רישום סימן מסחר – איך תעשו את זה כמו שצריך?

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

רישום סימן מסחר הוא תהליך שצריך להתבצע בכל פעם שמעוניינים לציין מוצרים או שירותים אשר אתם מייצרים או סוחרים בהם באופן בלעדי.

סימן המסחר מספק לכם ולמוצרים שלכם הגנה, מבטיח שאחרים לא יוכלו לנכס לעצמם אותם, מבטיח שההתנהלות שלכם תיעשה על פי החוק וגם, כפי שתראו במאמר הנוכחי, מסייע במידה משמעותית למיתוג שלכם ושל העסק שלכם. ככה זה בעולם בו חדשנות מהווה אחת התכונות החיוביות ביותר שתרצו שיהיו מזוהות עם העסק שלכם.

רוצים לרשום למתג את העסק שלכם באופן בלעדי? רוצים להבין קצת יותר על רישום סימן מסחר? קראו

כך מתבלטים ביחס למתחרים

כל עסק נמדד במיקום שלו ביחס לעסקים אחרים אשר פועלים באותו תחום או פונים לאותו קהל יעד.

באמצעות רישום סימני מסחר יכול העסק שלכם לקבל עדיפות מבחינתם של אותם צרכנים. כאשר העסק מזוהה עם מוצרים ושירותיים הייחודיים לו, הוא נתפס כאמור בצורה חדשנית – ואין הרבה מחמאות גדולות מכך (במיוחד כאשר העסק פועל בתחום טכנולוגי זה או אחר).

לקוחות שחושבים למי לפנות, מבין האפשרויות העומדות עבורם בשדה המשחק, נוטים להעדיף את אלה שממתגים עצמם כמומחים של ממש בתחום. רישום סימני מסחר הם יופי של דרך לעשות זאת.

רישום סימני מסחר עשוי באופן טבעי לצמצם את פעילותם של המתחרים שלכם, שללא הרישום היו יכולים לנסות "לגנוב" את הפיתוח, המוצר, השירות או הטכנולוגיה.

העסק המקביל אוטומטית מבין שהוא נמצא בעמדת נחיתות, ביחס לעסק שלכם. אתם, לעומת זאת, צפויים ליהנות מדרישה הולכת וגוברת לשירותים שלכם, שצפויה כמובן לשפר את המאזנים הכספיים שלכם.

פלוס משמעותי אחר של רישום סימני מסחר ופטנטים הוא בבחינת "ידע הוא כוח", או במשמעות הכלכלית שלו – "ידע שווה הרבה מאד כסף".

כדי לרשום את סימני המסחר יש צורך בעריכת מחקר מקיף מאד, בין השאר על פעילותן של חברות אחרות בארץ ובעולם, מוצרים דומים אחרים וכן הלאה. באמצעות המחקר הזה אפשר להבין עוד יותר את התחום בתוכו פועלים, ובכך אפילו לשפר את המוצר עוד יותר. חשבו למשל על החשיפה לדרכי מימוש שונות של מוצרים בעולם, את ההשראה שניתן לקבל מכך בייצור הסופי של המוצר (כל עוד מקפידים שלא לגנוב רעיונות או פטנטים, מן הסתם).

ההיבט החוקי של סימני המסחר

כל מי שהתנסה בכך, יודע כי הליך הרישום של סימני מסחר ופטנטים הוא הכל חוץ מפשוט. יש כאן צורך בביצוע של פעולות רבות, סביב השעון, תוך כדי שנדרש להמתין שנים עד אשר התהליך הזה יסתיים לו בהצלחה: יש מוצרים עבורם הוא לוקח יותר מחמש שנים. אם אתם מבצעים את הליך הרישום על פי הספר, ורצוי מאד באמצעות שירות עורך דין המתמחה ברישום סימן מסחר, אתם יכולים להבטיח כי בסופו של יום ההצלחה תהיה שלכם, עם סימן מסחר הרשום עליכם ועלים בלבד.

זוכרים את המוניטין החיובי שהזכרנו? ובכן, הוא צפוי לעלות עוד ועוד בהתחשב במורכבות של התהליך, אשר גם הצרכנים מודעים לו בלא מעט תרחישים. אם אתם מבליטים את סימני המסחר ואת הייחודיות של המוצרים, אתם מאפשרים ללקוחות להבין שנעשו לא מעט פעולות כדי להגדיר את המוצרים ככאלה.

התוצאה של כך היא שהלקוח הממוצע יידע שהעסק מתנהל על פי הספר ובהתאם לחוק – כי אחרת הרי לא ניתן לקבל את האישורים הרלוונטיים – מה שמקושר גם להתנהלות השוטפת שלו ביום יום.

זו בדיוק הסיבה שעסקים רבים בוחרים להציג את המסמכים והתעודות המעידים על סימן מסחר במקום בולט כמה שיותר. אין אדם שיראה תעודה כזו שתלויה על הקיר ולא יתרשם עמוקות מהעסק שניצב מולו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן