ליווי עסקי למוסכים

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

ליווי עסקי למוסכיםליווי עסקי למוסכים הוא תהליך רחב המשתנה בהתאם לסוג המוסך (מוסכי רשת ומוסכי מדרכה). תחום הרכבים הוא מאוד תנודתי וכחלק מהשירות בליווי עסקי המלווה בוחן באופן היקפי את רווחיות העסק, נכונות לצמיחה, תוכנית עסקית והכשרת מנהלים. ליווי עסקי הוא דבר שכל עסק צריך, בין אם מדובר בעסק בהקמה ובין אם מדובר בהתנהלות שוטפת בעסק.

 

איך עובד ליווי עסקי למוסכים?

אפשר לפרק את תהליך הליווי למספר גורמים: גורמים פיננסיים, גורמים שיווקיים ותוכנית עסקית.

  • פיננסי – בתחילת הליווי המלווה בוחן את הרווחיות של העסק. הבחינה היא מקיפה ובוחנת שכר עובדים, הוצאות ספקים, בדיקת רווחיות לליפט, לקוחות חוזרים, חלפים, תזרים מזומנים ועוד. המטרה היא לראות איפה הכשלים הפיננסים של המוסך וכמו כן, לבדוק היכן נמצאות נקודות החוזקה וכיצד ניתן לשפר אותן. מלבד לכך, יש לבדוק הוצאות כנגד מיסי ממשלה כמו ארנונה, מס הכנסה, מע"מ – מניסיון שלנו, תמיד ניתן למצוא דרכים לקבל החזרים עבור הוצאות מוכרות והחזרים נוספים אחרים.
  • שיווק – השיווק הוא הסוד של העסק שלכם. ככל שתדעו לשווק בצורה אמינה ומקצועית ככה קהל הלקוחות שלכם יתרחב. אחד הדברים הבסיסיים שאנחנו רוצים לעבוד עליהם במהלך תוכנית שיווקית היא בניית אמון ביניכם ובין קהל הלקוחות. בתחום המוסכים במיוחד קיים חשש גדול אצל קהל הלקוחות ותמיד ינסו הלקוחות למצאו מתחרים אחרים כדי לבחון את האמינות שלכם. במהלך התוכנית השיווקית נלמד איך לבנות אמון מול קהל הלקוחות, חשיבות של ביקורות באינטרנט, הסרת מוניטין שלילי ומעורבות קהל. 
  • תוכנית עסקית – התוכנית העסקית נוגעת לכל הדברים שציינו עד עתה, אבל מעבר לכך יש עוד נקודות חשובות הקשורות בניהול העסק. במהלך התוכנית העסקית נבדוק את חלוקת העבודה בין עובדי החברה, נבחן אילו רכבים כשירים לקבלת שירות ואילו לא. בניית התוכנית העסקית מבוססת על החזון והיעדים של בעל המוסך. תוכנית עסקית היא לב התוכנית והיא מה שתהפוך את העסק שלכם לבולט מאשר המתחרים, ובתחום המוסכים יש לא מעט תחרות. במהלך התוכנית העסקית ניצור הזדהות עם הקהל באמצעות החזון העסקי ונדע איך לשווק אותו בצורה נכונה. בנוסף, נקבל כלים ניהוליים ונדע איך לא להיות משועבדים לעסק אלא לתת לו לעבוד בשבילנו.

ליווי עסקי למוסכים – מינוף כלכלי

ליווי עסקי למוסכים נוגע גם להתפתחות המוסך וצמיחת העסק. כדי לצמוח צריך מינוף וצריך לדעת גם מהן ההשלכות של מינוף (הלוואה). בהתאם ליעדים שלכם נוכל לבנות תוכנית עבודה בה אתם מפרישים בכל חודש סכום עבור מינוף העסק ובמקרים אחרים נדע גם איך לקחת הלוואה שלא תגרום לנו לקריסה כלכלית. לקיחת מינוף חייבת להיות מוצדקת וקשורה להתפתחות העסק. 

מינוף כלכלי נוגע להתפתחות עסקית וטכנולוגית, בתור מוסך אתם תמיד רוצים להישאר רלוונטיים לקדמה הטכנולוגית ולהחזיק בכל המערכות המתקדמות והנכונות לכם. כמובן שהמלווה בוחן את המצב הפיננסי שלכם ורואה האם אתם באמת יכולים לקחת מינוף ועד כמה זה כדאי לעסק שלכם במצב הנוכחי.

 

ליווי עסקי למוסכים – שיווק מפה לאוזן

דבר נוסף שנרצה ללמוד בתהליך הזה הוא איך לקדם את העסק מפה לאוזן. נרצה ליצור שיתופי פעולה עם גורמים רלוונטיים בתחום אשר יפנו אליכם לקוחות וכמובן ימליצו עליכם. שיתופי הפעולה יכולים להיות עם סוכני ביטוח, סוכני רכב, פנצ'ריות ובכך נגדיל את מעגל הלקוחות. 

 

תהליך ליווי עסקי למוסכים

אם אתם מחפשים תוצאות מהירות, כנראה שאתם במקום הלא נכון. אחד הדגשים החשובים בתהליך ליווי עסקי למוסכים הוא סבלנות והדרגתיות. בניית תוכנית העבודה נעשית על בסיס המטרות שרשמנו לעצמנו בתחילת התהליך. התהליך כולל גיוס כספים, עבודה על נקודות התורפה של העסק, פיטורים, גיוס עובדים ועוד. בתהליך זה אנחנו בכל שבוע נבחן את התוצאות ונראה התקדמות בסדר גודל כזה או אחר. במהלך התוכנית העסקית יש לכם מלווה שבוחן את כל הביצועים ומשנה את היעדים בהתאם לצורך. לכל מוסך יש צורך אחר, יש מוסכים שירצו להרחיב את תזרים המזומנים בחברה בעוד מוסך אחר ירצה ללמוד כלים ניהוליים.

מעסק מפסיד לרווחי

הכותרת נשמעת מבטיחה, אבל היא דורשת לא מעט עבודה. בתור התחלה, מלווה עסקי ירצה לבחון את כל ההוצאות העסקיות. ניתוח עלויות הוא חלק קריטי בתהליך אשר בוחן איפה ניתן לצמצם הוצאות. המלווה יבקש מכם לראות דוחות כלכליים ולכן נרצה תמיד לבחור במלווה עסקי מוסמך ומקצועי. לאחר ניתוח הדוחות נוכל למצוא לנכון איך להפחית עלויות ספקים, נדע איך לייעל את העבודה ובכך לשלם פחות על משכורות עובדים, ביטוחים ואף נמצא דרכים להגדיל את ההכנסות בצורה מאוד פשוטה.

עלינו להגדיל את אחוזי המכירות וזה נובע ממספר גורמים אשר בראשם עומד שיווק נכון וייעול זמן. נרצה לבדוק בדיוק מיהו קהל היעד ואיך למשוך את קהל היעד אלינו. כמובן, נרצה גם לבחון את המיקום בו אתם נמצאים ואיך להפוך את ההגעה למקום ליותר נוחה. נתון נוסף שנרצה לבחון הוא איך להפוך כל עסקה ליותר רווחית ויותר מזמינה מאשר המתחרים.

ולבסוף, אחד הכלים הקריטיים להפוך עסק מפסיד לעסק רווחי הוא ליצור ערך ללקוח. המטרה שלנו היא לא רק להעניק שירות טוב, אלא גם לדאוג לכך שהלקוח יחזור פעם אחר פעם. ליווי עסקי למוסכים נותן דגש על הקשר שנרקם בין הלקוח ובין העסק. בממוצע בעלי רכבים מבקרים לפחות פעמיים בשנה במוסך, כל לקוח שאתם שומרים עליו יכול להיות לקוח חוזר ובכך המחזוריות גדלה.

לסיכום, תהליך ליווי עסקי למוסכים משתנה ממוסך כזה לאחר. לפני שאתם מתחילים בתהליך יש לעשות התאמת ציפיות ביניכם ובין המלווה העסקי, לבדוק האם יש לו ניסיון בתחום והאם נוצרה ביניכם כימיה טובה להמשך התהליך. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליווי עסקי למוסכים

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן