קרנות מימון ממשלתיות

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

עברו בעלי עסקים רבים, בעיקר אלו שנמצאים בשלבים הראשוניים של העסק או לפני תהליכי פיתוח עסקי, נושא המימון הוא סוגיה בעייתית שלעיתים יכולה גם להכביד משמעותית על ההתנהלות העסקית ולעיתים אף לפגום בה באופן מהותי, קרנות מימון ממשלתיות הן גופים ממשלתיים שנועדו לסייע לגופים עסקיים בנושאי מימון תחת תנאים נוחים ואטרקטיביים שלא ניתן לקבל במגזר הבנקאי.

המדינה מפעילה קרנות מימון ממשלתיות כסיוע לבעלי עסקים ולגופים עסקיים שונים כי חלק משמעותי מחוסנה וצמיחתה של כלכלה לאומית הוא פיתוח וקידום של עסקים נוספים, עסקים אלו מייצרים מקומות עבודה, הם מכניסים יותר מיסים למדינה ומעודדים פעילות כלכלית חיובית במשק באופן כללי. המדינה מפעילה קרנות מימון וגופי סיוע שונים החל מפעילות מול עסקים קטנים, קידום עסקים זעירים בקרב אוכלוסיות מוחלשות ועד מתן סיוע לגופים גדולים מתעשיית ההי-טק והתעשייה המסורתית. קיימות מגוון אפשרויות אטרקטיביות ליזמים ובעלי עסקים מכל התחומים וכמעט בכל השלבים, פשוט צרי לברר ולנסות לנצל את מירב המשאבים האלו הקיימים בשוק.

ניתן כמה דוגמאות של קרנות מימון ממשלתיות מרכזיות ובעלות פעילות מקיפה במשק הישראלי.

הקרן לסיוע לעסקים קטנים בערבות המדינה

זוהי אחת מהמרכזיות שבין קרנות מימון ממשלתיות והיא אחראית להצלחתם של עסקים רבים. עיקר הסיוע שמעניקה קרן זו הוא בצורת מתן אפשרות לקבל הלוואות בתנאים נוחים מבנקים ספציפיים שפועלים במשותף עם הקרן. הקרן מציעה הלוואות שבהן המדינה עצמה מעמידה ערבות של 70% עבור בעל העסק ובכך הוא יכול לקבל הלוואה תוך העמדת 30% עירבונות בלבד – חשוב לציין כי ללא הסיוע המשמעותי הזה יזמים ובעלי עסקים רבים היו נתקלים בסירוב לקבל אשראי כי לא הייתה להם היכולת להעמיד מספיק ביטחונות עבור הבנקים המלווים.

הקרן לסיוע לעסקים קטנים בערבות המדינה פועלת באמצעות חברת תבור שמשמשת מנהלת הקרן בפועל ומקשרת בין מבקשי הסיוע לבנקים ולוועדת האשראי הממשלתית הרשמית של הקרן. כל בקשה נידונה בצורה מפורטת ולא כולן מקבלות אישור לסיוע. הקרן מציעה לקבל הלוואה לעסקים להקמה של עסק חדש או פיתוח של עסק קיים, הלוואות להון חוזר לעסקים שנמצאים בקשיים, מסלול מהיר של הלוואות עד 100,000 ש"ח ומסלול מועדף ומיוחד לישובי עוטף עזה. ההלוואה המקסימלית שניתן לקבל במסגרת הקרן לסיוע לעסקים קטנים היא 750,000 ש"ח לבעלי מחזור של עד 22 מיליון ועד 500,000 ש"ח למחזור של עד 10 מיליון.

הקרן לסיוע לעסקים בינוניים בערבות המדינה

קרן זו דומה מאוד במהותה לקרן לסיוע לעסקים קטנים אלא שהיא מיועדת לעסקים בינוניים בעלי מחזור שנתי שנע בין 22-100 מיליון ש"ח. הקרן היא צעירה יחסית והוקמה בעקבות לקחי המשבר הכלכלי של 2008 שבו נפגעו עסקים בינוניים רבים ונתקלו במצב בו התקשו לקבל אשראי ולהעמיד עבורו ביטחונות מספיקים. גם את הקרן הזו מנהלת חברת תבור והתנהלותה דומה לקרן לעסקים קטנים. ההלוואות שניתן לקבל במסגרתה הם עד 8% מסך המחזור השנתי, לתקופה של חמש שנים ועם אפשרויות ריבית של שקלית ולא הצמדה, שקלית וצמודה או צמודה למט"ח לעסקים מוטי ייצוא.

הקרן לעולה העצמאי

קרן של משרד הקליטה שנועדה כמובן לעולים חדשים, עד 10 שנים מהעלייה. הקרן מציעה הלוואות בתנאים נוחים לסכומים של עד 100,000 ש"ח בריבית אטרקטיבית ועם דרישה להון עצמי של 25%.

קרן הזנק לסטארט-אפים טכנולוגיים

קרן זו היא גם מטעם התמ"ת והא נועדה לקדם פיתוחים של חברות הזנק (סטארט-אפ) טכנולוגיות. הקרן מעמידה הלוואות של עד 5 מיליון ש"ח לשנתיים בתמורה למניות בחברה ובתנאי שהחברה גייסה משקיע נוסף שמשקיע לפחות את אותו הסכום. המדינה לא נשארת בעלת עניין בחברות בסיום התקופה.

שיטות מימון נוספות לעסקים: פקטורינג, הלוואה חוץ בנקאית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בקריות

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בגדרה

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן