כלל דרכי השיווק לעסקים

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

לשווק או לחדול

שיווק הינו כלי ניהולי חשוב והכרחי אשר כל עסק זקוק לו כדי לשרוד באקלים הכלכלי התחרותי של ימינו. כאשר רשתות גדולות פותחות סניפים בקצב מסחרר, המסחר האלקטרוני פורח ועסקים מתאמצים לפתות את הצרכן בכל דרך אפשרית – אי אפשר להיות בעל עסק ללא שימוש באמצעי שיווקים שונים. גם אם אתה בעל עסק קטן – והאמצעים העומדים לרשותך מצומצמים, השיווק חשוב, כי בלעדיו, המתחרים שלך יעלימו אותך. למה שיהודית תרד מהקומה השלישית בלי המעלית לקנות במכולת השכונתית שלך אם היא יכולה להזמין את המצרכים דרך האינטרנט ולשלם את אותו הסכום, לחסוך בזמן ולקבל אותם ישירות אליה הביתה? ואחרי הכל, ללא בסיס של לקוחות יציב (ורצוי אף גדל) לאורך זמן – העסק לא יקבל את החמצן המימוני לו הוא זקוק כדי להתקיים.

רבות הדרכים לאהוב אותך

אמצעי השיווק הינם רבים ומגוונים. קיימים בשוק כ- 50 או יותר שיטות שיווק מסורתיות וכ- 30 שיטות שיווק באינטרנט. הם מתעדכנים, משתנים, מתווספים וחלקם קצת נעלמים לאורך השנים. הם תלויים באמצעים הטכנולוגים החדשים שמופיעים בחיינו, ב"עייפות החומר" של הצרכנים, באופנות, בחדשות, במצב הביטחוני וכמובן במחקרים החדשים שבודקים את יעילותם. אתה יכול להשתמש במספר אמצעים בבת אחת או לפצל אותם לאורך זמן, החלטות שתקבל קודם כל בהלימה לכמות המשאבים ולמצבת כח האדם שלך. ולאחר שתבנה לעצמך מסגרת תקציבית ריאלית, תתפנה לניתוח אסטרטגי של התוצר שלך, הסביבה התחרותית שלך והכי חשוב קהל היעד שלך. ניהול שיווקי מוצלח מתחיל עם מחקר מעמיק של הצרכנים, אשר ילמד אותך כיצד לפנות אליהם, מתי לפנות אליהם ואיפה לפנות אליהם בכדי לשכנע אותם שלך יש את התוצרים – המוצרים או השירותים – האטרקטיביים ביותר בשוק.

הנני כאן

אחת המטרות הכי חשובות של אמצעי השיווק הינה ליידע את הצרכנים על התוצר הנפלא שיש לך. אם יש לך מוצר חדשני ברמה עולמית, סבון בריח של יסמין אשר מעלים את הקמטים ואתה מוכר אותו במצפה הרמוני בגליל ללא כל שיווק – אף אחד לא יקנה ממך. כי אף אחד לא ישמע עליו… גם לא האורחים שמגיעים אל הצימר של השכנים שלך. אבל העובדה שאתה קיים איננה מספיקה כדי לגרום לצרכנים שלך להגיע אליך. אתה חייב להיות אטרקטיבי. אתה חייב להוסיף ערכים ולבנות מהתוצרים שלך מותגים. וכמותג, אתה ממצב את עצמך במערכת השיקולים של הצרכנים. כאשר צרכנית רוצה לקנות מתנה לחברה שלה היא תיכנס אל החנות של ללין לפני שתכנס אל החנות של בודי שופ. אמצעי השיווק המסורתים אשר משרתים המטרות הללו הינם רבים, ביניהם ניתן למנות את הדיוור הישיר, הטלמרקטינג, הפליירים, הפוסטרים, הקמפיין הפרסומי (ברדיו, בטלוויזיה, בעיתונים המרכזיים ובמגזינים) ועוד. אבל אחד האמצעים החשובים ביותר בימינו הינו השיווק באינטרנט. יצירת אתר אינטרנט מעוצב וידידותי למשתמש וניהול קמפיין פרסום באינטרנט הם תנאים הכרחיים לקיום בסביבה התחרות בימינו. בייחוד כפלטפורמה חיונית למסחר האלקטרוני.

אולי עוד קיץ אנחנו ניפגש..

החלק המרכזי של אמצעי השיווק נועדו לבנות עתיד ורוד יותר. אמצעי שיווק רבים בונים תהליכים לאורך זמן. למשל יצירת מותג. למשל יצירת נטוורקינט – אחד האמצעים החשובים – יצירת קשרים עם האנשים מעצבי הדעה החשובים ביותר בתחום שלך – למינוף העסק שלך. למשל שיתופי פעולה עם ארגונים שונים. חלק נוסף וחשוב הינו שמירה על הלקוחות הקיימים, יצירת מועדון לקוחות ויצירת נאמנות של הלקוחות שלך אל התוצרים שלך.

לא נפסיק לשיר

ללא ספק, דרכי השיווק רבות ומגוונות. חשוב להקדיש להם זמן ומחשבה, להתעדכן וללמוד משווקים אחרים בארץ ובחו"ל ותמיד לזכור, ששיווק זהו תהליך ניהולי חיוני אשר בלעדיו העסק שלך ייפגע.

לקריאה נוספת:

קמפיין פרסום לעסק

מעריב עסקים – און ליין ועיתונות מודפסת: אפיקי פרסום יעילים של עסקים בישראל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן