ייעוץ עסקי לפתיחת עסק

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי לפתיחת עסקניהול עסק הוא דבר לא פשוט כלל. כאשר פותחים עסק חדש צריך לקחת בחשבון מספר אלמנטים שונים על מנת להוביל את העסק להצלחה. הנתונים נראים כי יותר מ-70% מהעסקים שנפתחים נסגרים לאחר כשנתיים בעקבות התנהלות לא נכונה בפתיחת העסק. לכן, כאשר פותחים עסק חדש מומלץ להיעזר בייעוץ עסקי. מהו ייעוץ עסקי לפתיחת עסק? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו ייעוץ עסקי לפתיחת עסק?

ייעוץ עסקי לפתיחת עסק ובכלל, הוא שירות שניתן לעסקים שונים על ידי יועץ עסקי. יועץ עסקי הוא איש מקצוע שמעניק ייעוץ והכוונה לעסקים בנוגע לפעילויות עסקיות שונות. ליועץ העסקי תהיה השכלה במקצועות ניהוליים הכוללים התמחות בשיווק, מימון, לוגיסטיקה, מערכות מידע ועוד. ייעוץ עסקי לפתיחת עסק כולל ליווי אסטרטגי, הכוונה להתנהלות נכונה הן מבחינה ארגונית והן מבחינה כלכלית, מציאת הדרכים המשתלמות ביותר לפתרון בעיות, התמודדות עם אתגרים ועוד. במקרים מסוימים הייעוץ העסקי יכלול בניית תוכנית עסקית. במסגרת הייעוץ העסקי, היועץ העסקי יאסוף מידע רב על העסק. לאחר מכן, היועץ ינתח את המידע שאסף על מנת להסיק מסקנות על ההתנהלות של העסק וכיצד ניתן לשפר ולייעל תהליכים המתרחשים בעסק. 

כפי שציינו, יותר מ-70% מהעסקים שנפתחים נסגרים כשנתיים לאחר פתיחתם. הסיבה לכך היא התנהלות לא נכונה שנובעת בעיקר בעקבות חוסר ידע של בעל העסק. לכן, כאשר פונים לייעוץ עסקי בפתיחת עסק ניתן לקבל את הידע הנחוץ לפתיחת העסק וכך ניתן לבסס דרכי פעולה מתאימות. ייעוץ עסקי לפתיחת עסק צריך להתבצע תוך שיתוף פעולה מלא בין היועץ לבין בעל העסק. היועץ העסקי צריך לתת הכוונה שתתאים לרצונות ולצרכים של בעל העסק. 

מה החשיבות של ייעוץ עסקי לפתיחת עסק?

כפי שציינו, על ידי ייעוץ עסקי ניתן לקבל ייעוץ והכוונה בנוגע לדרכי הפעולה המשתלמות ביותר להתנהלות העסקית. מלבד זאת, על ידי ייעוץ עסקי ניתן לבחון את העסק באופן חיצוני. למעשה, היועץ העסקי יהווה עין חיצונית בוחנת. מדובר ביתרון משמעותי. הסיבה לכך, היא שכאשר אנחנו מושקעים במשהו, פעמים רבות יהיה לנו קשה להבחין בפרטים הקטנים בו. לעתים הבעיות בהתנהלות של העסק יהיו טמונות בפרטים הקטנים ויצריכו תשומת לב רבה. ישנם מקרים רבים בהם בעל העסק לא מצליח להבחין בכשלים בהתנהלות שלו ולעומת זאת, היועץ העסקי שמהווה עין חיצונית יוכל להבחין בפרטים הללו בקלות.  

 

בניית תוכנית עסקית במסגרת ייעוץ עסקי לפתיחת עסק

כפי שציינו, ישנם מקרים בהם הייעוץ העסקי יכלול בניית תוכנית עסקית. תוכנית עסקית היא תוכנית שנבנית על ידי היועץ העסקי במטרה להעניק לבעל העסק הכוונה לניהול נכון של העסק ולהתנהלות כלכלית נכונה. התוכנית העסקית תהווה למעשה את שלבי העבודה שבעל העסק יידרש לבצע ושעל פיהם עליו לעבוד במטרה להשיג את המטרות שלו. התוכנית העסקית צריכה להיבנות על ידי תבנית מסוימת. במידה שהתוכנית העסקית לא תיבנה בצורה נכונה היא לא תמלא את המטרות שלה באופן יעיל לכן חשוב לקחת זאת בחשבון. בפתיחת עסק חדש התוכנית העסקית מאפשרת לנו לבסס דרכי פעולות נכונות שיעזרו לנו לשווק את העסק שלנו עוד בהקמתו. 

על מנת לבנות תוכנית עסקית שתתאים לעסק, בעל העסק והיועץ העסקי יצטרכו להגדיר את החזון העסקי של העסק וכמו כן מטרות ויעדים של בעל העסק. חשוב להגדיר את המטרות באופן ברור וספציפי. לאחר מכן יש לחשוב מה דרכי השיווק המשתלמות ביותר ומה אפשרויות המימון הפוטנציאליות. כמו כן יש לכלול תוכנית כלכלית לפתיחת העסק והן לניהול שלו. 

 

מדוע צריך תוכנית עסקית בייעוץ עסקי לפתיחת עסק?

אמנם לא חייב לבנות תוכנית עסקית בפתיחת עסק, אך במידה שאתם רוצים להבטיח את עתידו של העסק, זה בהחלט מומלץ. תוכנית עסקית מהווה שני דברים מרכזיים עבור עסקים בכלל ועבור עסקים בתחילת דרכם בפרט. 

קודם כל, התוכנית העסקית מהווה את תעודת הזהות של העסק. כאשר פותחים עסק חדש יש להגדיר אלמנטים שונים בהם החזון העסקי, היעדים והמטרות של העסק, הגדרת המוצר או השירות שהעסק מציע ללקוחות, דרכי השיווק, אפשרויות המימון, האם לעסק יש כדאיות כלכלית ועוד. כאשר אנחנו מגדירים את האלמנטים הללו אנחנו קודם כל מבססים את העסק שלנו לפני פתיחתו. כמו כן, ההחלטה אם לעסק יש כדאיות כלכלית או לא עלולה להשפיע על פתיחת העסק ותוביל אותנו להחליט האם כדאי לוותר עליו או שניתן להפוך אותו לכדאי מבחינה כלכלית. 

הדבר השני, הוא שתוכנית עסקית מהווה את דף המכירה של העסק. הדבר רלוונטי להשגת מימון לעסק. כאשר תפנו לגופי מימון או למשקיעים פוטנציאליים יהיה עליכם להציג בפניהם את התוכנית העסקית של העסק. בלי תוכנית עסקית או בלי תוכנית עסקית מקצועית יש סיכוי גדול שהבקשה שלכם לא תקבל יחס. 

כמה עולה ייעוץ עסקי לפתיחת עסק?

קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעי מאחר שהמחיר של ייעוץ עסקי משתנה בהתאם לגורמים שונים. לדוגמא, המצב העסקי של העסק ישפיע על המחיר. בפתיחת עסק יש לטפל בדברים שונים מאשר אם העסק כבר פתוח ומתפקד אך חווה משבר. גם סוג העסק עלול להשפיע על המחיר של הייעוץ העסקי. אם אתם מסעדה או אם אתם עסק לגרירת רכבים דרכי הפעולה יהיו שונות ולכן ישפיעו על הייעוץ ועל המחיר שלו. גם התחרותיות בתחום וגודל העסק. ככל שהעסק יהיה יותר גדול כך המחיר שייגבה על הייעוץ העסקי יהיה גבוה יותר. בנוסף יש לקחת בחשבון גם את בניית התוכנית העסקית. במידה שתחליטו לבנות תוכנית עסקית יש לקחת בחשבון שהמחיר יעלה בהתאם. 

באופן כללי, המחיר לפגישת ייעוץ עם יועץ עסקי תנוע סביב מאות שקלים, אך קשה לקבוע מראש כמה פגישות יידרשו לייעוץ. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ייעוץ עסקי לפתיחת עסק

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן