תהליך ארוך יחסית שכולל מספר שלבים שונים. 

  • איסוף מידע וניתוח נתונים

השלב הראשון במסגרת ייעוץ עסקי ליזמים הוא איסוף מידע. היזם פונה ליועץ העסקי על מנת להבין האם לרעיון שלו יש היתכנות מעשית וכלכלית. על מנת לענות על כך, היועץ העסקי יאסוף מידע רב ככל הניתן על הרעיון של היזם. במסגרת איסוף המידע, היזם והיועץ העסקי יגיעו לרבדים עמוקים ומפורטים בנוגע לרעיון. היזם יצטרך לשתף את היועץ העסקי בפרטים שונים, בעלויות הצפויות לייצור המוצר, על אילו צרכים הוא עונה ולמי הוא מיועד ועוד. היועץ העסקי יאתר את הקשיים והסיכונים הקיימים בביצוע הרעיון. הוא ינסה להבין כיצד יש לבצע את הרעיון תוך מינימום סיכונים. לשם כל הוא ינתח את העסק הפוטנציאלי, יבצע מחקר שוק, יבחן את הביקוש של המוצר, יבחן את העלויות הצפויות, יתמחר את העסק, יבחן את המימון הנדרש, יבנה תוכנית עסקית ועוד. 

  • תוכנית עסקית

במידה שהשלב הראשון הסתיים בהצלחה והוחלט כי העסק משתלם, יש לעבור לשלב הבא ובו לבנות תוכנית עסקית. תוכנית עסקית היא תוכנית שנבנית במטרה להעניק לבעל העסק את דרכי הפעולה ואת השלבים שעליו לעבור על מנת לבצע פעולות עסקיות שונות. בתוכנית העסקית יש להגדיר את החזון העסקי, להגדיר מטרות ויעדים עתידיים, להגדיר את המוצר ועוד. כלומר, למעשה התוכנית העסקית מהווה תעודת זהות של העסק והיא מסייעת לענות על שאלות חשובות רבות. בנוסף, התוכנית העסקית משמשת כדף המכירות של העסק. על ידי התוכנית העסקית, היזם יוכל לפנות לגופי מימון ולמשקיעים על מנת להשיג מימון לעסק. בלי תוכנית עסקית לא ניתן לפנות לגופי מימון ולמשקיעים. על מנת שגופי המימון והמשקיעים יתייחסו לבקשת המימון ברצינות חשוב מאוד שהתוכנית העסקית תהיה מקצועית ושהיא תיכתב בהתאם לתבנית הנדרשת. 

  • שיווק

במסגרת ייעוץ עסקי ליזמים, היועץ העסקי יסייע ליזם גם בשיווק העסק. שיווק הוא אחד הדברים החשובים ביותר. ככל שהענף בו אתם מתנהלים תחרותי יותר כך לשיווק תהיה יותר חשיבות. לעתים יכול להיות מצב בו מוצר פחות טוב ימשוך יותר לקוחות רק בגלל שיווק יעיל יותר. היועץ העסקי יעזור ליזם להגדיר את קהל היעד שלו ולמצוא את אפשרויות השיווק המשתלמות ביותר. חשוב מאוד להתאים את השיווק לקהל היעד. לדוגמא, אם המוצר פונה לגברים השיווק יתנהל אחרת מאשר אם המוצר פונה לנשים. כך גם לגיל תהיה השפעה ואף למקום המגורים. 

מה היתרונות?

ייעוץ עסקי ליזמים הוא תהליך שכולל יתרונות רבים. הייעוץ העסקי מאפשר ליזמים לבצע את הרעיון שלהם על הצד הטוב ביותר. היועץ העסקי מבחין בכל הפרטים הקטנים ומתנהל באופן מעמיק במיוחד. היועץ העסקי מהווה למעשה עין חיצונית בוחנת. הוא עוזר למצוא את הכשלים, מבחין בפרטים הקטנים ויכול לשים את האצבע על הבעיות העתידיות של העסק. לעומת זאת, היזם לא תמיד מצליח להבחין בפרטים הללו ולכן על ידי סיוע של יועץ עסקי הוא יוכל לבנות את העסק בצורה נכונה יותר. בנוסף, על ידי ייעוץ עסקי ליזמים ניתן לראות את התהליך של בניית העסק ולא רק את התוצר הסופי. היזם בא עם רעיון, עם שאיפה כלשהי למוצר שיכול לשפר דבר מסוים. בדרך כלל היזם רואה תוצר סופי ולא מצליח לבנות את התהליך באופן מושלם. לעומת זאת, היועץ העסקי בוחן את הרעיון באופן מעמיק על מנת להבין מה השלבים הנדרשים בדרך, כיצד לבצע כל שלב, מה התהליך כולל, מה הכלים הנדרשים ועוד. כך למעשה הייעוץ העסקי מעניק ליזם כלים לבניית העסק ולתפעול שלו בטווח הרחוק. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ייעוץ עסקי ליזמים

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן